نوشته شده توسط : noor

قنادی یا همان شیرینی پزی ، شغلی با درآمد خوب و البته کاملاَ حرفه ای و تخصصی است.پلمپ دفاتر در دنیا قنادی های معروفی وجود دارند که به شهرت جهانی رسیده اند. برخی از این شیرینی فروشی ها آنقدر معروفند که گردشگران بسیاری در بازدید از شهرها به این مغازه های خوشمزه نیز می آیند و طعم شیرینی ای متفاوت را امتحان می کنند .

نکته ای که در قنادی بسیار حائز اهمیت است ، اسم و شهرت است . اگر مشتری یک بار با رضایت از درب مغازه خارج شود حتماَ برای بار دوم هم وارد مغازه خواهد شد و در اصل مشتری خواهد شد. به همین دلیل ، شیرینی فروشان تلاش می کنند تا محصولات خود را معروف سازند و به مشتریان بشناسانند. کارکرد شناساندن برای محصولات ، از طرق مختلفی چون گزینش یک برند و نام تجاری، علامت و نشانه های خاص و اشکال زیبا ، کیفیت بالا و استفاده از مواد اولیه مرغوب، برخورد پرسنل، استفاده از کارگران ماهر، دکوراسیون و طرح داخلی، داشتن سابقه ، انتخاب چند رنگ روی بسته بندی ، جعبه و بسته بندی های شکیل و یا حتی بو و عطر مشخص کننده صورت می گیرد. گاه نیز قنادان ترجیح می دهند تا به محصولات خود یک هویت جغرافیایی اعطاء کنند، یعنی برای شناساندن محصولات خود از نام مکانی استفاده کنند که محصول در آن جا به دست آمده و یا تولید شده و طبیعتاَ کیفیت و شهرت آن نزد مشتری به دلیل تولید در مکان مورد نظر تثبیت شده است.
لذا، افراد برای شیرینی جاتی که تولید می کنند می توانند برندی را انتخاب و آن را به ثبت برسانند. برند به مثابه پوشش دهنده و اسم عام تمامی این نشانه ها ، شکل ها ، رنگ ها و روش بسته بندی و غیره ، تنها ابزار اقتصادی و حقوقی است که می تواند هم در سطح داخلی و هم در سطح جهانی، رسالت شناساندن محصولات و خدمات را بر عهده گیرد. در واقع، برندها به خودی خود دارای ارزش مادی و معنوی هستند و برخی بعد ازبه شهرت رساندن یک علامت تجاری یا برند، حقوق مادی و معنوی آن را می فروشند.
برای اینکه یک برند قنادی محبوب داشته باشید ، در ابتدا باید نامی مناسب انتخاب نمایید. از جمله ویژگی های یک برند موفق می توان به موارد ذیل اشاره کرد :
1- متفاوت و جدید باشد.
2- دارای خلاقیت و نوآوری باشد.
3- متناسب با موضوع فعالیت باشد .( مانند نیشکر)
4- باعث جلب مشتری شود.
5- از علاقه و انگیزه بالایی برخوردار باشد.
6- گمراه کننده نباشد .
7- خلاف اخلاق حسنه و نطم عمومی نباشد.
ذیلاَ، به توضیح بیشتر در این رابطه می پردازیم.
همان طور که اشاره شد ، نام بازرگانی باید گمراه کننده نباشد والا عنوان مکارانه یا تقلب و تزویر ممکن است به همراه داشته باشد. یک برند وقتی گمراه کننده است که مشابه برند دیگری با فعالیت تجاری و اقتصادی مشابه باشد و مشتری، مصرف کننده از نظر طبیعت و واقعیت دچار اشکال و سردرگمی گردد.
به طور مثال فعالیت تجاری چرم واقعی و چرم مصنوعی، فعالیت مشابه اغفال کننده است اگر دو تاجر با نام برند همانند به عرضه این دو نوع محصول اشتغال داشته باشند ؛ ولی اگر یکی از دو تاجر که نام تجاری مشابه دارند به تولید و یا عرضه محصولات شیمیایی مخصوص کشاورزی اشتغال داشته باشد و تاجر دیگر به تولید و یا عرضه محصولات غذایی دام و طیور بپردازد مشابهتی بین این نوع فعالیت تجاری وجود ندارد.
همچنین اگر یک نام برند از شهرت و معروفیت خاصی برخوردار باشد ، دیگران نمی توانند از این نام در فعالیت تجاری و اقتصادی مشابه ولو فرعی باشد، استفاده کنند.
معیار تشخیص حالت سردرگمی و گمراهی در رویه قضایی، معیار و استانداردهایی است که مشتریان و مصرف کنندگان ارائه می کنند. به این معنی که در نظر مصرف کننده و مشتری آیا نام برند انتخاب شده اغفال کننده است یا خیر ؟ که تشخیص آن با دادگاه خواهد بود. اثبات خطر به اشتباه افتادن مشتریان یا اغفال مصرف کنندگان محصولات یا استفاده کنندگان از خدمات بر عهده صاحب نام برند مقدم است که مدعی است صاحب نام برند جدید به حقوق وی تجاوز کرده است .
ثبت برند قنادی می تواند حقیقی و یا حقوقی باشد که برای هر یک ابتدا مدارک زیر را تهیه نمایید :

الف) مدارک لازم برای اشخاص حقوقی 

1- کپی کارت ملی و شناسنامه هر یک از افراد شرکت
2- کپی مجوز فعالیت مانند پروانه بهره برداری یا پروانه ساخت یا جواز تاسیس یا گواهی فعالیت صادر شده از نهادهای دولتی
3- کپی کارت بازرگانی در صورت استفاده کردن از حروف لاتین و یا فینگلیش در ثبت برند
4- کپی آخرین تغییرات شرکت و روزنامه تاسیس
5- نمونه علامت تجاری در ابعاد 10 در 10 سانتی متر ( در صورتی که نمونه گرافیکی دو بعدی سه بعدی و یا چند بعدی باشد باید از شش زاویه آن عکس تهیه و در یک نمونه واحد ارائه شود ) .
6- زمانیکه مراحل توسط نماینده قانونی مانند وکیل انجام شود باید مدارک حق امضا آن ضمیمه گردد.

ب) مدارک لازم برای اشخاص حقیقی 

1- کپی کارت ملی و شناسنامه شخص تقاضا دهنده
2- کپی کارت بازرگانی در صورت استفاده کردن از حروف لاتین در ثبت برند
3- کپی مجوز فعالیت مانند پروانه بهره برداری یا پروانه ساخت یا جواز تاسیس یا گواهی فعالیت صادر شده از نهادهای دولتی
4- زمانیکه مراحل توسط نماینده قانونی مانند وکیل انجام شود باید مدارک حق امضا آن ضمیمه گردد.
5- نمونه علامت تجاری در ابعاد 10* 10 سانتی متر ( در صورتی که نمونه گرافیکی دو بعدی سه بعدی و یا چند بعدی باشد باید ازشش زاویه آن عکس تهیه و در یک نمونه واجد ارائه شود ) .
پس از تهیه مدارک مربوطه باید برندتان را به ثبت برسانید . شما می توانید بدون حضور در اداره ثبت علائم تجاری وارد سامانه مربوطه به آدرس http://iripo.ssaa.ir شوید و علامت تجاری خود را به ثبت برسانید. ابتدا مدارک خود را اسکن نمایید و بعد از ورود به این سامانه روی لینک ثبت نام کلیک کنید و تمامی مراحل را با دقت بگذرانید.
برای ثبت علامت لازم است :
اولاَ - هزینه های مربوط به ثبت علائم یعنی هزینه ثبت اظهارنامه و هزینه ثبت علامت پرداخت شده باشد . توضیح آنکه در بند 2 جدول شماره 3 ضمیمه شماره یک آیین نامه ، حق ثبت علامت به ازاء هر طبقه برای شخص حقیقی 000/200/1 ریال و برای شخص حقوقی 000/400/2 ریال و در ازاء هر طبقه اضافی برای شخص حقیقی 000/100 ریال و برای شخص حقوقی 000/200 ریال پیش بینی شده است.
ثانیاَ- مرجع ثبت یعنی اداره مالکیت صنعتی تشخیص داده باشد که شرایط مندرج در ق. ث. ا. ط. ع و آئین نامه اجرایی آن رعایت شده باشد.
ثالثاَ- نسبت به تقاضای ثبت اعتراض به عمل نیانده باشد یا اعتراض به عمل آمده مردود اعلام گردیده و به مرحله قطعی یا نهایی رسیده باشد.
با تحقق شرایط اشاره شده، اداره مالکیت صنعتی علامت را در دفتر مخصوص ثبت علائم ، با قید مراتب ذیل به ثبت خواهد رساند :
1- نام و نشانی و تابعیت مالک علامت
2- نام و نشانی نماینده قانونی او در صورت وجود
3- الصاق یک نمونه از علامت در کادر یا محلی که به این امر اختصاص داده شده است.
4- تعیین اجزاء علامت با ذکر رنگ ، در صورتی که رنگ به عنوان صفت مشخصه و یا ویژگی علامت باشد.
5- تاریخ کامل ( ساعت ، روز ، ماه ، سال ) و شماره ثبت اظهارنامه و تاریخ و شماره ثبت علامت .
6- فهرست کالاها و خدماتی که علامت برای تشخیص آن ها استفاده می شود ، با اشاره به طبقه یا طبقات آن ها طبق طبقه بندی بین المللی
7- در صورت ادعای حق تقدم و پذیرش آن، تاریخ ، شماره و محل تسلیم اظهارنامه مقدم
8- مدت اعتبار ثبت علامت

• ثبت برند قنادی و پنج نکته مهم

1- در ثبت برند ، نکته قابل توجه آن است که به کار بردن و ثبت برند ، اختیاری است ولی برای جلوگیری از تقلب و تقلید برخی اجناس دارویی و خوراکی و آرایشی، ثبت برخی علائم الزامی است . اجناس مزبور عبارتند از :
الف) داروهای اختصاصی مورد استعمال طبی یا دامپزشکی ، که با نسخه پزشک یا بدون آن مصرف می شود.

ب) مواد غذایی که در لفاف و یا ظروف و به اسم مشخصی باشند. مانند کنسرو و مواد غذایی، شکلات ، آبنبات ، کره ، روغن های مختلف ، مربا ، پنیر ، ترشی و غیره
ج) آب های معدنی گازدار ، شربت ها ، آب های میوه ، نوشیدنی ها که در تحت اسم و ظروف مشخصی به معرض فروش گذاشته می شود.
د) لوازم آرایش و وجاهت که برای استعمال مستقیم بر روی بدن انسان به کار می رود. مانند صابون
2- پس از ثبت علامت تجاری، حق انحصاری استفاده از علامت مزبور ، متعلق به مالک آن می باشد. در صورتی که حق مزبور مورد تجاوز قرار گیرد ، مالک آن می تواند برای جلوگیری از این امر و احقاق حق خود به دادگاه مراجعه نماید. به دعاوی حقوقی و جزایی مربوط به علائم تجاری در محاکم تهران رسیدگی می گردد.
3- مطابق ماده 32 قانون ثبت علائم و اختراعات مصوب 7 / 8/ 1386 ، ثبت علامات ذیل ممنوع می باشد :
الف- نتواند کالاها یا خدمات یک موسسه را از کالاها و خدمات موسسه دیگر متمایز سازد.
ب- خلاف موازین شرعی یا نظم عمومی یا اخلاق حسنه باشد.
ج- مراکز تجاری یا عمومی را به ویژه در مورد مبدا جغرافیایی کالاها یا خدمات یا خصوصیات آن ها گمراه کند.
د- عین یا تقلید نشان نظامی ، پرچم یا سایر نشان های مملکتی یا نام یا نام اختصاری یا حروف اول یک نام یا نشان رسمی متعلق به کشور، سازمان های بین الدولی یا سازمان هایی که تحت کنوانسیون های بین المللی تاسیس شده اند، بوده یا موارد مذکور یکی از اجزاء آن علامت باشد، مگر آن که توسط مقام صلاحیتدار کشور مربوط یا سازمان ذی ربط اجازه استفاده از آن صادر شود.
ه- عین یا به طرز گمراه کننده ای شبیه یا ترجمه یک علامت یا نام تجاری باشد که برای همان کالاها یا خدمات مشابه متعلق به موسسه دیگری در ایران معروف است.
و- عین یا شبیه آن قبلاَ برای خدمات غیر مشابه ثبت و معروف شده باشد. مشروط بر آن که عرفاَ میان استفاده از علامت و مالک علامت معروف ارتباط وجود داشته و ثبت آن به منافع مالک علامت قبلی لطمه وارد سازد.
ز- عین علامتی باشد که قبلاَ به نام مالک دیگری ثبت شده و با تاریخ تقاضای آن مقدم یا دارای حق تقدم برای همان کالا و خدمات و یا برای کالا و خدماتی است که به لحاظ ارتباط و شباهت موجب فریب و گمراهی شود.
4- در دفتر ثبت برای هر علامت ، دو صفحه اختصاص می یابد و هر تغییر و اصلاح و همچنین نقل و انتقالاتی که جزئاَ یا کلاَ نسبت به علامت صورت می گیرد، در صفحات مزبور قید می گردد. در صورت نیاز به صفحات اضافی مرجع ثبت می تواند از دفتر متممی به این منظور استفاده نماید.
5- مدت اعتبار ثبت علامت 10 سال میباشد که پس از پایان رسیدن تاریخ انقضا متقاضیان می توانند با پرداخت هزینه ای به تمدید آن بپردازند.



:: بازدید از این مطلب : 254
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 30 مهر 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : noor

مقررات سرمایه گذاری در مناطق آزاد که در خصوص نحوه ورود و ثبت سرمایه خارجی قوانینی را وضع نموده است ، تنها یک ماده را به این مقوله اختصاص داده و به نحو اختصار به آن پرداخته است.ثبت تغییرات شرکت  با این حال در مقاله حاضر جهت درک بهتر خواننده مفاد ماده مزبور با توجه به نوع سرمایه در سه قسمت بررسی می شود.

اول – ورود سرمایه نقدی به مناطق آزاد

در خصوص ثبت سرمایه نقدی در مناطق آزاد تجاری- صنعتی لازم به ذکر است که مفاد بند 1 ماده 8 مقررات سرمایه گذاری در مناطق آزاد به جزئیات مساله اشاره ای ندارد و تنها مقرر می نماید، این گونه سرمایه ها " به حساب واحد مورد سرمایه گذاری نزد بانک ها ( یا موسسات اعتباری مجاز ) واریز می گردد. با احتساب معادل ریالی یا ارزی حسب مورد در تاریخ واریز طبق گواهی بانک ( یا موسسه اعتباری مجاز ) به عنوان سرمایه سرمایه گذار در دفاتر سازمان هر منطقه ثبت می شود " . بنابراین در این خصوص رویه ای یکسان با سرزمین اصلی اتخاذ گردیده است و گواهی بانک برای ثبت اینگونه سرمایه ها ملاک خواهد بود.

دوم- ورود انواع ماشین آلات به مناطق آزاد

بند 2 ماده 8 مقررات سرمایه گذاری در مناطق آزاد حکمی واحد برای ورود " ماشین آلات ، تجهیزات ، لوازم و ابزار کار " و " وسایل حمل و نقل زمینی ، هوایی، آبی مربوط به موضوع سرمایه گذاری " قائل گردیده است و با وجود آن که اشاره ای به مواردی که مواد اولیه و قطعات نیمه ساخته نیز به عنوان بخشی ازسرمایه خارجی قلمداد خواهند شد، نمی نماید ، ظاهراَ آن ها را نیز می توان مشمول مفاد همین قسمت دانست و حکمی مشابه را بر این گونه سرمایه ها در مرحله ورود و ثبت سرمایه بار نمود.
در مورد ورود و ثبت سرمایه های یاد شده مقرر گردیده است ، این گونه سرمایه ها " در حدود مندرج در مجوز سرمایه گذاری بر اساس ارزش سیف آن ها به موجب اسناد و صورت حساب های مربوط پس از رسیدگی توسط سازمان هر منطقه مجموعاَ به یکی از ارزهای قابل تبدیل، در تاریخ ترخیص تعیین و ضمن ثبت ارزش ارزی، معادل ریالی آن به نرخ روز بازار ارز منطقه ، از همان تاریخ به عنوان سرمایه سرمایه گذار در دفاتر سازمان هر منطقه ثبت می شود ". لذا سرمایه های مذکور که قبلاَ درخواست پذیرش آن ها به عنوان سرمایه خارجی ازسوی سرمایه گذار مطرح گردیده است و به دنبال آن سازمان با ورود آن ها به موجب مجوز سرمایه گذاری موافقت نموده است ، در مرحله ثبت آن به اظهارات سرمایه گذار خارجی اکتفا نمی شود و ثبت آن ها به موجب اسناد و صورت حساب های مربوط بدان انجام خواهد شد. سازمان هر منطقه بر اساس ارزش سیف که شامل قیمت کالا، هزینه حمل و نقل و بیمه کالا خواهد بود، ارزش سرمایه را در تاریخ ترخیص به یکی ار ارزهای قابل تبدیل تعیین می نماید و ضمن ثبت ارزش ارزی و معادل ریالی آن به نرخ روز بازار ارز منطقه در دفاتر سازمان ، از همان تاریخ سرمایه های یاد شده را به عنوان سرمایه خارجی سرمایه گذار زیر پوشش قرار می دهد.
از جمله مشوق هایی که باعث جذب سرمایه گذاری ها در مناطق آزاد تجاری- صنعتی هر کشوری می گردد، کاهش تشریفات و سهولت امور اداری در این مناطق می باشد. مضاف بر این که به طور اصولی در مناطق آزاد، ورود و خروج کالا از پرداخت عوارض گمرکی و نیز مالیات معاف می باشند. در مناطق آزاد کشور ما نیز عدم حکومت مقررات عمومی صادرات و واردات ، همچنین مقررات گمرکی از جمله مشوق های سرمایه گذاری در این مناطق محسوب می شوند.
لذا از جمله به دلیل عدم حکومت مقررات ذکر شده، ارزشیابی سرمایه هایی همچون ماشین آلات برخلاف سرزمین اصلی که بر عهده اداره گمرک می باشد، در مناطق آزاد بر عهده سازمان هر منطقه خواهد بود. زیرا سرمایه گذار خارجی که به ورود سرمایه خود بدین مناطق اقدام می نماید، در مرحله ورود با مقررات صادرات ، واردات و امور گمرکی مناطق آزاد تجاری – صنعتی ج.ا.ا مواجه است که این امر سبب می گردد نه تنها برخلاف سرزمین اصلی وظیفه ای برای ثبت سفارش در وزارت بازرگانی نداشته باشد، بلکه ترخیص کالاهایش نیز با مقررات سخت گمرکی همراه نخواهد بود. طبق مقررات صادرات ، واردات و امور گمرکی مناظق آزاد تجاری- صنعتی ج. ا. ا. مواجه است که این امر سبب می گردد نه تنها برخلاف سرزمبن اصلی وظیفه ای برای ثبت سفارش در وزارت بازرگانی نداشته باشد، بلکه ترخیص کالایش نیز با مقررات سخت گمرکی همراه نخواهد بود. طبق مقررات صادرات ، واردات و امور گمرکی مناطق آزاد ترتیب ورود کالا بدین مناطق با کم ترین تشریفات انجام خواهد شد. افزون بر این که طبق مقررات مزبور بسیاری از کالاها از پرداخت عوارض بندری و فرودگاهی معاف می باشند و به همین دلیل است که ترخیص کالا در این مناطق با ارزشیابی اداره گمرک همراه نمی باشد تا بتوان ارزشیابی اداره گمرک را ملاک برای ثبت سرمایه قرار داد. لازم به ذکر است که طبق مقررات سرمایه گذاران در مناطق آزاد ، چنان چه تمام یا قسمتی از سرمایه غیرنقدی وارد شده طبق تشخیص سازمان ناقص ، معیوب و یا غیرقابل استفاده باشد و با مشخصات اظهار شده از سوی سرمایه گذار خارجی منطبق نباشد ، یا بیش از ارزش واقعی آن اظهار گردیده باشد، آن قسمت از ارزش کالا که مورد تایید سازمان قرار نگرفته است ، در حساب سرمایه گذار منظور نمی شود.
ذکر این نکته خالی از لطف نیست که چنان چه سرمایه های فوق قبلاَ از طریق سرزمین اصلی به عنوان سرمایه خارجی به کشور وارد و به کار گرفته شده باشند و به دنبال آن با اخذ مجوز از مراجع ذی ربط در سرزمین اصلی به مناطق انتقال یابند ، انتقال آن ها از موارد نقل و انتقال سرمایه داخلی محسوب می گردند. با این توضیح که اگر چه تابع ضوابط مقررات سرمایه گذاری در مناطق آزاد قرار خواهند گرفت ، لیکن در دفاتر سازمان به عنوان سرمایه خارجی ثبت و مجوزی نیز در این راستا صادر نخواهد شد.

https://danasabt.ir/

• ورود حقوق مالکیت صنعتی به مناطق آزاد

از جمله سرمایه هایی که به عنوان حقوق مالکیت صنعتی به موجب مقررات سرمایه گذاری در مناطق آزاد مورد شناسایی قرار گرفته اند، حق اختراع ، دانش فنی ، علایم تجاری و اسامی تجاری می باشند. این سرمایه ها طبق بند 3 ماده 8 مقررات سرمایه گذاری در مناطق آزاد " پس از تایید ارزش آن ها توسط سازمان هر منطقه قابل ثبت به عنوان سرمایه در دفاتر هر سازمان می باشد. چگونگی زمان بندی اختصاص ارزش دانش فنی به حساب سرمایه به موازات انتقال دانش فنی صورت می گیرد ". همان گونه که ملاحظه می شود، تایید ارزش این قبیل سرمایه ها با سازمان هر منطقه است. با این وجود اگرچه ماده مزبور به چگونگی تایید ارزش این سرمایه ها اشاره ای ندارد ، اما با توجه به این که مقرر گردیده است زمان تایید ارزش به موازات انتقال دانش فنی انجام می شود ، به نظر می رسد همچون مورد ورود این گونه سرمایه ها به سرزمین اصلی ، بازرسی هایی در این راستا در جهت کشف انتقال دانش فنی صورت خواهد گرفت.



:: بازدید از این مطلب : 223
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 30 مهر 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : noor

خلاصه فواید Rudraksha

  • افزایش آرامش و کاهش استرس .
  • تقویت سیستم ایمنی بدن .
  • بهبود گردش خون .
  • کاهش التهاب و درد .
  • بهبود مشکلات گوارشی .
  • بهبود کیفیت خواب .
  • ایجاد تعادل و هماهنگی در چاکرای قلب .
 

فواید رودراکشا – خواص درمانی – دانه مقدس Rudraksha خاصیت

بر اساس اساطیر هندو ، رودراکشا دانه درخت رودراکشا است که توسط لرد شیوا ایجاد شده است که به مدت 100 سال مراقبه کرد . خواص لاجورد در طب سنتی  دانه های درخت رودراکشا به عنوان میوه ای مقدس توسط هندوها استفاده می شود .

رودراکشا یا گانیتری که نام لاتین آن Elaeocarpus Ganitrus است .

درختی است با تنه های سخت و معمولاً در آب و هوای گرمسیری رشد میکند .

برگ های آن کوچک ، باریک و رنگ منحصر به فرد است که در جوانی سبز و در پیری قرمز می شود .

میوه رسیده بنفش یا آبی تیره خواهد بود .

خوب ، این دانه های میوه با الگوی منحصر به فرد است که معمولا به عنوان جاپامالا [ مهره ] و لوازم جانبی خاص استفاده می شود .

هندوها بر این باورند که دانه های میوه درخت موهبتی از جانب خداوند است .

بنابراین ، بسیاری از این دانه ها اغلب به عنوان دستبند ، گردنبند ، گوشواره و سایر لوازم جانبی زینتی در هند استفاده می شوند .

با این حال ، به طور کلی ، مردم ترجیح می دهند از دانه های درخت به شکل دستبند و تسبیح استفاده کنند .

 

خواص رودراکشا – فواید درمانی – دانه Rudraksha چیست

خواص درمانی و فواید رودراکشا – دانه مقدس Rudraksha – خاصیت .

آنها معتقدند کسانی که از دانه رودراکشا استفاده میکنند میتوانند طول عمر بیشتری داشته باشند .

برای محافظت در برابر انواع آسیب ها از رودراکشا استفاده میکنند .

به طور کلی ، طبق اعتقادات هندوها ، حمل آن با فضیلت است .

به طور منحصر به فرد ، دانه های رودراکشا در واقع دارای یک خط مشخص یا معروف به “موخی” هستند .

تعداد متفاوت موخی ، فواید مختلف تعداد موخی نیز کم نیست از 1 تا 38 موخی ، شاید حتی بیشتر باشند .

معنی عدد موخی روی دانه های رودراکشا

 

1 موخی برای شادی و رهایی

2 موخی برای هماهنگی ، صلح و برآورده شدن همه خواسته ها .

3 موخی برای ایمنی .

4 موخی برای هوش و خلاقیت .

5 موخی برای بخشش گناهان .

6 موخی برای شهرت .

7 موخی برای سلامتی و تندرستی .

8 موخی عمر طولانی ، قدرت و دانش .

9 موخی برای شفقت و شجاعت .

10 موخی برای صلح و محافظت از دشمنان و مارهای سمی.

11 موخی برای شکوه و پیروزی .

12 موخی برای افتخار و شهرت .

مشخصات دانه Rudraksha

رودراکشا – فواید – خواص درمانی – دانه مقدس Rudraksha خاصیت .

دانه های جنیتری از خانواده Elaeocarpus serratus هستند .

دانه های جنیتری نام های دیگری مانند گانیتری یا جنیتری یا رودراکشا [ هند ] یا مهره اوتراسوم [ آمریکا ] نام دارند .

جنیتری به طور گسترده ای به عنوان تسبیح استفاده می شود ، اما بسیاری نمی دانند که جنیتری برای سلامتی نیز مفید است .

آیا می دانید اندونزی با 70 درصد بزرگترین صادرکننده بذر جنتری در جهان است و پس از آن نپال با حدود 20 درصد و بقیه از کشورهای دیگر قرار دارند .

خود هند در واقع کشوری است که به بیشترین جنتری نیاز دارد اما تنها قادر به تولید حدود 5 درصد از آن است .

طبق افسانه ها و اساطیر ، گیاه جنتلمن اولین بار توسط هندی ها به اندونزی آورده شد .

در کائومان ، کبومن ، جاوای مرکزی ، که بعداً به موکتی تغییر نام داد .

آنها را برای آموزش نحوه رشد یک درخت نجیب زاده و میوه دادن کاشته بودند .

به همین دلیل است که Kebumen Jenitri معمولاً قیمت فروش بالاتری نسبت به سایر مناطق دارد .

جنتری در هند بیشتر با نام رودراکشا به معنای چشم شیوا شناخته می شود .

رودرا لرد شیوا و راکشا به معنای چشم است .

جهت کاشت رودراکشا یک گودال در زمین به عرض 30 سانتی متر و عمق 30 سانتی متر درست کنید .

سپس کود دامی را داخل چاله بریزید و بگذارید 10 روز بماند .

پس از 10 روز درخت جنیتری را بکارید و کود بدهید .

درختان جنیتری را می توان در گلدان نیز کاشت .

کاشت درختان در محیط های سایه دار توصیه می شود .

ارتفاع ساقه های گیاه با میوه های قهوه ای رنگ به 25 متر می رسد .

 

مطالعه دکتر Suhas Roy از دانشگاه هندو Benaras

محققی به نام دکتر Suhas Roy از دانشگاه هندو Benaras نشان داد که دانه‌های جنتری وقتی به عنوان گردنبند استفاده می‌شوند انرژی یا فرکانس را به قلب ارسال می‌کنند .

فراوانی دانه جنتری مغز را نیز تحریک می کند به طوری که تأثیر کلی بر سلامت بدن خواهد داشت زیرا مغز تنظیم کننده اندام های بدن است .

دانه‌های جانیتری دارای خواص شیمیایی و فیزیکی مانند حرکت الکتریکی و الکترومغناطیسی هستند که باعث می‌شود مغز تحریک‌شده احساس آرامش کند ، بنابراین به راحتی می‌توان واضح‌تر فکر کرد .

تحقیقات موسسه فناوری هند همچنین نشان داد که میوه جنیتری دارای وزن مخصوص 1.2 با pH 4.48 است .

دانه‌های جنیتری به‌طور منحصر به‌ فردی برای دستیابی به آرامش استفاده می‌شوند ، دارای قدرت الکترومغناطیسی 10000 گاوس در تعادل فارادی هستند که نتیجه رسانش الکترون قلیایی است ، به طوری که آنها برای کنترل فشار خون ، کاهش استرس و درمان بیماری‌های روانی مختلف شناخته می‌شوند .

علاوه بر این ، دانه‌های جنتری می‌توانند به درمان بیماری‌های پزشکی مانند صرع ، آسم ، فشار خون بالا ، آرتریت و بیماری‌های کبدی/سیروز کمک کنند .

دانشمندی به نام Singh RK دپارتمان فارماکولوژی ، دانشگاه هندو Banaras ، هند نیز نشان داد که خیساندن دانه جنتری به مدت 30 تا 45 دقیقه خواص محافظتی بدن را در برابر باکتری ها ، تورم ، سردرد نشان می دهد .

تحقیقات Dwi Arum Setyoningtyas ، دانشکده علوم و فناوری زندگی ، موسسه فناوری باندونگ، نشان داد که جنتری همچنین به عنوان یک جاذب آلاینده عمل می کند .

به همین دلیل است که درختان جنتلمن نیز در امتداد بزرگراه باندونگ – لمبانگ برای کاهش آلودگی هوا کاشته شده است .

https://chaav.ir/about-us

ترکیب بندی مواد تشکیل دهنده

– 50.024٪ کربن ،
– 17.798٪ هیدروژن ،
– 0.9461٪ نیتروژن ،
– 30.4531٪ اکسیژن .
– دانه های جنیتری دارای ترکیبات دیگری مانند آلومینیوم ، کلسیم ، کلر ، مس ، کبالت ، نیکل ، آهن ، منیزیم ، منگنز و فسفر هستند .
– عصاره های موجود در جنیتری عبارتند از: Salmonella typhimurium، Morganella morganii، Plesiomonas shigelloides، Shigella flexnerii و Shigela sonnei.



:: بازدید از این مطلب : 220
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 30 مهر 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : noor

توصیه‌های طب اسلامی برای پیشگیری از تشکیل جرم دندان

 

تعداد زیادی از توصیه‌های مرتبط با رعایت بهداشت دهان و دندان در طب اسلامی مرتبط با پیشگیری از تشکیل جرم است. دندانپزشک زن در رشت برای مثال:

  1. توصیه شده است تا پس از مصرف هر وعده غذایی اندکی نمک دریا میل کنید. گفته می‌شود خوردن نمک بعد از غذا به نحوی با پیشگیری از تشکیل جرم در طب اسلامی مرتبط است. چرا که این کار باعث می‌شود ترکیب بزاق دهان شما تغییر کند و جرم کمتری در دهان شما تشکیل شود.
  2. همچنین تاکید شده است تا پس از خوردن غذا از خلال دندان استفاده کنید. خلال یکی از روش‌های جلوگیری از تشکیل جرم روی دندان در طب اسلامی است.
  3. یکی از توصیه‌های جالب، نخوردن آب بعد از غذاهای چرب و گوشتی است. این کار علاوه بر اینکه برای دستگاه گوارش مفید است تا حد زیادی نیز از تشکیل جرم‌ روی دندان‌ها جلوگیری می‌کند. 
  4. در طب اسلامی تاکید شده است راز داشتن دندان‌های سالم و دهان خوشبو، رعایت بهداشت دهان و دندان است. یکی از روش‌هایی که پیشنهاد شده استفاده از چوب مسواک است. تاکید شده است روزانه دو مرتبه از چوب مسواک برای تمیز کردن دهان و دندان استفاده کنید. گرچه گفته می‌شود چوب مسواک علاوه بر تمیز نگه داشتن دهان نوعی جرمگیری نیز محسوب می‌شود، اما این مورد صحت ندارد و افرادی که معمولا از این چوب استفاده می‌کنند با جرم زیاد بر روی دندان خود به مطب برای انجام جرم گیری مراجعه می‌کنند.

توجه: هیجکدام از این روش‌ها از نظر علمی اثبات نشده‌ و توصیه نمی‌شوند.

جرمگیری دندان در طب اسلامی و شست‌و‌شوی دهان با سرکه

 

شست‌و‌شوی دهان با سرکه یکی از توصیه‌های طب اسلامی است. اگر به دنبال پیشگیری از تشکیل جرم به روش سنتی و طب اسلامی هستید، شست‌وشوی دهان با سرکه را در برنامه روزانه خود قرار دهید. لازم است بدانید گرچه سرکه می‌تواند در از بین بردن باکتری‌ها و پیشگیری از تشکیل جرم نقش داشته باشد، اما نمی‌تواند جرم روی دندان را از بین ببرد.
استفاده زیاد از سرکه می‌تواند به سلامت دندان‌ها آسیب وارد کند.

جرمگیری دندان در طب اسلامی با نمک دریا

 

یکی از دیگر توصیه‌ها برای پیشگیری از تشکیل جرم در طب اسلامی این است که دندان‌های خود را با نمک دریا بشورید. گفته می‌شود مخلوط کردن نمک دریا و کف دریا و استفاده از آن برای شست‌و‌شوی دندان‌ها می‌تواند در از بین بردن پلاک از روی دندان‌ها، بسیار مؤثر باشد. البته سعی کنید از نمک و کف دریای تمیز استفاده کنید. این ترکیب می‌تواند به صورت خمیر دندان بر روی مسواک نیز استفاده شود. مخلوط روغن زیتون و نمک دریا، سرکه و نمک دریا و غیره از جمله ترکیباتی هستند که طب اسلامی برای شست‌و‌شوی دندان‌ها و از بین بردن باکتری‌های دهان و دندان معرفی کرده است.
در صورتی که می‌خواهید جرم دندان‌های خود را از بین ببرید و از آنچه هست، سفیدتر شوند، لازم است به کلینیک دندانپزشکی مراجعه کرده و روش‌هایی مانند جرمگیری، بلیچینگ و غیره را امتحان کنید.

 

جرمگیری دندان در طب اسلامی و ترکیب یک دهان‌شویه

در جرمگیری دندان در طب اسلامی استفاده از دهان‌شویه‌های طبیعی توصیه شده است. در طب اسلامی تاکید شده است برای داشتن دهان خوشبو و زدودن پلاک به صورت مرتب از دهان‌شویه استفاده کنید. یکی از ترکیبات دهان‌شویه، استفاده از گلاب و سرکه است. می‌توانید به ازای یک استکان از هر کدام یک قاشق سماق و یک قاشق نمک دریا نیز اضافه کنید. در صورتی که بعد از غذا و قبل از خواب از این دهان‌شویه استفاده کنید، مرتب مسواک بزنید، جرم دندان تشکیل نمی‌شود.
اگر لثه شما دچار التهاب است و عفونت دارد بهتر است یک قاشق مازو نیز به این ترکیب اضافه کنید. ماساژ ملایم لثه و شست‌و‌شو با این ترکیب می‌تواند در کاهش التهاب و عفونت‌های لثه بسیار مؤثر باشد.
پس از شست‌وشوی دهان با این ترکیب، در صورتی که از دارچین، عرق بهارنارنج و عرق نسترن نیز استفاده نمایید، دهان خوشبویی خواهید داشت. 
البته در این شرایط بهتر است در اولین فرصت به دندانپزشک مراجعه نمایید.

جرمگیری دندان در طب اسلامی با جویدن سقز طبیعی

 

یکی از توصیه‌های طب اسلامی جویدن سقز طبیعی برای پیشگیری از جرم گرفتن دندان‌ها است. ترکیبات سقز طبیعی آن را به ماده مناسبی برای حفظ سلامت دندان‌ها تبدیل می‌کند. همچنین جویدن سقز طبیعی بوی بد دهان را از بین می‌برد. توجه کنید این روش برای شرایطی که دندان‌ها و لثه ( به ویژه ریشه دندان‌ها) شما سالم باشد، مفید است. در غیر این صورت برای مثال در حالتی که ریشه دندان‌های شما آسیب دیده است، جویدن سقز می‌تواند به دندان‌های شما فشار وارد نموده و ایجاد درد کند.

جرمگیری دندان در طب اسلامی و سفید شدن دندان‌ها 

 

با وجود تاکید متخصصین برای انجام جرمگیری با هدف حفظ سلامت دندان‌ها و لثه، اغلب بیماران به جرمگیری به دلیل تأثیر آن در سفید شدن دندان‌ها اهمیت می‌دهند. اغلب روش های جرم گیری دندان در طب اسلامی تا حدودی دندان‌ها را سفید می‌کنند. از این میان تأثیر برخی توصیه‌ها در سفید شدن دندان‌ها بیشتر است. اغلب این روش‌ها در طب سنتی اسلامی نیز جایگاه ویژه‌ای دارند. سرکه و جوش شیرین از جمله مواد مهم جرمگیری و سفید کردن دندان‌ها هستند.
از طرفی برخی دیگر از توصیه‌های طب اسلامی در داشتن دندان‌های سفید تأثیر زیادی دارند.
اگر تمایل دارید از داروی گیاهی برای سفید شدن دندان استفاده کنید، لازم است برای انتخاب داروی مناسب تحقیقات لازم را انجام دهید. زیرا احتمال اینکه این مواد به سلامت دهان و دندان آسیب برسانند، وجود دارد.

آیا جرمگیری دندان در طب اسلامی مؤثر است؟

روش‌های پیشنهادی برای جرمگیری دندان در طب اسلامی مؤثر نیستند، زیرا تنها روشی که می‌تواند جرم دندان‌ها را از بین ببرد، جرمگیری توسط دندانپزشک با استفاده از ابزار و تجهیزات لازم است. اغلب روش‌هایی که به عنوان روش‌های جرمگیری سنتی و خانگی معرفی می‌شوند، تنها ممکن است برای از بین بردن پلاک و باکتری‌های دهان و دندان و زمانی که هنوز جرم بر روی دندان تشکیل نشده است، مفید باشند، زیرا این روش‌ها قادر به برداشتن جرم از روی دندان نیستند.
در صورتی که لثه‌های شما دچار التهاب گسترده شده و علائم عفونت در آنها پدیدار شده است، به ویژه در مواردی مانند جرم گیری دندان کامپوزیت، جرم گیری لمینت دندان، جرم گیری ایمپلنت دندان، جرم گیری روکش دندان و یا جرم گیری دندان ارتودنسی، حتما به کلینیک دندانپزشکی مراجعه کنید. استفاده از هر روش دیگری می‌تواند اوضاع را وخیم‌تر کند. لق شدن دندان‌ها نیز نشانه افزایش حجم جرم است که لازم است و برای درمان آن باید حتما به دندانپزشک مراجعه کنید.

https://drshamsdentist.com/%D9%84%D9%85%DB%8C%D9%86%D8%AA-%D8%AF%D9%86%D8%AF%D8%A7%D9%86-%D8%AF%D8%B1-%D8%B1%D8%B4%D8%AA/

آیا عمل به توصیه‌های جرمگیری دندان در طب اسلامی، شما را از مراجعه به دندانپزشک بی نیاز می‌کند؟

توصیه‌های جرمگیری دندان در طب اسلامی ممکن است در سلامت دهان و دندان تاثیری داشته باشند، اما این به معنای عدم نیاز شما به مراجعه به مطب دندانپزشکی نیست. لازم است حداقل یک بار در سال برای معاینه به دندانپزشک مراجعه نمایید.
مراجعه مرتب به دندانپزشک اهمیت زیادی در سلامت دهان و دندان شما دارد. در صورتی که مشکلات و بیماری‌های احتمالی به موقع تشخیص داده شوند، قادر خواهید بود بسیار ساده و با صرف زمان و هزینه کمتری برای هزینه جرم گیری دندان، آنها را رفع نمایید. دندانپزشک در خصوص روش‌های جرم گیری راهنمایی‌های لازم را در اختیار شما قرار خواهد داد. در مراجعه بعدی حتما در این خصوص از او سوال نمایید.



:: بازدید از این مطلب : 222
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 30 مهر 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : noor

در نظام حقوقی ایران ، ثبت بین المللی علائم بر اساس موافقتنامه و پروتکل مادرید که به موجب ماده واحده مصوب سال 1380 و با توجه به تصویبنامه شماره 6921 ت. 24305ه- مورخ 22/ 2/1380 هیات وزیران ، دولت ایران اجازه یافته است به موافقتنامه مادرید راجع به ثبت بین المللی علائم 14 آوریل 1891 ( 25 فروردین 1270 ) و پروتکل 27 ژوئن 1889 ( 6 تیر 1386) و آیین نامه مشترک موافقت نامه مادرید، راجع به ثبت بین المللی علائم و پروتکل مربوط به موافقت نامه مذکور ( قابل اجراء از اول نوامبر 2000) ملحق گردد و سند الحاق را به امین اسناد مربوط بسپارد، ثبت بین المللی علائم امکان پذیر شده است. پلمپ دفاتر
به موجب ماده 1 موافقت نامه مادرید 1891، اتحادیه ویژه ای برای ثبت بین المللی علائم در دفتر بین المللی تشکیل گردید تا اتباع هر کشور متعاهد، بتوانند در تمام کشورهای دیگر طرف موافقت نامه ، حق مالکیت علائم قابل استفاده برای کالاها و خدمات خود را که در هر کشور مبدا به ثبت رسیده است از طریق ثبت آن ها در دفتر بین المللی مالکیت معنوی وابسته به سازمان جهانی مالکیت معنوی، تثبیت کرده و مورد حمایت بین المللی قرار گیرنند. در این ماده گفته شده است کشوری از دیدگاه موافقتنامه مادرید به عنوان کشور مبداء شناخته می شود که متقاضی در آن کشور دارای مقر واقعی و موثری صنعتی و تجاری باشد و اگر دارای چنان مقری در یک کشور عضو اتحادیه ویژه نداشته باشد، کشوری از اتحادیه که اقامتگاه وی در آن کشور قرار دارد، کشور مبدا خواهد بود و در غیر صورت های اشاره شده، اگر تبعه یکی از کشورهای عضو اتحادیه باشد، کشور متبوع وی کشور مبدا محسوب خواهد بود. بنابراین اگر تبعه یکی از کشورهای متعاهد، در کشوری غیر از کشور خود یا یکی از کشورهای متعهد فعالیت تجاری و اقتصادی داشته باشد و علائم تجاری یا صنعتی خود را در کشور متبوع خود به ثبت رسانده باشد، می تواند از مزایای ثبت بین المللی علائم با ثبت آن ها در دفتر بین المللی برخوردار گردد و کشورهای عضو اتحادیه موظفند از علائم مزبور در کشور خود حمایت کنند.
البته طبق ماده 2 موافقت نامه مادرید، با توجه به ماده 3 کنوانسیون معروف پاریس 1883 پذیرفته شده است با اتباع کشورهایی که جزء اتحادیه مادرید نباشند ولی در یکی از کشورهای اتحادیه اقامت داشته یا در آن جا دارای موسسات صنعتی یا تجاری واقعی و معتبر باشند، به مانند اتباع کشورهای عضو اتحادیه از جهت ثبت بین المللی علائم رفتار خواهد شد.
ثبت بین المللی علامت مستلزم تسلیم اظهارنامه به مرجع ثبت اداره ثبت مالکیت صنعتی است. به موجب قانون ، اتباع ایرانی یا اشخاصی که در ایران اقامت داشته و یا دارای یک مقر واقعی و موثر صنعتی و تجاری باشند، می توانند حسب مورد به استناد اظهارنامه یا علامت ثبت شده در مرجع ثبت ، تقاضای ثبت بین المللی نمایند.
تشریفات ثبت عبارت است از :
1- تنظیم اظهارنامه
2- تسلیم اظهارنامه
3- پرداخت هزینه های مقرر
4- ثبت علائم در دفاتر بین المللی
لازم به ذکر است، در اظهارنامه ذکر نام و نشانی متقاضی، نام و نشانی نماینده یا وکیل ، اعلامیه ای مبنی بر ادعای حق تقدم ، محل تسلیم اظهارنامه مقدم ، شماره و تاریخ آن ، در صورت وجود حق تقدم ، نمونه ای از علامت به طور کامل و روشن به همان نحوی که در کشور مبدا ارائه شده است با تمام خصوصیات آن ، نام کالاها یا خدماتی که برای آن ها ثبت بین المللی علامت درخواست می گردد، طبق طبقه بندی بین المللی کالاها و خدمات و عددی که نمایانگر هر طبقه باشد و تابعیت متقاضی اگر شخص حقیقی باشد و ماهیت حقوقی شخص حقوقی و ذکر نام کشورهای متعاهد عضو تعیین شده ضروری است.
اظهارنامه باید در فرم رسمی ، بر حسب مورد به زبان های تعیین شده در سه نسخه تنظیم و به مرجع ثبت تسلیم گردد.
در نظام حقوقی ایران، هر گاه اظهارنامه اصلی و ثبت ناشی از آن یا ثبت اصلی حسب مورد ، ظرف 5 سال از تاریخ ثبت بین المللی، اعتبار خود را در ایران از دست بدهد ، مرجع ثبت مراتب را طی اطلاعیه ای به دفتر بین المللی اعلام کرده و در اطلاعیه کالاها و خدماتی که مشمول تصمیم لغو قرار گرفته اند، ذکر و از دفتر بین المللی درخواست خواهد کرد که ثبت بین المللی را در حدود لازم باطل نماید. اگر اقدام قانونی مربوط به لغو اعتبار ثبت پس از انقضای 5 سال ، همچنان در جریان باشد و منتهی به تصمیم قطعی نگردد، مرجع ثبت باید مراتب را ضمن ذکر کالاها یا خدماتی که مشمول تصمیم مربوط قرار گرفته اند، به دفتر بین المللی اطلاع داده و از آن دفتر تقاضا کند که ثبت بین المللی را در حدود لازم ابطال نماید.



:: بازدید از این مطلب : 244
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 29 مهر 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : noor

کشور دانمارک ، کشوری است در شمال اروپا که از جنوب با آلمان مرز خشکی دارد و با کشورهای سوئد و نروژ مرز دریایی، و توسط پلی به نام اورسوند به سوئد متصل شده است. ثبت شرکت پایتخت دانمارک کپنهاگ است و این کشور، از اعضای موسس سازمان ملل و ناتو می باشد. کشور دانمارک دارای دولت رفاه است و از نظر کم بودن اختلاف درآمد مردم ، در رتبه اول جهان قرار دارد. دانمارک از نظر درآمد سرانه در رتبه هفتم جهان قرار دارد و در بررسی های سالانه ، مردم آن مکرراَ به عنوان راضی ترین مردم جهان اعلام می شوند و همچنین در سال 2016 شرکت یونیورسام با انتشار شاخص سالانه شادی، کشور دانمارک را در رتبه نخست شادترین و راضی ترین نیروی کار در دنیا قرار داد.

شرایط بسیار مناسب سرمایه گذاری در دانمارک ، این کشور را به یک کشور امن و درجه یک برای سرمایه گذاری و ثبت شرکت تبدیل نموده است. چنانچه می خواهید با شرایط کامل ثبت شرکت در دانمارک آشنا شوید ، می توانید این مقاله را مورد مطالعه قرار دهید. در این نوشتار، نحوه ثبت کردن شرکت در دانمارک ، مورد بحث و بررسی قرار می گیرد. شایان ذکر است ، علاقه مندان ، جهت آشنایی با قوانین ثبت کردن شرکت در سایر کشورهای اروپایی ، می توانند به مقالات ذیل مراجعه نمایند :
- ثبت شرکت در هلند
- ثبت شرکت در یونان
- ثبت شرکت در آلمان
- ثبت شرکت در گرجستان

• مزایای ثبت شرکت در دانمارک چیست ؟

- مالکیت 100% ( بدون نیاز به شریک محلی )
- روند ثبت نمودن شرکت در دانمارک ، سریع ، غیررسمی و به صرفه است .
- ثبت آنلاین شرکت های جدید بدین معنی است که شما در عرض چند ساعت آماده شروع کسب و کار خود هستید.
- هیچ گونه شرایطی برای اخذ اقامت دائمی مدیریت شرکت ، از جمله مدیر عامل ، هیئت مدیره یا هیئت نظارت وجود ندارد.
- هیچ گونه سند محضری نیاز نیست.
- نرخ مالیات شرکت نسبتاَ پایین ( 25% ) است . علاوه بر این ، سرمایه گذاران خارجی می توانند از نرخ مالیات ویژه برخوردار شوند.
- نرخ مالیات برای ثبت کردن شرکت در دانمارک در مقایسه با دیگر کشورهای شمال اروپا پایین تر است.
- شرایط زبانی بسیار انعطاف پذیر است و برخی اسناد و مدارک را می توان به زبان انگلیسی ثبت نمود.
- از طریق انجام این کار در این کشور، می توان برای اقامت دائم در دانمارک اقدام نمود.
- پس از کسب اقامت دائم در کشور دانمارک می توانید تقاضای پاسپورت 5 ساله بدهید.
- امکان اخذ آسان ویزا برای تمامی نقاط دنیا
- افتتاح حساب شرکتی و شخصی در بانک های این کشور
- دسترسی به تمام نواحی اروپای شینگن برای مسافرت ، تجارت و اقامت طولانی مدت
- استفاده از مارک تجاری ( برند ) اروپایی
- قوانین تجاری و گمرکی آزاد در داخل اتحادیه اروپا
- امکان تقسیم و توزیع سود سهام به طور موقت وجود دارد.

• مرسوم ترین انواع شرکت در دانمارک

1- شرکت محدود عمومی
2- شرکت محدود خصوصی
3- شرکت محدود عمومی اروپایی
4- گروه بندی اقتصاد اروپایی
5- سرمایه گذاری مشترک
6- کسب و کار انفرادی
متداول ترین انواع شرکت در دانمارک دو نوع اول می باشد.
مشخصات شرکت محدود عمومی : در این شرکت نیاز به سرپرست وجود دارد که حداقل یکی از آن ها باید مقیم اتحادیه اروپا باشد. مدیر استخدامی شرکت باید شهروند اتحادیه اروپا باشد. مقدار سرمایه لازم برای شرکت محدود عمومی 67 هزار یورو می باشد. حساب های شرکت به صورت سالانه بررسی می شود.
مشخصات شرکت محدود خصوصی : در این شرکت لزومی وجود ندارد که سرپرستان و مدیر مقیم دانمارک باشند. حساب های شرکت باید به صورت سالانه توسط یک حسابرس بررسی گردد. مقدار سرمایه لازم برای تاسیس شرکت محدود خصوصی 10 هزار یورو می باشد.
لازم به ذکر است، در کشور دانمارک دو روش ثبت وجود دارد. ثبت نام آنلاین و ثبت نام کاغذی و پیچیده .
در روش ثبت نام آنلاین ، فرد متقاضی می تواند در مدت چند ساعت و توسط سیستم ثبت نام الکترونیکی به وسیله سازمان کسب و کار دانمارک به ثبت برسد . در این روش، نیاز به حضور اولیه فرد در کشور دانمارک نمی باشد و کلیه مراحل ثبت توسط سازمان کسب و کار دانمارک طی می شود و نهایتاَ لازم است متقاضی یک امضای دیجیتال ارائه دهد.
در روش ثبت نام کاغذی ، کارهای مربوطه از طریق موسسات ثبت و آژانس های تجاری در کشور انجام می شود. این روش ثبت زمان گیر و پیچیده است و ممکن است 2 تا 3 هفته به طول انجامد. لازم به ذکر است، ثبت نام سنتی و کاغذی در دانمارک ، مختص شرکت های بامسئولیت محدود می باشد .

• مدارک مورد نیاز جهت ثبت شرکت در دانمارک چیست ؟

- ارائه نام شرکت توسط فرد متقاضی که اقدام به ثبت نمودن شرکت در دانمارک نموده است.
- پر نمودن فرم ثبت شرکت در کشور دانمارک
- تهیه اساسنامه شرکت
- کپی پاسپورت سهامداران شرکت با اسکن از کپی پاسپورت مدیرعامل شرکت متقاضی
- ایجاد حساب بانکی برای شرکت ثبت شده در کشور دانمارک
- ارائه طرح توجیهی برای فعالیت اقتصادی در کشور دانمارک
- ارائه سند مالکیت مبنی بر عملکرد مالی
- ارائه کپی از آخرین مدرک تحصیلی
- داشتن وکالتنامه چنانچه امور توسط وکیل انجام می شود.

https://danasabt.ir/%d8%a7%d9%81%d8%b2%d8%a7%db%8c%d8%b4-%d8%b3%d8%b1%d9%85%d8%a7%db%8c%d9%87-%d8%b4%d8%b1%da%a9%d8%aa/

• برای شروع به ثبت شرکت در دانمارک چه باید کرد ؟

برای ثبت کردن شرکت در دانمارک باید مراحل مختلف و گوناگونی طی شود که این مراحل به قرار ذیل است :
- تشکیل پرونده توسط وکلایی که در کشور دانمارک هستند.
- هماهنگی میان وزارت بازرگانی و وزارت امور خارجه جهت تشکیل پرونده
- کسب موافقت نامه از دولت دانمارک و اخذ اجازه برای فعالیت تجاری
- تعیین وقت مصاحبه در سفارت و اخذ ویزای D برای فرد متقاضی و خانواده ایشان حضور در دانمارک جهت اخذ اقامت یکساله و انجام مراحل ثبت
- مجوز کار به مدت یک سال در کشور دانمارک
- ارائه گزارش یک ساله فعالیت های تجاری شرکت مذکور
- تمدید اقامت در صورت موافقت دولت دانمارک
- اقامت سه ساله در کشور دانمارک
- در صورت ارائه فعالیت تجاری ثبت درخواست اقامت ثابت
- اخذ اقامت دائم و ویزای دانمارک در کشور دانمارک همراه با خانواده



:: بازدید از این مطلب : 219
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 29 مهر 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : noor
خلاصه‌ فواید
  • تقویت روحیه و اعتماد به نفس .
  • دفع انرژی های منفی . گالری چاو محافظت از فرد در برابر خطرات .
  • جلب خوش شانسی و موفقیت .
  • کمک به بهبود مشکلات معده و روده .
  • کاهش استرس و اضطراب .
  • تقویت سیستم ایمنی بدن .

سنگ هماتیت در روایات اسلامی با نام حدید صینی شناخته شده است .

امروزه به یکی از سنگ های محبوب برای انجام حکاکی و بخصوص دعای هفت جلاله بر روی آن تبدیل شده است .

در روایتی آمده است ، مردی خدمت امام صادق [ع] عرض کرد مولای من از حاکم سرزمین در هراسم و میترسم از این که او مرا به دشمنانم معرفی کند و به آن ها تحویلم دهد .

امام صادق [ع] فرمود : انگشتری تهیه کن که نگین آن حدید صینی باشد و بر روی نگین آن دعای هفت جلاله را بنویسید .

ایشان ذکر کردند دعای هفت جلاله بر روی سنگ حدید جهت گشایش کارها و هنگامی که با سختی و مشکل مواجه شدی بسیار کارساز خواهد بود و به خواست خداوند بر تو آسان خواهد شد .

در روایت دیگر گفته شده است حضرت علی [ع] در هنگام نبرد در جنگ ها انگشتر حدید خود را بر دست میکردند .

 

فواید سنگ حدید صینی – خواص هماتیت – Hematite – خاصیت درمانی

حدید با نان لاتین هماتیت – Hematite یک سنگ مفید برای تقویت تمرکز ، برای کاهش درد و اسپاسم عضلانی است .

خاکستری یا سیاه رنگ ، با درخشندگی فلزی ، در طی فرآوری بقایای پودری با رنگ قرمز خونی تولید می شود .

در گذشته به آن “سنگ خون” نیز می گویند البته در حال حاضر اینطور نیست .

هماتیت یک اکسید آهن بسیار رایج است که تشکیل آن عمدتاً با فرآیندهای رسوبی مرتبط است .

در گذشته هماتیت قرمز برای ترسیم خطوط ملکی و برندسازی دام مورد استفاده قرار گرفت .

زیرا مقاومت خاصی در برابر عناصر مختلف دارد .

این سنگ گاهی اوقات ظاهر یک گل فلزی به خود می گیرند .

به طوری که نام محبوب “رز آهنی” را نیز دارند . 

طبقه معدنی : اکسیدها , فرمول شیمیایی: Fe2O3 + Mg، Ti + [Al، Cr، Mn، Si، H2O] .

چینی ها اعتقاد دارند یکی از مزایای شناخته شده سنگ هماتیت ، تسکین درد است .

به دلیل این باور عمومی که هماتیت میدان مغناطیسی ایجاد می کند .

تا سلامت کلی را بهبود ببخشد .

افراد مبتلا به آرتریت برای مدت طولانی از مهره های هماتیت استفاده می کنند .

 

خواص سنگ حدید – فواید هماتیت – Hematite – خاصیت درمانی

خواص سنگ حدید – فواید هماتیت – Hematite – خاصیت درمانی

دستبندهای هماتیت علاوه بر تسکین درد ، می توانند با کاهش سطح اضطراب و استرس ، سلامت روان فرد را نیز افزایش دهند .

تا باعث آرامش و تمرکز شود .

حدید یک سنگ در ارتباط با بدن و زمین را است .

این ارتباط روحیه را تقویت می کند و آرامش زیادی به ارمغان می آورد .

  • بهبود کیفیت خواب
  • بهبود تمرکز و حافظه
  • سطح اضطراب و استرس را کاهش دهید .
  • سم زدایی خون
  • تقویت قدرت درونی و محافظت

طب چینی بهبود در بدن

بر اساس طب چینی ، هماتیت با جذب آهن روده کوچک را بهبود می بخشد و تولید گلبول های قرمز را تحریک می کند .

مفید در مورد کم خونی ، باعث اکسیژن رسانی بیشتر به تمام بافت های بدن و بهبود کلی در شرایط سلامتی فرد می شود . 

هماتیت اراده فرد برای زندگی را تقویت می کند و او را وادار به بهبود شرایط زندگی می کند .

اراده و آگاهی از قدرت خود را تحریک می کند . پویایی و نشاط می بخشد .

این امر به مراقبت از نیازهای اولیه و مبارزه برای سلامت جسمانی خود تاکید می میکند .

چخ کسانی به سنگ حدید علاقه مند میشوند ؟
  • افرادی که به دنبال افزایش انرژی و انگیزه هستند. حدید به فرد کمک می کند تا احساس قدرت و انگیزه بیشتری داشته باشد .
  • افرادی که به دنبال بهبود سلامت جسمی و روانی خود هستند . حدید به بهبود سلامت قلب ، خون ، و سیستم ایمنی بدن کمک می کند . همچنین به کاهش استرس و اضطراب ، بهبود خواب ، و افزایش تمرکز کمک می کند .
  • افرادی که به دنبال محافظت از خود در برابر انرژی های منفی هستند . حدید یک سنگ محافظ است که فرد را در برابر حالت منفی مانند جادو محافظت می کند .

فواید سنگ حدید – بهبود با هماتیت – دستبند Hematite

فواید سنگ حدید – بهبود با هماتیت – دستبند Hematite .

حدید سنگ نظم و تمرکز است .

تا احساس قدرت را القا کند و اضطراب و حملات پانیک را آرام کند .

پراکندگی ذهنی را از بین ببرد و تمایل به رویاپردازی را تقویت کند .

هماتیت سنگی مناسب برای مدیتیشن نیست ، اما می‌تواند در برخی تمرین‌های تمرکز و زمین‌سازی مرتبط با تکنیک‌های چی گونگ مفید باشد .

این سنگ برای کسانی است که توسط عنصر هوا هدایت می شوند توصیه می شود .

بر اساس برخی افسانه ها ، می تواند اثرات منفی چشم زخم را از خود دور کند .

عنصر آتش مربوط به حوزه انرژی و قدرت مردانه [ شجاعت ، اراده ] در سنگ حدید است .

هماتیت را می توان به سرعت با آب جاری تمیز کرد .

از پاکسازی با نمک مطلقاً خودداری کنید .

https://chaav.ir/about-us

توصیه می شود هماتیت را در تماس نزدیک با پوست اما برای مدتی نه چندان طولانی قرار دهید .

موارد منع مصرف هماتیت مربوط به وجود احتمالی التهاب است که می تواند با هماتیت تشدید شود .

نام هماتیت به معنای “سنگ خون” است در واقع در یونانی هایما به معنای “خون” است.

قبلاً در مصر و بابل برای تحریک تولید خون و تسریع انعقاد و همچنین در قرون وسطی برای اهداف درمانی استفاده شد .

بر روی مجروحان می گذاشتند تا درد آنها را تسکین دهد .



:: بازدید از این مطلب : 224
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 29 مهر 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : noor

انواع ایمپلنت دندان بر اساس مرحله کار

به طور کلی بر اساس تعداد مراحل کار، ایمپلنت دندان در دو دسته بندی کلی قرار می‌گیرد که در زیر به بررسی آنها می‌پردازیم:

  1. ایمپلنت تک مرحله‌ای

     

    در این روش، ایمپلنت در استخوان فک قرار داده می‌شود، اما بخشی از آن خارج از بافت لثه قرار می‌گیرد. کامپوزیت در رشت بعد از اینکه بهبودی کامل به دست آمد، برای قرار دادن تاج دندان بر روی آن نیازی به جراحی مجدد نخواهد بود. بنابراین نصب ایمپلنت و اباتمنت در یک مرحله انجام می‌گیرد. یکی از معایبی که این روش دارد، این است که نسبت به نیرو‌های داخلی آسیب پذیر است. نوع دیگری از ایمپلنت‌های تک مرحله ای عبارت است از:
    • ایمپلنت ساب پریو استیل

       در این نوع ایمپلنت، بخشی از آن برای نگهداری دندان، به جای قرار گیری کامل در استخوان فک، روی استخوان و زیر بافت لثه قرار می‌گیرد. در واقع برخی از افراد که استخوان فک سالم و مقاومی ‌ندارند، می‌توانند از این روش بهره‌مند شوند.
  2. ایمپلنت دو مرحله‌ای

     

    به طور معمول برای کاشت ایمپلنت دندان، روش دو مرحله‌ای شایع‌تر است. در این روش، ایمپلنت در استخوان فک کاشته شده و کاملا در زیر بافت لثه قرار داده می‌شود. در ادامه بافت لثه به کمک بخیه بسته شده تا مانع از فشار در زمان بهبودی شود. بعد از اتمام روند ابتدایی درمان و بهبودی مرحله اول، جراحی دوم برای قرار دادن تاج دندان انجام می‌شود. انواع ایمپلنت دو مرحله ای عبارت‌اند از:
    • ایمپلنت اندو استیل

       پیچ‌های کوچکی از جنس تیتانیوم که در واقع همان پایه‌های ایمپلنت دندان هستند، در استخوان فک قرار داده می‌شوند و پس از آنها تاج دندان بر روی آن نصب می‌شود.
    • ایمپلنت زایگومایتیک

       این نوع ایمپلنت‌ در شرایطی که استخوان فک بالا به میزان کافی در دسترس نباشد، مورد استفاده قرار می‌گیرد. برای کاشت ایمپلنت، استخوان فک باید دارای حداقل ارتفاع بوده تا کاشت ایمپلنت موفقیت آمیز باشد. البته در زمان‌هایی که کمبود استخوان فک وجود دارد، از روش‌های جراحی پیوند استخوان بهره گرفته می‌شود که می‌توانند معایبی مانند دوره نقاهت طولانی داشته باشند.

 

انواع ایمپلنت دندان بر اساس شیوه کاشت

بر این اساس، ایمپلنت‌ها به سه دسته تقسیم می‌شوند که عبارت‌اند از:

  1. ایمپلنت فرورونده

     معمول‌ترین روش کاشت ایمپلنت دندان، ایمپلنت فرورونده بوده که به صورت یک پیچ داخل استخوان فک قرار داده می‌شود. روی پایه این نوع ایمپلنت، امکان قرار گیری یک و یا چند دندان وجود دارد.
  2. ایمپلنت دارای چهار چوب راموس

     کاربرد این نوع ایمپلنت برای افرادی است که استخوان فک پایین آنها ضعیف بوده و قادر به تحمل ایمپلنت را ندارند. در واقع قرار گیری این نوع ایمپلنت در گوشه عقب استخوان فک بوده و زمانی که بافت لثه التیام یافت، تاج دندان متناسب با آن ساخته شده و روی آن قرار داده می‌شود. روش ایمپلنت دارای چهار چوب راموس، با تثبیت استخوان فک، مانع از شکستگی آن می‌شود.
  3. ایمپلنت برسازی درون کاشتی

     در این روش، نوعی قالب فلزی در بافت زیر لثه قرار داده می‌شود و برای قرار گرفتن دندان روی آن، به استخوان فک اتصال می‌یابد. برخی از افراد که ارتفاع استخوانی اندکی دارند و یا افرادی که قادر به استفاده از دندان مصنوعی نیستند، می‌توانند از این روش ایمپلنت دندان بهره‌مند شوند.

انواع ایمپلنت دندان بر اساس نوع متصل کننده

 

3 دسته بندی بر اساس نوع متصل کننده‌ها برای ایمپلنت دندان در نظر گرفته شده است که در زیر به آنها اشاره می‌کنیم:

  1. ایمپلنت متصل کننده شش ضلعی داخلی

     شکل این نوع متصل کننده‌ها شش ضلعی بوده و همانند سوراخی در سر ایمپلنت قرار دارند که اباتمنت توسط دندانپزشک متخصص درون آن پیچ می‌شود.
  2. ایمپلنت متصل کننده شش ضلعی خارجی

     جایگاه این نوع متصل کننده شش ضلعی، در سر ایمپلنت است.
  3. ایمپلنت متصل کننده هشت ضلعی داخلی

     این نوع متصل کننده هشت ضلعی همانند سوراخی در راس ایمپلنت قرار گرفته است.

انواع ایمپلنت دندان بر اساس کاربرد

با توجه به هدفی که برای کاشت ایمپلنت دندان در نظر گرفته شده است نیز می توان دسته بندی برای ایملپنت بررسی کرد که عبارتند از:

  1. جایگزینی یک دندان

     در خیلی از مواقع، یک پایه و یک تاج دندان برای جایگزینی یک دندان به کار گرفته می‌شود.
  2. جایگزینی چند دندان

     در زمانی که چندین دندان از دست رفته در دهان وجود داشته باشد، امکان جایگزینی آنها با چندین ایمپلنت وجود دارد. در این صورت از یک پل دندانی ثابت که به کمک 2 ایمپلنت نگه داشته می‌شوند، استفاده می‌شود. البته همیشه نیازی به استفاده از چند ایملپنت نیست. بسته به شرایط دهان بیمار، ممکن است تا 2 دندان روی یک پایه ایمپلنت قرار داده شوند.
  3. اوردنچر

     در برخی از افراد که دندان‌های فک بالا و پایین خود را به طور کامل و یا در تعداد بالایی، از دست داده‌اند، اوردنچر می‌تواند مورد استفاده قرار بگیرد. در واقع اوردنچر نوعی پروتز مصنوعی به شکل ثابت است که به کمک پایه‌هایی در دهان قرار داده می‌شود. در گذشته که از دندان مصنوعی استفاده می‌شد، مشکلات بسیاری به خصوص لق بودن دندان مصنوعی در زمان غذا خوردن وجود داشت. با ایجاد برخی از روش‌ها مانند اوردنچر، اینگونه مشکلات بر طرف گردید. اوردنچر‌ها دارای ظاهری بسیار طبیعی و زیبا بوده و قدرت خوبی برای جویدن غذا به فرد می‌دهند. اوردنچر‌ها در انواع متفاوتی وجود دارند که عبارت‌اند از:
    • اوردنچر بر پایه ایمپلنت

       در این روش ، پروتز دندان به صورت کامل روی چندین پایه ایمپلنت‌ قرار داده می‌شود. با توجه به فشاری که به ایمپلنت‌ها اعمال می‌شود، دندانپزشک متخصص تعداد ایمپلنت مورد نیاز را بررسی می‌کند. بسته به فک بیمار، ممکن است تعداد متفاوتی از پایه ایمپلنت نیاز باشد.
    • اوردنچر بر پایه ایمپلنت و لثه

       در این روش دو ایمپلنت در جای دندان نیش و یا آسیا، نصب شده و برای متصل شدن این دو ایمپلنت به یکدیگر از میله‌ای استفاده می‌شود. در ادامه، پروتز روی آن قرار داده می‌شود. این روش به اوردنچر میله‌ای نیز شهرت دارد.

انواع ایمپلنت دندان بر اساس اندازه

 

اندازه ایمپلنت به نوبه خود معیار دیگری برای دسته بندی انواع ایمپلنت دندان محسوب می‌شود. بر این اساس، ایمپلنت دندان به سه دسته تقسیم می‌شود. این اندازه‌ها با توجه به شرایط هر بیمار برای هر کدام از آنها به طور اختصاصی مورد استفاده قرار می‌گیرد. انواع ایمپلنت دندان بر اساس اندازه عبارت‌اند از

https://drshamsdentist.com/%D9%85%D8%AA%D8%AE%D8%B5%D8%B5-%D8%A7%DB%8C%D9%85%D9%BE%D9%84%D9%86%D8%AA-%D8%AF%D8%B1-%D8%B1%D8%B4%D8%AA/

  1. پلتفرم استاندارد   در این روش قطر ایمپلنت‌ها از 5/3 تا 2/4 میلیمتر بوده و کارایی آنها برای ایمپلنت دندان جلو است.
  2. پلتفرم عریض این نوع ایمپلنت‌ها دارای قطر 5/4 تا 6 میلیمتر بوده که بیشتر در انتهای دهان مورد استفاده قرار می‌گیرند.
  3. پلتفرم کوچک این نوع پلتفرم‌ها کوچک و باریک بوده و دارای قطر 2 تا 5/3 میلیمتر هستند و اغلب برای افرادی که فضای بین ریشه‌ای کمی دارند و قادر به استفاده از ایمپلنت‌های بزرگ نیستند، مناسب است.

 



:: بازدید از این مطلب : 243
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 29 مهر 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : noor

 وجوه اشتراک بین شرکت های سهامی عام و خاص را می توان به شرح ذیل برشمرد :
1- در هر دو شرکت های سهامی عام و خاص،ثبت تغییرات شرکت تعداد شرکا نباید کم تر از سه نفر باشد. ( ماده 3 لایحه قانون تجارت )
2- در هر دو شرکت های سهامی عام و خاص، شرکت نوعاَ بازرگانی است، ولو این که موضوع عملیات آن ها امور بازرگانی نباشد. ( ماده 2 لایحه )
در هر دو شرکت سهامی ، عبارت ( شرکت سهامی عام ) و یا ( شرکت سهامی خاص ) باید قبل از نام شرکت، یا بعد از آن ، بدون فاصله با نام شرکت ، در کلیه اوراق و اطلاعیه ها و آگهی های شرکت، به طور روشن و خوانا قید شود. ( تبصره ماده 4 لایحه )
3- در هر دو شرکت های سهامی عام و خاص، سرمایه شرکت به سهام و در صورت تجزیه ، به قطعات سهام متساوی القیمه تقسیم می شود. ( مواد 1 و 32 لایحه )
4- در هر دو شرکت های سهامی عام و خاص، مسئولیت صاحبان سهام ، محدود به مبلغ اسمی سهام آن هاست. ( ماده 1 لایحه )
5- در هر دو شرکت سهامی، عبارت ( شرکت سهامی عام ) و یا ( شرکت سهامی خاص ) باید قبل از نام شرکت یا بعد از آن، بدون فاصله با نام شرکت ، در کلیه اوراق و اطلاعیه ها و آگهی های شرکت ، به طور روشن و خوانا قید شود. ( تبصره ماده 4 لایحه )
6- تسلیم مدارک تاسیس شرکت، به مرجع ثبت شرکت ها در هر دو شرکت های عام و خاص سهامی، ضرورت قانونی دارد : ( مواد 6 و 7 و 17 و بند 2 ماده 20 و 106 لایحه ) که عمدتاَ به شرح آتی است :
الف- اظهارنامه درخواست ثبت شرکت و مشعر بر تعهد کلیه سهام شرکت و ضمائم آن که ذیلاَ ذکر می شود. ( ماده 6 و بند 2 ماده 20 لایحه )
ب- اساسنامه که در شرکت های سهامی عام به امضاء هیئت موسس و به تصویب مجمع عمومی موسس رسیده و در شرکت های سهامی خاص به امضای کلیه سهامداران ( موسس ) رسیده است. ( مواد 8 و 18 و بند 1 ماده 20 لایحه )
ج- صورتجلسه مجمع عمومی موسس یا صورتجلسه سهامداران حاضر در مجمع عمومی ( مواد 18 و بند 3 ماده 20 و ماده 99 و تبصره آن از لایحه قانونی 24/ 12/ 1347)
د- اعلامیه قبولی کتبی مدیران و بازرس یا بازرسان شرکت که با رعایت مفاد مواد 111 و 147 لایحه قانونی فوق الذکر تنظیم می شود و این قبولی نامه ها ، به خودی خود دلیل بر این است که مدیران و بازرس یا بازرسان شرکت با علم به تکالیف و مسئولیت های خود عهده دار آن گردیده اند. ( مواد 17 و 111 و 147 و 152 و 266 لایحه )
ه- گواهینامه بانکی حاکی از تادیه قسمت نقدی کلیه سهام تعهد شده، که نباید کم تر از سی و پنج درصد کل سهام باشد. ( ماده 6 و بند 2 ماده 20 لایحه )
و- انعکاس صورت تقویم آن قسمت از سرمایه که غیرنقدی است و کلاَ تادیه شده است، در اظهارنامه . ( تبصره ماده 6 و بند 2 ماده 20 و مواد 76 تا 82 لایحه )
ز- انعکاس تعداد و خصوصیات و شرح امتیازات و موجبات سهام ممتازه ، در اظهارنامه ( بند 5 ماده 7 و بند 2 ماده 20 لایحه )
7- در هر دو شرکت های سهامی عام و خاص، در صورتی که بعد از تاسیس ، سرمایه شرکت به هر علت ، از حداقل قانونی ( مقرر در ماده 5 لایحه ) کم تر شود، باید ظرف یک سال ، نسبت به افزایش سرمایه تا میزان حداقل مقرر اقدام به عمل آید یا شرکت به نوع دیگری از انواع شرکت های مذکور در قانون تجارت، تغییر شکل یابد وگرنه هر ذینفع می تواند انحلال آن را از دادگاه صلاحیتدار درخواست کند.
8- در هر دو شرکت سهامی عام و خاص ، نحوه استفاده از وجوه تادیه شده به بانک و به حساب ( شرکت در شرف تاسیس) ممکن نیست مگر پس از به ثبت رسیدن شرکت . ( ماده 22 لایحه )
9- در هر دو شرکت سهامی عام و خاص، ذکر روزنامه کثیرالانتشاری که هر گونه دعوت و اطلاعیه و آگهی های راجع به شرکت در آن منتشر خواهد شد، در صورتجلسه مجمع عمومی موسس و اولین مجمع عمومی سهامداران باید تعیین شود. ( بند 14 ماده 9 و بند 5 ماده 20 لایحه )

 

https://danasabt.ir/2023/09/17/%D8%A7%D8%AE%D8%B0-%DA%A9%D8%A7%D8%B1%D8%AA-%D8%A8%D8%A7%D8%B2%D8%B1%DA%AF%D8%A7%D9%86%DB%8C-%D9%81%D9%88%D8%B1%DB%8C/


10- در هر دو شرکت های سهامی عام و خاص، بسته به مورد ، مبنای تنظیم اساسنامه به موجب سرفصل هایی است که در ماده 8 لایحه قانونی، مرتبطاَ به موضوع شرکت پیش بینی شده است.
11- هر دو شرکت دارای نام و مجامع عمومی و هیئت مدیره و بازرس یا بازرسانی به شرح مقرر در قوانین مربوط می باشند.
12- در هر دو شرکت سهامی عام و خاص، در صورتی که تا 6 ماه از تاریخ تسلیم اظهارنامه شرکت به ثبت نرسیده باشد، هر یک از موسسین شرکت، گواهینامه ای حاکی از عدم ثبت شرکت از مرجع ثبت شرکت ها که اظهارنامه ثبت شرکت به آن تسلیم شده است اخذ و آن را به بانکی که ( حساب شرکت در شرف تاسیس) نزد آن افتتاح و وجوه تادیه شده به آن حساب واریز شده است، ارسال می دارد تا موسسین به بانک مراجعه و وجوه پرداختی خود را مسترد دارند. در این صورت هر گونه هزینه ای که برای تاسیس شرکت پرداخت یا تعهد شده، به عهده موسسین مقرر در قوانین مربوط می باشند.
13- در هر دو نوع شرکت سهامی هیچ مجمع عمومی نمی تواند تابعیت شرکت را تغییر بدهد و نیز نمی تواند با هیچ اکثریتی بر تعهدات صاحبان سهام بیفزاید. ( ماده 94 لایحه و 74 ق. ت )
14- در هر دو شرکت سهامی عام و خاص، نحوه استفاده از وجوه تادیه شده به بانک و به حساب ( شرکت در شرف تاسیس ) ممکن نیست مگر پس از به ثبت رسیدن شرکت. ( ماده 22 لایحه )



:: بازدید از این مطلب : 239
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : جمعه 28 مهر 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : noor

دانبوریت از نظر ترکیبی کلیسیم بوریک سیلیکات است و با وجود اینکه نوعی ماده معدنی نسبتا فراوات محسوب می شود، مواد بزرگ و دارای خاصیت جواهری آن نسبتا کمیاب هستند. خواص عقیق یمنی امروز دانبوریت یکی از سنگ های جواهر نه چندان مشهور است و در ابتدا به عنوان جواهر یک مجموعه دار دسته بندی می شد.
پس از اینکه برای اولین بار این سنگ در دانبوری کنکتیکوت آمریکا در سال 1839 یافت شد، رسما نامگذاری گردید.
با وجود اینکه اولین بار این سنگ در دانبوری پیدا شده، مخازن آن در حال حاضر فاصله زیادی تا این شهر دارند و مخازن دانبوری هیچوقت به نمونه های دارای کیفیت جواهر دست نیافتند.
کشف دانبوریت منسوب به آقای چارلز آپهام شفرد (1804-1866)یک معدن شناس آمریکایی است. 
دانبوريت باکیفیت دارای شفافیت و درخشانی بالایی است و سختی آن از کوارتز بیشتر است.
شفافیتش را می توان با مرغوب ترین توپازها مقایسه کرد اما به دلیل توانایی اش در تبدیل نور به رنگ های طیفی
درخشندگی لازم برای قرار گرفتن در دسته اصلی جواهرات را ندارد و به همین دلیل بیشتر موردتوجه حرفه ای ها در زمینه گوهرشناسی است تا جواهرسازان.

 

شناسایی دانبوریت

دانبوریت گاهی پوشیده از کوارتز است و در بسیار از موارد ممکن است کوارتز شبه کانی شده و جایگزین دانبوریت شود.
دانبوریت را می توان از روی ساختار کریستالی خاصش و ترکیب شمیایی مخصوص شناسایی کرد.
در بیشتر موارد دانبوريت به سادگی از مواد مشابه بر اساس ویژگی های گوهرشناسی مانند سختی، شب نمایی، شکست پذیری و چگالی خاص متمایز می شود.
دانبوريت شکست پذیری بسیار کمی دارد و تراکم خاصش مانند یشم اعلی است.
دانبوريت بیشتر در اندازه های بزرگ یافت می شود که در میان سایر جواهرات بی رنگ به ندرت دیده می شود.
کوارتز سنگی بی رنگ و توپاز را اکثرا به جای دانبوريت اشتباه می گیرند.
با این حال توپاز بسیار سخت تر از دانبوريت است و کوارتز نرم تر.

 
اصلیت دانبوریت و منابع سنگ جواهر

دانبوريت برای اولین بار در دانبوری، کنکتیکوت یافت شد اما بیشتر سنگ های جواهر دانبوریت در حال حاضر از مکزیک به ویژه نواحی کرکس سانلیوس پوتوسی هستند.
سایر ترکیب های دارای کیفیت سنگ جواهر دانبوريت در نواحی بولیوی، بورما، ژاپن، ماداگاسکار و روسیه یافت می شوند.

رنگ دانبوریت

دانبوریت می تواند رنگ های مختلفی از بی رنگ تا صورتی روشن و از زرد روشن تا قهوه ای داشته باشد اما معمولا فقط دانبوریت بی رنگ به عنوان جواهر شناخته می شود

شفافیت و درخشندگی دانبوریت
سنگ های جواهر اعلای دانبوریت شفافیت فوق العاده ای دارند و در آنها ناخالصی کمی یافت می شود.
نمونه های شفاف در اندازه های بزرگتر دیده می شوند.
دانبوريت شفافیت روغنی تا شیشه ای دارد.

https://chaav.ir/about-us

برش و شکل دانبوریت

دانبوریت تقریبا همیشه تراش داده شده است اما برای مجموعه داران نه طراحان جواهر.
دانبوریت می تواند به صورت الماس تراش داده شود.
متداول ترین شکل های آن بیضی هستند زیرا در این شکل وزن واقعی حفظ می شود.
شکل های دیگری مانند بالشتکی، دایره، تریلیون، هشت ضلعی و گلابی هم متدوال هستند. 

آماده سازی دانبوریت
دانبوریت به هیچ وجه قابل تغییر یا اصلاح نیست.
هیچ ترکیب یا نمونه جدیدی هم از این سنگ در بازار وجود ندارد.



:: بازدید از این مطلب : 231
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : جمعه 28 مهر 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : noor

مراحل لمینت دندان

ابتدا دندانپزشک وضعیت د‌هان و دندان را بررسی می‌کند تا مطمئن شود، لمینت برای فرد مورد نظر مناسب است.بهترین دندانپزشکان در رشت در زیر به طریقه انجام لمینت دندان می‌پردازیم:

  1. انجام جرم گیری (در صورت نیاز)

     در صورتی که در معاینه، دندانپزشک متوجه وجود جرم و پلاک روی دندان‌ها شود، قبل از شروع درمان، جرم گیری را انجام خواهد داد. این کار سبب می‌شود تا از پوسیدگی دندان در آینده جلوگیری شده و همچنین خللی در زیبایی دندان با لمینت ایجاد نشود.
  2. ترمیم دندان‌ها

     در صورتی که دندان‌ها دچار پوسیدگی شده باشند، حتما باید قبل از انجام لمینت برای ترمیم آنها اقدام شود. در غیر این صورت، بعد از قرار گیری لمینت ممکن است دچار پوسیدگی شده و دندان از دست برود.
  3. آماده سازی دندان‌ها

     در مرحله آماده سازی دندان‌ها، در ابتدا دندانپزشک بخشی از مینای دندان را می‌تراشد. این مرحله تاثیر زیادی روی ساخت لمینت سرامیکی دارد. دندانپزشک، تراش دندان‌ها را به گونه‌ای انجام می‌دهد تا بیمار بعد از درمان احساس وجود جسم اضافی را دهان نداشته و دندان‌ها ظاهر طبیعی خود را حفظ کنند. میزان  تراشیدن دندان برای لمینت بسته به وضعیت دندان و یکسری شرایط دیگر تعیین می‌شود.
  4. انتخاب رنگ لمینت

     دندانپزشک، برای انتخاب بهترین رنگ لمینت که با رنگ دندان‌های بیمار تطابق داشته باشد، از راهنمای رنگ و سایه کمک می‌گیرد. همچنین سلیقه بیمار برای رنگ، در نظر گرفته می‌شود.
  5. قالب گیری از دندان

     پس از اتمام مرحله آماده سازی دندان و انتخاب رنگ، دندانپزشک از دندان‌ها قالبی تهیه می‌کند تا آن را برای ساخت لمینت به لابراتوار ارسال کند. در واقع این قالب یک کپی از دندان‌ها و بافت‌های اطراف لثه بوده که معمولا جنس آن از خمیر است. دندانپزشک خمیر را با استفاده از تری روی دندان‌ها قرار می‌دهد و مدتی صبر می‌کند تا سفت شود.
    در مواقعی، لمینت زیر خط لثه قرار گرفته تا ارتفاع دندان‌ها بیشتر به نظر برسد. در این صورت دندانپزشک با کمک نخ، لثه را تا جای ممکن بالا می‌برد و پس از آن به کمک خمیر قالب را تهیه می‌کند. در ادامه این قالب، در لابراتور حدود 2 الی 3 هفته بعد آماده می‌شود.
    نوعی روش قالب گیری دیجیتالی وجود دارد که دندانپزشک با کمک دوربین‌های متصل به کامپیوتر چند عکس دیجیتال می‌گیرد. در ادامه با منتقل کردن این عکس‌ها به کامپیوتر با نرم افزارهای مخصوص، قالب را به طور مجازی می‌سازد. پرینتر سه بعدی به مدت چند دقیقه ونیر دندانی را مطابق با قالب مجازی به وجود می‌آورد. مزیتی که این روش دارد این است که دیگر نیازی به انتظار چند هفته‌ای برای ساخت لمینت در لابراتوار نیست و به این صورت تمام مراحل کاشت لمینت طی یک جلسه انجام می‌گردد.
  6. ساخت لمینت دندان در لابراتوار

     با توجه به سلیقه بیمار و با مشورت دندانپزشک، قالب تهیه شده به لابراتوار فرستاده می‌شود و تکنسین‌های لابراتوار، لمینت‌های سرامیکی را با توجه به سفارش داده شده، می‌سازند.
  7. نصب لمینت

    در مرحله آخر نیز لمینت‌های تهیه شده با استفاده از چسب مخصوص باندینگ بر روی دندان‌های افراد چسبانده می‌شوند.

  8. اصلاح لمینت در صورت نیاز

     معمولا بعد از نصب لمینت، دندانپزشک چند روز به بیمار فرصت می‌دهد تا اگر مشکلی با لمینت داشته باشد، در جلسه بعدی آن را اصلاح کند.

مراحل نصب لمینت سرامیکی دندان به چند جلسه نیاز دارد؟

معمولاً انجام این روش به دو الی سه جلسه با فاصله زمانی حدود دو هفته نیاز دارد.

مراحل نصب لمینت سرامیکی چقدر طول می‌کشد؟

مدت زمان مورد نیاز برای جلسه اول که شامل معاینه، انتخاب رنگ، قالب گیری و آماده سازی دندان است در حدود 1 ساعت و نیم الی 2 ساعت زمان می‌برد.
جلسه دوم که شامل نصب لمینت‌ها است، بسته به تعداد واحدهای دندانی که قرار است لمینت بر روی آنها نصب شود، ممکن است بین 2 الی 3 ساعت زمان ببرد.



:: بازدید از این مطلب : 232
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : جمعه 28 مهر 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : noor

در میان قالب های تجاری قابل ثبت در قوانین تجارت، شرکت با مسئولیت محدود یکی از محبوب ترین و رایج ترین قالب های تجاری می باشد که با توجه به شرایط ثبتی و قوانین مناسب آن بسیاری از افراد این قالب را جهت شروع فعالیت خود برمی گزینند. پلمپ دفاتر این شرکت محدود (طبق ماده 94 قانون تجارت) چنین تعریف شده است:

شرکت با مسئولیت محدود شرکتی است که حداقل بین دو یا چند نفر برای امور تجارتی تشکیل می گردد و هر یک از شرکا بدون این که سرمایه به قطعات کوچک (سهام) تقسیم شده باشد، فقط تا میزان سرمایه خود در شرکت، مسئول قروض ،دیون احتمالی و تعهدات شرکت هستند.
بنا براین سرمایه در این شرکت به صورت سهم الشرکه است ، نه سهام و انتقال آن آزاد نمی باشد(مگر با رضایت عده ای از شرکاء که لااقل سه ربع سرمایه متعلق به آن ها بوده و اکثریت عددی نیز داشته باشند.) ، مسئولیت شرکاء نیز در این شرکت محدود به میزان سرمایه گذاری آنان در شرکت می باشد .

آیا شرکت با مسئولیت محدود در دسته بندی شرکت های سرمایه قرار می گیرد یا اشخاص؟
شرکت ها از نظر تاثیر نقش سرمایه یا شخصیت و اعتبار شرکاء به دو دسته شرکت های سرمایه و شرکت های اشخاص تقسیم می گردند.
در شرکت های اشخاص، اعتبار و شخصیت شرکاء مهمترین عامل اعتبار شرکت می باشد و سرمایه در آن نقش چندانی ندارد، مسئولیت شرکاء در این نوع شرکت در مقابل دیون احتمالی شرکت ،تضامنی و نامحدود می باشد، قالب های تضامنی و نسبی و همچنین شرکت های مختلط غیر سهامی از نمونه های شرکت اشخاص می باشند.
اما در شرکت های سرمایه ملاک اصلی و اعتبار شرکت سرمایه آن می باشد در چنین شرکت هایی شرکاء تنها به مقدار سرمایه اولیه خود در شرکت مسئولیت دارند و نه بیشتر.

از فواید ثبت شرکت با مسئولیت محدود می توان به موارد زیر اشاره کرد:

با توجه به تعاریفی که از خصوصیات شرکت بامسئولیت محدود ارائه گردید می توان دریافت این شرکت و شرکت های سهامی در دسته بندی شرکت های سرمایه قرار می گیرد.
به طور مثال در صورتی که شرکتی که در قالب با مسئولیت محدود به ثبت رسیده باشد ورشکسته شود و بدهی هایی به افراد داشته باشد ،شرکاء در این شرکت تنها به میزان سرمایه خود در شرکت مسئول جبران این خسارت هستند و خطری متوجه اموال شخصی آنها نمی باشد. به همین دلیل است که دارندگان این شرکت ملزم هستند که از عنوان با مسئولیت محدود در کنار نام این شرکت استفاده نمایند و همچینن در قرار داد ها به میزان سرمایه اولیه شرکت اشاره نمایند. میزان مسئولیت در این نوع شرکت و ایجاد حاشیه امن برای اموال شخصی افراد، یکی از دلایل انتخاب این قالب توسط متقاضیان ثبت شرکت می باشد .
-یکی دیگر از فواید ثبت شرکت در این قالب، عدم محدودیت در نوع فعالیت شرکت است. متقاضیان با ثبت شرکت در این قالب می توانند در در کلیه امور بازرگانی، مهندسی ، صنعتی ، فن اوری اطلاعات و دیگر امور صنفی فعالیت نمایند.
-از دیگر فواید ثبت شرکت با مسئولیت محدود تعداد شرکاء می باشد. این شرکت با حداقل نفرات که دو شریک می باشد قابل ثبت است.
-سرمایه در این نوع شرکت از نوع اعلامی است. در قوانین تجارت حداقل سرمایه ای برای این شرکت پیشبینی نشده است. سرمایه این شرکت می تواند نقدی یا غیر نقدی باشد ،بنا بر ماده 96 موسسین این گونه شرکت ها موظفند که کل سرمایه نقدی را تادیه و کل سرمایه غیرنقدی را نیز تقویم و تسلیم نمایند.
-انتخاب مدیران نیز در این شرکت به صورت موظف و غیر موظف و داخل یا خارج شرکت می باشد. این مدیران ممکن است برای مدت زمان محدود یا نامحدود انتخاب شوند.
-یکی دیگر از مهمترین فواید ثبت شرکت با مسئولیت محدود عدم وجود نهاد کنترل کننده برای اعضای کمتر از 12 نفر می باشد.



:: بازدید از این مطلب : 254
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 27 مهر 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : noor

شرکت با مسئولیت محدود یکی از پر مخاطب ترین و محبوب ترین قالب های تجاری قابل ثبت در قانونی تجارت می باشد. ثبت شرکت این نوع شرکت بنا بر ماده 94 قانون تجارت اینگونه تعریف شده است : (شرکت با مسئولیت محدود شرکتی است که از دو یا چند نفر برای امور تجاری تشکیل می شود. هر یک از شرکا بدون اینکه سرمایه سهام یا قعطات سهام تقسیم شده باشد، فقط تا میزان سرمایه خود در شرکت مسئول دیون و تعهدات شرکت هستند).
هزینه و شرایط مناسب ثبت این شرکت باعث شده است تا این قالب درخواست بسیار زیادی برای ثبت داشته باشد. بنابراین سوالات گوناگونی نیز در رابطه با ثبت شرکت در این قالب وجود دارد که یکی از متداول ترین آنها ، پرسش در رابطه با هزینه ثبت شرکت با مسئولیت محدود می باشد.

کارشناسان ما در شرکت فکر برتر در این مطلب به این پرسش پاسخ داده اند ،لطفا با ما همراه باشید:
در ابتدا توجه داشته باشید که هزینه ثبت شرکت در این قالب می تواند با توجه به موراد متفاوتی مانند ؛ میزان سرمایه ، تعداد شرکاء و.... متغیر باشد .
یکی دیگر از هزینه هایی که در محاسبه هزینه ثبت شرکت در قالب مسئولیت محدود تاثیر گذار است ، این نکته است که آیا فرآیند ثبت شرکت توسط خود شخص یا اشخاص به انجام می رسد ؟ یا انجام آن به مجموعه های ثبتی و وکلا سپرده می شود؟ (با توجه به اینکه میزان حق الوکاله با توجه به مجموعه منتخب متقاضی متفاوت است در این مطلب اشاره ای به هزینه نخواهد شد.)

بنابراین در ادامه هزینه های دولتی ثبت شرکت بدون در نظر گرفتن حق الوکاله احتمالی اعلام و برررسی خواهد گردید:
هزینه های ثبت شرکت در قالب مسئولیت محدود شامل موارد مختلفی است از جمله: هزینه پایه ثبتی، هزینه درج نام، حق الثبت، حق درج، حق ابطال تمبرهای داخل اداره ثبت شرکت ها، هزینه های پستی، هزینه اساسنامه، هزینه اظهارنامه، هزینه تنظیم صورتجلسات و واریزهای اداره ثبت، هزینه درج اگهی در روزنامه رسمی و روزنامه های کثیر الانتشار و... ) که در ادامه تا حد امکان برخی از این هزینه ها را بررسی خواهیم نمود:

براورد هزینه ثبت شرکت با مسئولیت محدود با سرمایه یک میلیون ریال:

-یکی از هزینه های ثبت شرکت با مسئولیت محدود مربوط به تنظیم سند شرکتنامه است که تنظیم آن برای شرکای شرکت با مسئولیت محدود الزامی است که این سند شامل ( اساسنامه و اظهارنامه و اوراق ثبتی ) می باشد و هزینه تنظیم آن در حدود 1.000.000 ریال براورد شده است.

-هزینه حق الثبت چنانچه اشاره گردید می تواند با توجه به مواردی مانند میزان سرمایه متفاوت باشد. بطور مثال هزینه حق الثبت شرکت با مسئولیت محدود با میزان سرمایه یک میلیون ریال، 120.000ریال پیش بینی شده است.

- هزینه تعیین نام نیز می بایست به مبلغ 40.000 ریال به شماره حساب سیبا 2171329011009 بانک ملی به ادرس سازمان ثبت استاد و املاک کشور پرداخت گردد.

- هزینه بعدی مربوط به چاپ آگهی ثبت می باشد. ثبت شرکت با مسئولیت محدود در دو نوبت در روزنامه رسمی و محلی اگهی می شود. در مرحله نخست روزنامه محلی و مرحله دوم روزنامه رسمی کل کشور. که هزینه درج این آگهی در مرحله نخست در حدود 140.000ریال پیش بینی شده است.

-هزینه روزنامه رسمی و کثیرالانتشار نیز بعد از پرداخت حق الدرج در روزنامه محلی پرداخت می شود که براورد هزینه روزنامه رسمی و کثیر انتشار بستگی به نوع درج اگهی و میزان خطوط در سامانه روزنامه رسمی دارد که میانگین آن 1,750,000 ریال در نظر گرفته شده است.

https://danasabt.ir/%D8%AB%D8%A8%D8%AA-%D8%AA%D8%BA%DB%8C%DB%8C%D8%B1%D8%A7%D8%AA-%D8%B4%D8%B1%DA%A9%D8%AA/

-یکی از هزینه هایی که متقاضیان ثبت شرکت پرداخت می نمایند هزینه پوشه و گیره به مبلغ 150,000 ریال می باشد.

-آخرین هزینه ای که متقاضیان ثبت شرکت با مسئولیت محدود پرداخت خواهند نمود، هزینه پلمپ دفاتر شرکتها می باشد. این هزینه شامل اوراق، دفتر کل و روزنامه بعلاوه فیش ها است. دفاتر کل و روزنامه از 50 یا 100 و یا حتی 200 برگ متفاوت است. بنا براین هزینه بررسی آن نیز می تواند متفاوت باشد، لکن میانگین این هزینه را نیز چیزی در حدود 150.000 ریال می توان در نظر گرفت.

در نهایت، توجه داشته باشید که چنانچه در ابتدای مطلب اشاره گردید تمام این هزینه ها، تقریبی محاسبه گردیده است و می تواند متفاوت باشد. البته این نکته را فراموش نکنید که شرکت با مسئولیت محدود در میان دیگر قالب های تجاری کمترین هزینه ثبت را دارد و این موضوع در کنار شرایط ثبتی مناسب یکی از دلایل محبوبیت آن می باشد.



:: بازدید از این مطلب : 247
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 27 مهر 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : noor

اکتینولایت یک آمفیبول سیلیکات است، و عضو میانی ترمولیت و فرو-اکتینولایت غنی از آهن می باشد.گالری چاو  برخی از اشکال اکتینولایت نوعی از آزبستو مثل «بیسولیت»، گونه ای از اکتینولایت رشته دار به شمار می روند.
نام قدیم ماده ی معدنی «اورالیت» می باشد که برخی مواقع در تعریف محصول دگرگون یافته ی پیروکسین اولیه متشکل از اکتینولایت به کار می رود.

اعضای اکتینولایت همچنین شامل نفریت بسیار مشهوری می شوند. یکی از دو ماده ی معدنی که با عنوان یشم شناخته می شود(دیگری یشم اعلی است). در حقیقت، برخی مواقع به دلیل شباهت و ارتباطات نزدیک به اشتباه از اکتینولایت چشم گربه ای با نام یشم چشم گربه ای یاد می شود.
انواع دیگری از سنگ های جواهر هستند که شباهت های زیادی در رنگ و درخشندگی دارند، اما تعداد اندکی از آنها درخشندگی متغیر دارند.

خواص درمانی بلور، متافیزیکال و افسانه ای اکتینولایت چشم گربه ای

نام «اکتینولایت» از واژه ی یونانی «اکتینوس» برگرفته شده است و به معنای «پرتو» می باشد. اکتینولایت سنگ جواهری کمیاب است، اما به دلیل توانایی های متافیزیکال خود بسیار مشهور هستند.
اعتقاد بر این است که این سنگ ویژگی های درمانی روحی و فیزیکی به دنبال دارد. همچنین به دلیل تولید انرژی های آرامش بخش و هوشیاری مناسب همه ی چاکراها هستند.
اکتینولایت با نفریت، یکی از دو نوع اصلی یشم مرتبط می باشد و به همین دلیل بسیاری بر این باورند که اکتینولایت خواص و انرژی های یشم را در خود دارد. اکتینولایت همچنین در دور ساختن افکار منفی و افزایش تعادل فیزیکی موثر می باشد.

توصیه: خواص و نیروهای درمانی کریستال دگرگون و متافیزیکال نباید به عنوان نسخه پذیرفته شوند. فرهنگ سنگ جواهر متافیزیکال، تشریفاتی و سنتی از منابع مختلفی جمع آوری می شوند. این اطلاعات جایگزین نسخه ی پزشک نخواهد بود. در صورت بروز مشکلات پزشکی به متخصص مراجعه نمایید. این مطالب در هیچ شرایطی تضمین کننده ی هیچگونه ادعا در درمان و نیروهای سنگ تولد نمی باشد.

 

سنگ جواهر اکتینولایت چشم گربه ای و ایده های طراحی جواهر

سنگ جواهر اکتینولایت چشم گربه ای جواهری نیست که در هر فروشگاهی پیدا شود. در حقیقت، نیمی از مشتریان به جز شکل نفریت حتی اسم اکتینولایت را نیز نشنیده اند. این سنگ تقریبا نرم بوده و مناسب طراحان جواهر نیست، اما در صورتی که با احتیاط پوشیده شود، اکتینولایت چشم گربه ای جواهر فوق العاده ای خواهد بود.
درست مثل بیشتر سنگ های چشم گربه ای،‌ اکتینولایت چشم گربه ای نیز به صورت سنگ های کوژ حلقه بهترین شکل برای نمایش «چشم گربه» یا ویژگی سنگ براق و صیقلی موج دار به حساب می آید. این سنگ مناسب طراحی های دیگر همچون آویز، گوشواره، سنجاق و سنجاق سینه می باشد، اما نسبت به سایر چشم گربه ای ها، برای دیده شدن باید در معرض نور مستقیم کمتری قرار گیرند. با این حال، اکتینولایت چشم گربه ای ویژگی های درخشندگی متغیر مشابه کریزوبریل چشم گربه ای دارند. حتی در نور غیرمستقیم، اکتینولایت های چشم گربه ای اصل، نور زیبای چشم گربه ای را بازتاب می دهند.

https://chaav.ir/about-us

نکته: سنگ های جواهر باید بر حسب اندازه خریداری شوند و نه وزن قیراط. سنگ های رنگی به نسبت اندازه به وزن متفاوت هستند. برخی از سنگ ها بر اساس وزن بزرگتر و برخی دیگر کوچکتر از الماس هستند.

 


:: بازدید از این مطلب : 247
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 27 مهر 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : noor

لمینت سرامیکی یا پرسلن ونیر (Dental laminate) روکش نازک همرنگ دندان و از جنس پرسلن یا سرامیک است. متخصص لمینت دندان رشت این ماده در لابراتوار ساخته می‌شود و به کمک دندانپزشک روی دندان‌های شما به زیبایی نصب می‌گردد. از این روش زیبایی برای اصلاح بدفرمی‌ها، بدشکلی‌ها، نامنظمی‌های جزئی، لب پر شدگی‌ها، ترک خوردگی‌ها و بدرنگی دندان‌ها استفاده می‌شود.

لمینت دندان برای چه کسانی مناسب است؟

از مهم‌ترین مواردی که مطرح می‌شود، این است که این روش برای چه افرادی مناسب است. قبل از هر چیز باید بدانید که تشخیص این موضوع بر عهده دندانپزشک متخصص ترمیمی و زیبایی است. در صورت داشتن سلامت دهان و دندان مناسب، این روش می‌تواند برای افراد زیر گزینه ایده‌آلی باشد:

  1. افراد دارای دندان‌های بد رنگ و زرد
  2. افراد دارای لکه‌های رنگی روی دندان‌ها
  3. کسانی که دندان‌های لب پر شده، ترک خورده و شکسته دارند.
  4. افراد دارای فاصله جزئی بین دندان‌ها
  5. افرادی که دندان‌هایشان به میزان جزئی کج در آمده‌اند.
  6. افرادی که دارای دندان‌هایی با تاج خیلی بزرگ یا کوچک هستند.
  7. افرادی که دندان‌های سالمی دارند و ضخامت مینا به مقدار کافی است.

به طور کلی کسانی که به دنبال یک روش ماندگار و زیبا برای طرح لبخند خود هستند، می‌توانند از لمینت سرامیکی دندان بهره‌مند شوند.

لمینت سرامیکی دندان به چه افرادی توصیه نمی‌شود؟

افراد زیر در انتخاب این روش باید دقت بیشتری داشته باشند:

  1. کسانی که دارای دندان‌ قروچه هستند.
  2. کسانی که دارای پوسیدگی‌های گسترده دندانی هستند.
  3. افرادی که بیماری‌های لثه و پریودنتال دارند.
  4. کسانی که بافت مینای دندان آنها ساییده شده و یا مینای دندان کافی ندارند.
  5. کسانی که دندان‌های به شدت نامرتبی دارند.
  6. افرادی که دارای اختلالات فکی هستند.

این افراد با مشورت دندانپزشک می‌توانند در ابتدا برای رفع این مشکلات اقدامات لازم را انجام دهند. سپس در صورت رفع آنها و در صورت صلاحدید دندانپزشک برای استفاده از ونیر پرسلن اقدام کنند.

https://drshamsdentist.com/%D8%B7%D8%B1%D8%A7%D8%AD%DB%8C-%D9%84%D8%A8%D8%AE%D9%86%D8%AF-%D8%AF%D8%B1-%D8%B1%D8%B4%D8%AA/

مزایای لمینت دندان

از مزایا و فواید لمینت در دندانپزشکی می‌توان به موارد زیر اشاره داشت:

  1. همان‌طور که پیش‌تر بیان کردیم، لمینت سرامیکی به راحتی می‌تواند طرح لبخند را اصلاح کند و نتیجه‌ای که مد نظر شما است را ایجاد نماید.
  2. پرسلن ونیر در برابر ضربه و فشارهای فیزیکی دارای مقاومت بسیار بالایی است. البته باید بدانید که همانند دندان‌های طبیعی اگر از آنها مراقبت نکنید، احتمال شکننده بودن آنها وجود دارد.
  3. متریال خاص به کار رفته در این ونیرهای سرامیکی آنها را در برابر تغییر رنگ زودهنگام مقاوم می‌کند؛ بنابراین به سادگی درخشش و زیبایی خود را از دست نمی‌دهند. با این حال، باید در انتخاب رژیم غذایی خود دقت لازم را داشته باشید و میزان مصرف مواد رنگی را کاهش دهید.
  4. متریال به کار رفته در آن به گونه‌ای است که به ‌راحتی می‌تواند نور را بازتاب دهد و شفافیت خوبی داشته باشد. به همین دلیل، زیبایی آن مشابه با دندان‌های طبیعی است.
  5. نصب پرسلن ونیر روی دندان‌ها دوره نقاهتی ندارد و بلافاصله پس از آن، فرد می‌تواند از دندان‌های زیبای خود لذت ببرد.
  6. لمینت می‌تواند با پوشاندن مشکلات جزئی مثل فاصله دندانی کم و کج بودن آنها، نیاز به ارتودنسی را برطرف سازد. ارتودنسی وقت و هزینه بیشتری نسبت به لمینت نیاز دارد.


:: بازدید از این مطلب : 244
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 27 مهر 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : noor

سلامت دهان و دندان از گذشته تا به امروز اهمیت بسیاری نزد انسان ها داشته است و البته با گذشت زمان انسان ها بیش از پیش به اهمیت مراقبت از دندان های خود پی برده اند. تغییرات شرکت این اهمیت باعث گردید که در علم پزشکی شاخه ای مختص به مراقبت و درمان دهان و دندان به وجود بیاید. در واقع دندانپزشکی شاخه ای از علوم پزشکی است که به تشخیص و درمان در ارتباط با مشکلات دهان و دندان و لثه ها می پردازد. با توجه به ظرافت این رشته دندانپزشکان به ابزار و لوازم پیچیده و بیشماری احتیاج دارند و از سویی از آنجاییکه در این در رشته ریسک بروز انواع آلودگی ها وجود دارد، لذا رعایت اصول استرلیزاسیون نیز بسیار حائز اهمیت است.

تجهیزات دندان پزشکی بسیار متنوع و گسترده می باشد. به طور مثال می توان به تجهیزاتی مانند؛ یونیت های دنداپزشکی، سایر تجهیزات دندانپزشکی شامل کاویترون، تابوره، ساکشن ها، امالگاماتور، لایت کیور، رادیولوژی دندان، چراغ، کاسه کراشور، تابلت، کمپرسور و... اشاره نمود. البته این ابزار هر روز با پیشرفت علم و تکنولوژی دستخوش تغییرات می گردند و تنوع آنها بیشتر می شود.

با توجه به اهمیت و گستردگی بازار این محصولات توجه بسیاری از فعالان رشته های تجهیزات پزشکی به فعالیت در این زمینه معطوف گردیده است چرا که تجهیزات دندان پزشکی یکی از پر سود ترین رشته های تجهیزات پزشکی می باشد. جهت فعالیت در این رشته علاوه بر ثبت شرکت لازم است جهت موفقیت و ورود مناسب به بازار، برند مناسب نیز ثبت و استفاده گردد.

البته با توجه به ارتباط مستقیم این محصولات با سلامت افراد جامعه، مسلماً داشتن یک نام و نشان معتبر در جالب اعتماد مخاطبین و معرفی کیفیت محصولات به بازار اهمیت بسیاری خواهد داشت.

افراد حقیقی و یا حقوقی می توانند با ارائه مدارک مورد نیاز و طی مراحل ثبت، درخواست خود را ثبت نمایند.

مدارک مورد نیاز جهت ثبت برند تجهیزات دندانپزشکی برای اشخاص حقیقی:

1-ارائه مدارک شناسایی (شناسنامه ، کارت ملی) متقاضی و فتوکپی باید از تمام صفحات شناسنامه باشد

2-ارائه گواهی عدم سو پیشینه در مورد متقاضی 

3- ارائه نمونه برند مورد تقاضا در ابعاد A4

4-در صورتی که برند دو بعدی یا سه بعدی و یا بیشتر است، می بایست تصاویر از تمامی زوایا ارائه گردد. 

5-در صورتی که در طراحی برند از حروف و کلمات لاتین استفاده گردد ،ارائه کارت بازرگانی الزامی است. 

6-ارائه مجوز کسب و پروانه برداری 

7- در صورتی که امور توسط وکیل انجام می شود ارائه وکالتنامه لازم است. 

 

مدارک مورد نیاز جهت ثبت برند تجهیزات دندانپزشکی برای اشخاص حقوقی:

1-ارائه مدارک ثبتی شرکت 

2-ارائه اساسنامه ، شرکت نامه ، اظهارنامه در صورتی که شرکت شما تضامنی و مسئولیت محدود باشد .

3- ارائه مدارک شناسایی مانند (شناسنامه ، کارت ملی) مدیرعامل

4- ارائه گواهی عدم سو پیشنیه در مورد مدیر عامل و نماینده شرکت 

5-ارائه روزنامه رسمی از اگهی تاسیس شرکت 

6-ارائه اخرین تغییرات شرکت در روزنامه ( باید بیش از دو سال گذشته باشد )

7-ارائه نمونه برند مورد تقاضا در ابعاد A4

https://danasabt.ir/2023/09/17/%D8%A7%D8%AE%D8%B0-%DA%A9%D8%A7%D8%B1%D8%AA-%D8%A8%D8%A7%D8%B2%D8%B1%DA%AF%D8%A7%D9%86%DB%8C-%D9%81%D9%88%D8%B1%DB%8C/

8-در صورتی که برند دو بعدی یا سه بعدی و یا بیشتر است، می بایست تصاویر از تمامی زوایا ارائه گردد. 

9-در صورتی که در طراحی برند از حروف و کلمات لاتین استفاده گردد ،ارائه کارت بازرگانی الزامی است. 

10-ارائه جواز کسب و پروانه بهربرداری 

در رابطه با ثبت برند لوازم دندانپزشکی توجه داشته باشید که جهت فعالیت در این رشته با توجه به اهمیت آن می بایست مجوز ثبت برند های اختصاصی برای برند های وسایل لوازم دندانپزشکی صادر گردد.



:: بازدید از این مطلب : 258
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 26 مهر 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : noor

از آنجایی که عنصر وجود اسفندی ها آب است بهترین سنگ ماه تولد اسفند برای آنها آکوامارین است. خواص سنگ لاجورد این کانی نوع سبز آبی بریل است. آکوامارین به معنی آب دریا است. بلورهای این سنگ معمولا درشت و بدون ناخالصی با سختی 7.5 هستند و معمولا دارای خطوطی در طول بر روی خود هستند. سنگ آکوامارین از خود دورنگی نشان می دهد و بصورت بیرنگ و آبی سیر خود را نشان می دهد.

از میان فیلتر رنگ چلسی، سبز آبی پررنگی دیده می شود. بعضی از انواع این سنگ اگر بصورت کابوشون تراشیده شوند، اثر چشم گربه را بر روی خود نشان می دهند، بهترین مکانی که دارای آکوامارین مناسب جواهر است، میناس گریاس در برزیل است. در آنجا بصورت لایه ای از سنگ های هواخورده قهوه ای، آکوامارین، از میان پگماتیت بیرون آمده است. کوههای اورال روسیه به خاطر نوع مرغوب این گوهر معروف است.

گفته می شود ۵۰ معدن بریل در ماداگاسکار وجود دارد که آکوامارین هم از آن جمله است. در برمه هم یافت می شود اما در سریلانکا کمتر دیده شده است. ایرلند، نروژ، ناميبيا، تانزانیا، زیمبابوه، هند، چین و آرژانتین دارای این گوهر هستند. گزارشی مبنی بر وجود آن در ایران در دست نیست. به علت کمرنگی آن، معمولا در برش تخت و بزرگ آن را می تراشند. برای بهبود رنگ، آن را حرارت میدهند. البته به خاطر داشته باشید که حرارت از سختی جواهرات می کاهد.

خواص آکوامارین به عنوان سنگ ماه تولد اسفند

 

در قدیم به سنگ الهه دریاها معروف بوده است. در مصر باستان سنگ های از جنس آکوامارین به همراه مومیایی ها کشف شده است. در شرق این گوهر با نام سنگ عرفان و پیشگویی مورد احترام واقع شده است. در سحر و جادو، به منظور درست کرن فضایی برای جلوگیری از نفوز طلسم ها بر روی فرد برای دخول به ضمیر ناخودآگاه استفاده فراوانی دارد. نویسندگان قرون وسطی ادعا می کردند که اکواریوم محبوب ترین و موثرترین بلور در معابد یهودیان باستان است. بسیاری از روش های استفاده از سنگ آکوامارین به عنوان ابزار مذهبی و غیب گویی در ادبیات باستانی یافت می شود.

آکوامارین محرک انرژی روانی و پرورش ذهن، گوهر شجاعت و عزت است. در گذشته آکوامارین را گوهر شجاعت می دانستند و فکر می کردند که با حمل این گوهر، در مسیر بازگشت از مسافرت های طولانی در دریاها از آنها محافظت می کند. آکوامارین سیستم ایمنی بدنمان را قوی و مشکلات حساسیت پوستی و آلرژی‌ها را از بین می برد.

آکوامارین موجب آسودگی، دفع دلهره، ازیاد خلاقیت، قدرت سخنوری و افزایش ضریب هوشی بسیار سودمند می باشد. متولدین اسفند می توانند با استفاده از آکوامارین شادکامی را پیوند زناشویی خود افزایش می دهند. آکوامارین علاوه بر اینکه سنگ ماه تولد اسفند است، سنگ فرعی ماه تولد فروردین و آبان نیز می باشد.

یشم؛ سنگ متولدین اسفند

 

برای قرنها فکر می کردیم که جید یا یشم فقط یک نوع سنگ قیمتی است. در سال 1863 این باور تغییر کرد. دو نوع یشم شناخته شده شد، یشم سبز اعلی برمه ای یا ژادئيت Jadeite و سنگ نفریت Nephrite یا همان یشم کم ارزش تر که سختی آن از یشم سبز برمه کمتر می باشد. یشم سبز برمه با سختی 6.5 تا 7 در مقیاس مو از سیلیکات سدیم و آلومینیوم در گروه پرویکسین ساخته شده است و طیف گسترده ای از رنگ های سبز زمرد (به اسم یشم سلطنتی) تا انواع سبز، ارغوانی، صورتی، قرمز، قهوه ای، نارنجی، آبی، سیاه و سفید و زرد وجود دارد.

یشم سلطنتی Imperial Jade با داشتن رنگ سبز عمیق غنی به علت وجود سطح بالای عنصر کروم در خود معروفترین و مطلوب ترین نوع یشم می باشد. میانمار و گواتمالا غنی از منابع سنگ یشم سبز یا ژادئيت می باشد، اما در ژاپن و مناطق جنوب غربی ایالات متحده نیز یافت شده است.

نیروی حیاتی یشم برای متولدین اسفند

 

یشم به عنوان یک گوهر قیمتی دارای تاریخ فراوانی است و قرن ها بخشی از زندگی و فلسفه آسیایی ها بوده است. یشم اغلب به عنوان یک نماد خلوص و آرامش شناخته می شود. اعتقاد بر این است که برای شخص هماهنگی، دوستی و خوش اقبالی را جذب و به ارمغان می آورد. گفته شده است که در سنت چینی، یشم نماد تمام پنج فضیلت بشریت می باشد: حکمت، همدردی، عدالت، فروتنی و شجاعت می باشد، در نتیجه اغلب این نمادهای ستودنی را در قطعه سنگ های یشم حک می کنند.

یشم یک جواهر خوش شانسی محسوب می شود که اغلب باعث گشایش در صلح و آرامش و هماهنگی در چهار جنبه ی زندگی فرد میشود: جسمی، احساسی، روحانی و معنوی. هنگامی که این جنبه ها در هماهنگی و آسودگی با هم کار می کنند، مسیر اهداف و آرمان های شخص در زندگی جهت تصور، آشکار شدن، دستیابی و حفظ آنها آسان تر می شود.
یشم به عنوان “سنگ قلب” معروف است و به همین دلیل مستقیما بر چاکرای چهارم یعنی قلب مربوط می شود و همچنین تاثیرات مثبتی بر هرگونه مسائل مربوط به درون قلب ما، از جمله عشق و روابط دوستانه دارد. یشم سنگ ماه تولد اسفند و شهریور می باشد.

سنگ خون گوهری برای ماه تولد اسفند

 

سنگ خون یکی از سنگ های خانواده کوارتز کالسدونی است و همچنین هلیوتروپ Heliotrope نیز نامیده می شود که درواقع از دو کلمه یونانی تشکیل شده: helios، به معنی “خورشید” و tropos، به معنای “راه و روش” می باشد. اغلب برای حک کردن طلسم های چشم بد و برجسته کاری به دلیل عمق و تفاوت چشمگیر در رنگ سنگ خون استفاده می شود.

https://chaav.ir/about-us

جالب است بدانید که در قطعات کوچکتر سنگ خون معمولا رنگ قرمز آن پدیدار نمی شود. سنگ خون در درجه اول در هند یافت می شود، اما در مکان های دیگری نظیر استرالیا، برزیل، چین و ایالات متحده نیز وجود دارد.



:: بازدید از این مطلب : 242
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 26 مهر 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : noor

عوامل متعددی سبب آسیب به پالپ می‌گردند که عمده‌ترین آن تأخیر در ترمیم پوسیدگیها و نتیجتاً گسترش آنها به پالپ دندان است که سبب نفود میکروبها به پالپ می‌شود. پوسیدگیهای دندانی اگر درمان نشوند، بعد از تخریب مینا و عاج به پالپ رسیده و باعث التهاب، آماس و بیماری پالپ آن می‌گردند. علاوه بر پوسیدگی، عوامل دیگری چون سابقه ضربه ناگهانی به دندان حتی در مواردی چون ضربه قاشق و یا شکستن تخمه، پسته و بادام، پرکردگی‌های وسیع، شکستگی و ترک دندان، تحلیل و سایش شدید دندانها و بیماریهای پیشرفته لثه در ایجاد آماس و بیماری پالپ نقش دارند.بهترین متخصص ریشه دندان در رشت بعضی از مواد ترمیمی نیز سبب ساز هستند. همچنین بیماریهای شدید لثه می‌توانند باعث صدمه به پالپ شوند که در چنین مواردی درمان ریشه همراه درمان لثه صورت می‌گیرد.
 

علائم پالپ بیمار
 

معمولاً دندان دردناک بوده و یا به غذاها و نوشیدنیهای گرم و سرد حساسیت زیاد نشان می‌دهد. برخی از علائم پالپ آماسی شامل درد ادامه‌دار به هنگام نوشیدن مایعات سرد و یا گرم، درد خود بخودی، درد هنگام جویدن و یا حتی موقع دراز کشیدن می‌باشد. گاهی نیز با توجه به سیر بیماری پالپ، ممکن است بیمار درد نداشته باشد و بیماری کند و بدون علامت باشد که در این مواقع معاینات پرتونگاری که حین مراجعات منظم شش ماهه صورت می‌گیرد موجب تشخیص زودرس می‌شود. علائم ظاهری پالپ بیمار ممکن است وجود پوسیدگی عمیق و یا وجود ضایعه در انتهای ریشه، تورم و یا تخلیه چرک از دندان و یا انتهای آن باشد. 

 


 
 

لزوم درمان ریشه و معالجه عصب
 

در صورت عدم معالجه ریشه دندان سیر بیماری نهایتاً منجر به کشیدن و یا از دست دادن دندان خواهد شد. عوارض عدم درمان شامل آبسه، درد، عفونت شدید و نهایتاً از دست دادن دندان خواهد بود. اگر پالپی که آلوده شده و ملتهب و دردناک است خارج نشود و به عبارتی معالجه انجام نگردد، معمولاً درد آن بیشتر شده و بیمار را اذیت می‌کند، ولی مواردی وجود دارد که درد فروکش می‌کند. باید توجه داشت که از بین رفتن درد دندان نشانه بهبودی پالپ دندان نیست و عفونت به سیر خود ادامه می‌دهد. سرایت عفونت به استخوان انتهای ریشه باعث ایجاد گرانوم، کیست و یا آبسه می‌گردد که خود درد و ناراحتی ثانویه‌ای را به دنبال دارد. و در صورت معالجه عصب و در واقع ریشه دندان، دندان حفظ می‌شود. و همچنین وجود دندان باعث حفظ استخوان نگهدارنده آن می‌گردد. 
 

عوامل موثر در موفقیت معالجه ریشه دندان
 

مهارت دندانپزشک، تعداد ریشه‌ها قطر و انحنای آنها، وجود ریشه‌ها و کانالهای اضافی و جانبی، نوع و قدرت بیماری زایی میکروبها، دفاع بدن و نوع بیماری پالپ در پیش آگهی درمان مؤثرند. معالجه ریشه اکثر دندانها را می‌توان در یک جلسه انجام داد ولی بعضی از دندانها ممکن است به دو یا چند جلسه زمانی نیاز داشته باشند که در این موارد دندانها در پایان جلسات معمولاً پانسمان موقت می‌گردند. این بستگی به عوامل مختلف از قبیل تعداد ریشه‌های دندان و نوع بیماری آن دارد. ولی بطور کلی این عمل در یک الی سه جلسه ۳۰ دقیقه تا یک ساعت انجام می‌شود. در صورتی که درمان ریشه بطور کامل و استاندارد انجام شود از موفقیت بالایی برخوردار است. علاوه بر اشکالات تکنیکی و اتفاقات حین کار، انحنای زیاد ریشه‌ها، وجود کانالهای جانبی، دفاع بدن و ... ممکن است معالجه ریشه دندان را به خطر اندازد و باعث عدم موفقیت در درمان ریشه گردد. بعد از انجام درمان ریشه و ترمیم نهایی آن، ضروری است جهت ارزیابی موفقیت درمان در طولانی مدت، ظرف 6 ماه تا یکسال آینده مجدداً ویزیت بعمل آید. در این ویزیت دندانپزشک موفقیت درمان، سلامت بافت لثه و ترمیم نهایی را ارزیابی می‌کند. 
 

عواقب بعد از عصب کشی
 

پس از اینکه معالجات روت کانال تمام شد و دندان توسط مواد ترمیمی مناسب محافظت شد. این دندان مثل سایر دندانها بایستی برای همیشه باقی بماند. مراقبت ویژه توسط بیمار جهت بهداشت خوب و بازدید مرتب توسط دندانپزشک به این امر کمک شایانی می‌نماید. بعد از عصب کشی، دندان نمی‌میرد. بلکه دندان بعد از معالجه ریشه (عصب) هنوز زنده می‌ماند چون که تغذیه خارجی آن از سمت بافتهای در برگیرنده هنوز ادامه دارد. البته این زنده ماندن به معنای آن نیست که دندان مثل دیگر دندانها به تحریکات حرارتی و الکتریکی پاسخ مثبت دهد.

آیا پس از معالجه ریشه درد وجود دارد؟
 

معمولاً به دنبال معالجه ریشه دندان، از چند ساعت تا چند روز به درجاتی ممکن است دندان، درد داشته باشد که با تجویز داروهای مسکن برطرف می‌گردد و جای نگرانی ندارد و دندانی که معالجه ریشه دندان شده و هنوز درد دارد را نباید کشید. در این موارد بهتر است که از دهان شویه گرم استفاده نموده واز فشار آوردن بر روی دندان مزبور برای مدتی خودداری نمود. 

 

آیا دندان بعد از معالجه ریشه تیره می شود؟
 

سابقاً دندانهایی که درمان ریشه می‌شدند به مرور تیره تر می‌گشتند، ولی امروزه با پیشرفتهای تکنیکی احتمال این تغییر رنگ ناچیز بوده و اگر اتفاق افتاد، نیز با استفاده از روشهای سفید کردن و یا روکشهای چینی و لامینت می‌توان با آن مقابله کرد. 
 

آیا صحیح است دندانی که معالجه ریشه شده، شکننده می‌گردد؟
 

دندانی که پالپ آن درگیر می‌شود، معمولاً دارای پوسیدگی وسیع بوده که مقدار زیادی از مینا و عاج را از بین برده است و گاهی دندانپزشک ناچار می‌گردد که مقداری از نسج سالم دندان را نیز برای دسترسی به پالپ بتراشد که مجموعه این عوامل بعلاوه خشک شدن دندان بر اثر از دست دادن تغذیه داخلی سبب می‌گردد که دندان ضعیف و شکننده گردد که جای نگرانی ندارد، چونکه با ترمیم‌های خاص و یا روکش نمودن دندان می‌توان بر این نقیصه، چیره شد. 
 

اگر درمان ریشه دندان شکست خورد، درمان بعدی چیست؟
 

اکثر دندانهایی که معالجه ریشه آنها با عدم موفقیت همراه شده را می‌توان با جراحی‌های اندودونتیکس نجات داد. در مواردی که درمان معالجه ریشه دندان به شکست می‌انجامد. هنوز می‌توان دندان را نجات داد. در این موارد بعد از انجام بی‌حسی، دندانپزشک بافت لثه را به آرامی کنار زده و بافتهای آماسی انتهای ریشه را خارج نموده و یک پرکردگی نیز در ته ریشه جهت ممانعت از عود ضایعه قرار می‌دهد. 
 

نحوه معالجه ریشه دندان و مراحل درمان
 

بعد از انجام بی حسی (درمواردی که نیاز باشد)، درمان شامل مراحل زیر می باشد:

-مرحله اول: دستیابی به کانال

-مرحله دوم: تعیین طول ریشه

-مرحله سوم: تمیز کردن و شکل دادن کانال ها

-مرحله چهارم: پرکردن کانال

-مرحله پنجم: ترمیم موقت(پانسمان)

-مرحله ششم: ترمیم دائم

https://drshamsdentist.com/%D8%AF%D9%86%D8%AF%D8%A7%D9%86%D9%BE%D8%B2%D8%B4%DA%A9%DB%8C-%D8%AF%D8%B1-%D8%B1%D8%B4%D8%AA/

دندانپزشک بعد از بی‌حس نمودن دندان ( در مواردی که لازم است) اقدام به برداشتن پوسیدگی و تراش حفره دسترسی به پالپ دندان نموده و پالپ عفونی و بیمار را از ریشه خارج می‌کند و بعد از تمیز نمودن و خشک کردن مجرای ریشه و دندان جای خالی پالپ را با موادی که به همین منظور ساخته شده‌اند پر می‌کند. هر گاه دندانپزشک به عدم وجود عفونت اطمینان پیدا کند کانالهای ریشه و فضای پالپ را پر می‌کند و سپس ترمیم قسمت تاجی دندان صورت می‌گیرد. بعد از درمان ریشه، نحوه ترمیم تاج دندان بستگی به نسج باقیمانده و دندان مبتلا دارد. در دندانهایی که متحمل نیروهای سنگین جویدن هستند و یا پوسیدگی آنها شدید بوده توصیه می‌گردد که با ترمیم‌های مطمئن‌تری چون روکشهای فلزی و چینی بازسازی شوند. در طول مراحل ترمیم، بسته به تشخیص دندانپزشک ممکن است پرتونگاری در دفعات انجام گیرد.
 



:: بازدید از این مطلب : 237
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 26 مهر 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : noor

درباره زبرجد – تاریخچه و مقدمه

زبرجد یکی از سنگ های قیمتی است که تنها به رنگ سبز یافت می شود. گالری چاو بسیاری از سنگ ها را می توان در رنگ های متفاوتی در محدوده صورتی روشن تا آبی یافت؛ اما زبرجد دارای ظرافت ابدی سبز رنگ است.
البته رنگ سبز این سنگ گرانبها، با مقدار آهن موجود در ساختار بلوری آن ارتباط مستقیمی دارد.
رنگ سبز زبرجد از رنگ سبز تیره تا سبز روشن متغیر است.
به علت همین تنوع رنگ های موجود در رنگ سبز زبرجد گاهی این سنگ جواهر با زمرد اشتباه درنظر گرفته می شود.
یکی از قدیمی ترین سنگ های گرانبهای جهان زبرجد است که این سنگ زبرجد مربوط به 1500 سال قبل از میلاد است.

نحوه کشف سنگ زیرجد

این سنگ برای اولین بار در جزیره ای در دریای سرخ در نزدیکی مصر کشف شد.
بنا به افسانه ای ساکنان این جزیره مجبور به جمع آوری سنگ برای خزانه فرعون بودند.
به همین دلیل ساکنان جزیره در طول روز و شب ناچار به کار در معادن برای استخراج سنگ بودند و این خود دلیلی برای کشف سنگ جواهر زبرجد توسط آنان گردید؛
زیرا این سنگ در طول شب درخشش کاملا زیبایی را ایجاد می کرد.
به همین دلیل مصریان این سنگ را به عنوان گوهری از خورشید و همچنین زمرد شب مطرح کردند.
در واقع سنگ جواهر زبرجد به عنوان گوهر ملی مصر شناخته شده است.

محل تشکیل سنگ زبرجد در زمین

در گذشته و اکنون استخراج سنگ زبرجد یکی از منحصربفردترین سنگ ها به شمار می رود؛ زیرا اکثر سنگ ها در پوسته زمین تشکیل می شوند
و این در حالی است که سنگ جواهر زبرجد در لایه های پایین تری از پوسته زمین تشکیل می شود.
این سنگ در واقع در گوشته زمین تشکیل می شود، یکی دیگر از سنگ هایی که در گوشته زمین شکل می یابند سنگ الماس است.
عمق این سنگ ها در گوشته زمین به بیست تا پنجاه مایل می رسد.
البته در برخی از نواحی به دلیل فعالیت های صفحه تکتونیکی و یا فعالیت آتشفشان ها، سنگ جواهر زبرجد به طور طبیعی به سطوح بالاتری از سطح زمین می رسند.

زبرجد سبز یا الیوین

زبرجد سنگی با کیفیت جواهر از جنس الیوین معدنی است.
این سنگ به خانواده مواد معدنی فایالیت- فورستریت تعلق دارد.
بعضی ها زبرجد سبز را الیوین می نامند اما وقتی مساله سنگ جواهر مطرح می شود، زبرجد سبز اصطلاح بهتری است.
زبرجد جواهری با رنگ مخصوص به خودش است بدین معنی که رنگش در نتیجه ترکیبات مواد شیمیایی درونش ایجاد شده و ارتباطی با ناخالصی های خارجی ندارد.
بنابراین فقط به رنگ سبز است.
در واقع زبرجد سبز یکی از محدود سنگ های جواهر است که فقط یک رنگ دارد،
گرچه انواع رنگ های سبز مانند سبز روشن مایل به زرد و سبز تیره هم در این میان دیده می شود.

ریشه نام زبرجد

نام زبرجد سبز (peridot) از کلمه عربی برای جواهر یعنی faridat گرفته شده است.
گاهی آنها زمرد مرد فقیر یا chrysolite می نامند کلمه ای که از واژه یونانی سنگ طلا گرفته شده است.
این نمونه یکی از قدیمی ترین سنگ های جواهر است که تاریخ ثبتش به 1500 قبل از میلاد بازمی گردد.
در گذشته جزیره آتشفشانی زبرگد در دریای سرخ، شرق مصر مهمترین منبع این سنگ ها با قدمت 3500 سال بود.
امروزه بهترین زبرجد سبز با بالاترین کیفیت از منطقه موگوک در برمه استخراج می شود گرچه زبرجد سبز پاکستانی هم بسیار با کیفیت است.
در آریزونا، چین و ویتنام نیز مخازن این سنگ وجود دارند.
زبرجد سبز در شهاب سنگ هایی که با زمین برخورد کرده اند هم دیده شده و روی مریخ و ماه نیز به شکل الیوین کشف شده است.

شناسایی زبرجد

از نظر شیمیایی زبرجدسبز سیلیکات مگنزیم آهن است و شدت رنگش بستگی به میزان آهنش دارد.
ممکن است در آن کمی نیکل و کرومیم هم یافت شود.
زبرجد سبز زیاد سخت نیست و در مقابل اسید مقاومت ندارد.
در نمونه های خیلی نادر، می تواند به شکل ستاره های چهار پرتو درخشش معروف چشم گربه را از خود نشان دهد.
ممکن است زبرجد سبز را با جواهرات رنگی مشابه اشتباه بگیرید اما انکسار دوگانه قوی اش ویژگی متمایز آن محسوب می شود.
در سنگ های ضخیم تر، دوبرابر شدن لبه های مناسب تراش را به سادگی می توان بدون نیاز به بزرگنمایی دید.

 

مطالعه بیشتر

اصول و قوانین طراحی جواهرات

زبرجد ، خاستگاه و منابع

بیشتر سنگ های جواهر در پوسته زمین شکل می گیرند اما زبرجد سبز در قسمت های عمیق جبه زمین تشکیل می شود.
بلورهای زبرجد در ماگما بالاتر از جبه هستند و با فعایت آتشفشانی یا تکتونیک هسته ای به روی زمین آمده و در صخره های آتشفشانی پوشانده می شوند.
در گذشته جزیره آتشفشانی زابارگاد در دریای سرخ محل مهمترین گنجینه های این سنگ بود.
سنگ های کشف شده 3500 سال قدمت داشتند و قرن ها رها شده بودند بعداها در حدود سال 1900 بود که کشف و استخراج شان آغاز شد.
امروزه مهمترین منابع این سنگ در پاکستان وجود دارد.
مواد زیبایی نیز در میانمار و ویتنام یافت شده است.
سایر مخازن در استرالیا، برزیل، چین، کنیا، مکزیک، نروژ، آفریقای جنوبی، سریلانکا، تانزانیا و آمریکا وجود دارند.
اخیرا چین تبدیل به بزرگترین تولید کننده زبرجد شده است.

رنگ زبرجد

زبرجد یکی از کمیاب ترین گونه های سنگ جواهر است که یک رنگ دارد.
شدت رنگ سبز آن بستگی به مقدار آهنی دارد که درونش وجود دارد.
رنگ زبرجد از زرد مایل به سبز تا زیتونی و سبز قهوه ای متغیر است و زیر نور طبیعی خورشید درخشش زیبایی دارد.
رنگ سبز درخشانش زیر نور مصنوعی تغییر نمی کند.
بهترین رنگ زبرجد دارای درصد آهن کمتر از 15% است و معمولا دارای مقداری نیکل و کرومیوم نیز می باشد.
سبز پررنگ زبرجد محبوب ترین و گران ترین نوعش است.

شفافیت و درخشندگی زبرجد

زبرجد شفافیت بسیار عالی دارد. گونه های درخشانش خیلی محدود هستند.
سنگ های بزرگتر به دلیل وجود ناخالصی اندکی ابری شکل و مات شده اند.
وقتی برش و صیقل داده شوند، درخشش فوق العاده ای مثل شیشه پیدا می کنند.

برش و شکل زبرجد

زبرجد معمولا به دلیل شفافیت زیادی که دارد تراش داده می شود.
برش های پلکانی در آن خیلی محبوب هستند.
زبرجد را می توان در شکل هایی مانند دایره های مهره ای قدیمی، بیضی، زمردی و بالشی پیدا کرد.

آماده سازی زبرجد

زبرجد را به هیچ گونه نمی توان آماده کرد یا ساخت.
با این حال گزارشاتی مبنی بر استفاده از فویل فلزی در آن برای بالا بردن مقاومتش وجود دارد
همچنین ممکن است سنگ های کمرنگ تر با لایه سبز پوشانده شوند تا رنگ بهتری داشته باشند.
زبرجد ساختگی نیز به شکل لعل ترکیبی یا یاقوت کبود وجود دارد.

ویژگی های گوهر شناسی زبرجد

فرمول شیمیایی: (Mg, Fe)2SiO4 سیلیکات آهن مگنزیم
شکل بلور: راست لوزی، منشور فشرده، شیارهای عمودی
رنگ: زرد مایل به سبز، سبز زیتونی، قهوه ای
مقاومت: 6.5 تا 7 بر روی مقیاس Mohs
شاخص انکسار: 1.650 تا 1.703
چگالی: 3.28 تا 3.48
شکاف: نامشخص
شفافیت: شفاف
انکسار دوگانه یا شکست دوسویه: 0.036 تا 0.038
درخشندگی: شیشه ای، روغنی
شب نمایی: ندارد

سنگ های جواهر مشابه

زبرجد نوعی جواهر شفاف از گونه الیوین است.
الیوین رسما یک ماده معدنی نیست اما متشکل از دو ماده معدنی: فایالیت و فرستریت است.
فایالیت همان الیوین غنی از آهن است در حالیکه فرستریت الیوین غنی از مگنزیم است.
با وجود اینکه آهن عامل ایجاد رنگ در زبرجد است، اساسا به فرستریت نزدیکتر از فایالیت است و دلیلش نیز ترکیب شیمیایی است.
گاهی به زبرجد کریسولیت نیز می گویند، نام قدیمی که به سنگ های جواهر سبز رنگ گفته می شود.
سایر اشکال کریسولیت شامل کریسوبریل، زرگون، تورمالین، توپاز و آپه تیت می شود.

افسانه ها و ویژگی های فراطبیعی زبرجد

زبرجد تاریخچه طولانی دارد و هزاران سال است که به عنوان جواهر استفاده می شود.
تاریخچه این سنگ بسیار جالب است.
رمی های باستان آنرا زمر عصر می نامیدند زیرا رنگش در هنگام شب تیره نمی شد بلکه در نور شمع و نور آتش درخشان بود.
این سنگ جواهر با مصر باستان نیز در ارتباط است و بعضی از تاریخ شناسان معتقد هستند که زمردهای مشهور کلوپاترا در واقع همان سنگ های زبرجد هستند.
زبرجد را جنگ های صلیبی وارد اروپا کرد و برای تزئین کلیساهای قرون وسطی از آنها استفاده شد.
در باورهای سنتی زبرجد هدیه مادر طبیعت برای جشن گرفتن آفرینش دنیای جدید است.
رهبران ملی که از زبرجد در لباس هایشان استفاده می کنند باور دارند که برایشان عدالت، دانایی و شکوه به ارمغان می آورد.
از زبرجد در کتاب مقدس مسیحیان (انجیل) نیز تحت نام pitdah یاد شده است.

زبرجد در تاریخ

زبرجد در کنار سایر جواهرات معمولا در سینه بند کشیش های یهودی استفاده می شد.
افسانه ها می گویند سنگ جواهر مورد علاقه کلوپاترا، زبرجد بوده است.
جنگویان صلیبی زبرجد را وارد اروپای مرکزی کردند و در بسیاری از کلیساهای قرون وسطی مانند Cologne می توان آنرا دید.
در عصر باروک، زبرجد برای مدت بسیار محبوب شد و دوباره به فراموشی سپرده شد.
ناپلون از زبرجد برای تضمین دادن به جوزفین در مورد علاقه و تعهدش استفاده کرد که البته قبل از ازدواج شان بود.
زبرجد را متعلق به سیاره ساتورن می دانند.

استفاده از این سنگ جواهر قیمتی در درجه اول مربوط به ماه تولد افراد می شود.
افراد متولد ماه اوت از این سنگ به عنوان سنگ ماه تولد خود و یک سنگ منحصربفرد برای جذب عشق و صلح استفاده می کنند.

آرامش با سنگ زبرجد

همچنین برخی معتقدند که استفاده از سنگ زبرجد موجب ایجاد آرامش و یک خواب راحت شبانه می گردد.
اگر شما به دنبال یک سنگ جواهر بسیار زیبا و بی نظیر با خواص فوق العاده می گردید و یا احتیاج به نمادی از صلح و آرامش دارید،
سنگ جواهر زبرجد یک انتخاب بسیار مناسب برای شما به شمار می رود و می تواند پاسخگوی مناسبی برای درخواست شما باشد.
اگر شما از رنگ سبز بسیار زیبا و منحصربفرد در جواهرات و زیورآلات خود لذت می برید برای این منظور می توانید سنگ های متنوعی مانند زمرد و برخی دیگر از سنگ ها را انتخاب کنید؛
البته سنگ زمرد بسیار گران قیمت است.

https://chaav.ir/about-us

پس از آن گوهر گرانبهای سبز رنگ دیگری به نام سنگ جواهر زبرجد موجود است که شما می توانید از آن برای جواهرات خود استفاده کنید.
شجره نامه سنگ جواهر زبرجد به مصر باز می گردد.
زبرجد یکی از با ارزش ترین و گرانبهاترین سنگ هایی است که هم توسط پادشاهان و هم توسط افراد مذهبی مورد توجه و استقبال قرار گرفته است.
اغلب افراد زبرجد را به عنوان نمادی برای از بین بردن شر و بدی و همچنین برای زینت و زیبایی مورد استفاده قرار می دهند.
سنگ جواهر زبرجد با تنوع در اندازه و اشکال گوناگون آن یکی از بهترین و متنوع ترین جواهرات محسوب می شوند و استفاده از آن ها برای علاقمندان به زیورآلات و جواهرات زیبا توصیه می شود.



:: بازدید از این مطلب : 233
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 24 مهر 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : noor

در صورتی که شما نیز به ثبت برند در کانادا می اندیشید و می خواهید بدانید که خصوصیات و مزایای ثبت برند در کانادا چیست ؟ در مطالعه این مطلب با ما همراه باشید بی شک اطلاعات مفیدی در این زمینه کسب خواهید نمود:

برند یا مارک، نام یا عبارت یا طرح یا نماد یا هر ویژگی دیگریست که مشخص کننده خدمات یا فروشنده محصولی خاص باشد که به وسیله آن از دیگر محصولات و خدمات مشابه متمایز می گردد.تغییرآدرس شرکت  برندها دارای ماهیت اجتماعی می باشند و برندهای قدرتمند آن هایی هستند که افراد نسبت به آن ها حس مالکیت دارند. مارک های برتر می توانند هیجان و عواطف مصرف کنندگان خود را برانگیزانند و مشتریان نیز به این نام ها اعتماد داشته و از آن ها انتظار خلق ایده های برتر و نوآوری در محصولاتشان را دارند.

با توجه به اهمیت برندها در فضای کسب و کار تجاری، پر واضح است که حجم برندهای مربوط به ثبت برند، در این اواخر خیلی زیادتر شده و اگر در آغاز کار فقط ناظر به بازارهای داخلی بوده در این ایام، به علت این که برند های بزرگ، فعالیت های جهانی پیدا کرده و دامنه عملیات خود را از دامنه مملکت، به اقصی نقاط دنیا بسط و توسعه داده اند، بیشتر متوجه بازارهای بین المللی گشته اند. تولیدکنندگان ایرانی می توانند برای محصولات خود در بازارهای جهانی جایگاه مناسبی بیابند و چرخه صادراتی پویایی را به زنجیره ارزش های شرکت خود بیافزایند.

چنانچه در ابتدای مطلب اشار گردید در این مقاله، به طور اختصاصی خصوصیات و مزایای ثبت برند در کانادا به عنوان یکی از ثروتمند ترین کشورهای جهان خواهیم پرداخت. به بیانی دیگر، ذیلا، بر روی این مسئله بحث می شود که علاقه مندان به ثبت برند در کانادا باید واجد چه شرایطی بوده و پس از ثبت از چه امتیازاتی برخوردار خواهند شد؟

خصوصیات و مزایای ثبت برند در کانادا:

مسئله اصلی جهت ثبت برند در کانادا این است که اصولاَ چه افراد و یا شرکت هایی در این کشور می توانند برند ثبت نمایند؟ افراد حقیقی و شرکت های شخصی، گروهی ، انحصاری و سهامی امکان ثبت برند در کانادا را خواهند داشت. شرکت های سهامی به دو صورت می توانند برند مورد نظر خود را به ثبت برسانند.

الف) شرکت سهامی به صورت استانی

ب) شرکت سهامی به صورت فدرال

در روش ثبت برند شرکت سهامی در کانادا به صورت استانی، ثبت برند طبق قوانین شهر یا استانی که شرکت در آن به ثبت رسیده است انجام خواهد شد.

در روش ثبت برند شرکت سهامی به صورت فدرال در کانادا، ثبت برند به طور کلی طبق قوانینی که در کشور کانادا تعیین شده است انجام می شود.

در گام بعدی، این سوال مطرح می شود که کدام برندها در کانادا قابلیت ثبت دارند؟

جهت به ثبت رساندن برند در کانادا، ملزم به رعایت یکسری قوانین به شرح ذیل خواهید بود :

- برند انتخابی، نباید گمراه کننده بوده و مشتریان را به اشتباه بیندازد.

- باید انتخابی باید خاص باشد و با سایر برندها وجه تمایز داشته باشد.

ضمناَ ذکر این نکته نیز ضروری است که برند تعیین شده نباید موجب از بین رفتن نظم عمومی شود و باید مطابق با قوانین کشور کانادا باشد.

امتیازات ثبت برند در کانادا چیست؟

  • ثبت یک برند در کانادا برای آن حمایت قانونی فراهم می کند و به شما این حق انحصاری را می دهد که از برند خود در ارتباط با محصولات یا خدمات ثبت شده در سراسر کانادا محافظت کنید.
  • دارا بودن یک برند تجاری کانادایی به شهروندان و نهادهای خارجی اجازه می دهد دامنه های خود را ثبت نمایند، بدون در نظر گرفتن این که آیا آن ها در کانادا اقامت یا دفاتر ندارند.
  • کانادا یکی از کشورهای عضو پروتکل مادرید است، بنابراین تمدید ثبت بین المللی یک علامت تجاری از طریق سیستم مادرید برای این کشور امکان پذیر است.

آنچه مسلم است این است که ثبت برند هزینه های بازاریابی کمتر و در مقابل کسب سود بیشتر را به همراه خواهد داشت.

مدارک و مراحل ثبت برند در کانادا

برای ثبت برند در کانادا ، در ابتدا می بایست برند خود را در کشور مبدا به ثبت برسانید. لذا، ثبت برند داخلی ، اولین گام اساسی جهت ثبت برند در کانادا است. ثبت برند در کشور کانادا از طریق اداره مالکیت صنعتی به دو شیوه ذیل امکان پذیر است :

الف) شیوه حضوری

این شیوه از طریق مراجعه حضوری و تقدیم مدارک به دفاتر ثبت برند انجام می گیرد.

ب) شیوه آنلاین

در این شیوه، کافیست با مراجعه به سایت یا اپلیکیشن های موجود ، تقاضای خود را برای ثبت برند اعلام نمایید.

پس از ارسال تقاضای ثبت برند به اداره مزبور ، مراحل ثبت به شرح ذیل است :

- استعلام برند از لحاظ غیرتکراری بودن آن توسط اداره مالکیت صنعتی

- بررسی برند از لحاظ مطابقت با الزامات قانونی کانادا

- مهلت دادن برای اعتراض به تقاضای ثبت برند توسط اشخاص ثالث (هر شخص می تواند با پرداخت 750 دلار اعتراض خود را به ثبت برساند. در صورتی که مخالقتی وجود داشته باشد ثبت کننده CIPO شواهد ثبت شده توسط هر یک از طرفین یا هر دو طرف را بررسی کرده و در مورد رد درخواست برند تصمیم می گیرد. در چنین حالتی، تصمیم و دلایل هر دو طرف بررسی می شوند).

- ثبت برند در صورت عدم وجود هیچ گونه مخالفتی با درخواست ثبت برند

- پرداخت هزینه ثبت و تکمیل اظهارنامه برند

- صدور گواهی ثبت برند

علامات تجاری که به ثبت می رسند تا مدت ده سال، اعتبار ثبت دارند. با تقاضای مجدد صاحب علامت در پایان مدت، مجدداَ برای ده سال دیگر به حالت انحصاری باقی می مانند. (چنانچه علامت تجاری منقضی شود، ممکن است در مدت 6 ماه پس از تاریخ انقضا با پرداخت جریمه قابل تمدید باشد).

مدارک لازم جهت ثبت برند در کانادا:

1- ارائه تقاضای ثبت برند خطاب به اداره ثبت برند با ذکر نام کشور

2- ارائه کپی از شناسنامه و کارت ملی مدیران و دارندگان حق امضا شرکت و همچنین فتوکپی از روزنامه تاسیس و آخرین تغییرات شرکت برای اشخاص حقوقی

3- ارائه معرفی نامه در سربرگ شرکت که دارای مهر و امضا مدیران و دارندگان حق امضا شرکت باشد.

4- ارائه مدارک شغلی و هویتی برای اشخاص حقیقی

5- ارائه اظهارنامه یا اصل گواهی ثبت برند در ایران

6- ارائه وکالتنامه رسمی دادگستری در صورتی که کارها توسط وکیل انجام می گیرد .

 

https://danasabt.ir/%d9%be%d9%84%d9%85%d9%be-%d8%af%d9%81%d8%a7%d8%aa%d8%b1/

پس از فراهم نمودن مدارک نامبرده ، لازم است فرم مخصوص را به زبان انگلیسی تکمیل نموده و برگه محاسبه هزینه ها را با مهر و امضای متقاضی نیز اخذ نمایند. همچنین پس از اخذ معرفی نامه می بایست نسبت به دریافت رسید مربوط به پرداخت هزینه بررسی اظهارنامه اقدام نمایید.

چند نکته مورد توجه جهت ثبت برند در کانادا:

- چنانچه از علامت تجاری که به ثبت شده ، به مدت بیش از سه سال استفاده نگردد ، اشخاص ثالث می توانند تقاضای لغو را به دلیل عدم استفاده ارائه دهند. البته در شرایط خاص ممکن است عدم استفاده توجیه شود.

- حقوقی که به یک برند تعلق می گیرد با حقوق اعطا شده به برند دیگر یکسان نخواهد بود ، این موضوع از طریق بررسی های انجام شده توسط اداره ثبت برند انجام می گردد.



:: بازدید از این مطلب : 244
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 24 مهر 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : noor

اوردنچر یک روشی جدید است که در آن در واقع دندان مصنوعی را بر روی یک پایه ثابت می کنند. اوردنچر ها نسبت به دندان های مصنوعی مزایای بسیاری دارند از جمله اینکه دچار لغزش نمی شوند و فرد برای خوردن غذاهای سفت قدرت جویدن بیشتری خواهد داشت.متخصص لمینت دندان رشت  قیمت های اوردنچر بر اساس تعداد دندان و پایه های ایمپلنت بکار رفته در آن متفاوت است.

در گذشته افرادی که عمده دندان های خود را از دست می دادند، فقط از طریق استفاده از دست دندان درمان می شدند و دندان های خود را جایگزین میکردند که این روش مشکلات بسیاری از جمله لق خوردن و عدم کارایی مناسب در هنگام جویدن داشت. 

اما بعد از این روش جدیدی که جایگزین دست دندان های گذشته شده است محبوبیت بسیاری پیدا کرده است. این روش جدید اوردنچر دندان نام دارد.

اوردنچر (Overdenture), نوعی دست کامل دندان می باشد که در دهان بیمار بر روی پایه ایمپلنت قرار می گیرد.

این پایه ها هم می توانند دندان های بیمار باشند و هم این پایه ها می توانند پایه ایمپلنت هایی باشند که توسط متخصص ایمپلنت دندان در فک بیمار قرار داده شده اند.

قیمت اوردنچر دندان در سال 1402 بسیار مقرون بصرفه است و امروزه روش اوردنچر بسیار مورد تایید پزشکان متخصص و مورد استقبال بیماران قرار گرفته است. در ادامه این مطلب توضیحات بیشتری در خصوص اینکه اوردنچر چیست ؟ تفاوت اوردنچر و ایمپلنت ؟ قیمت اوردنچر ؟ و سوالات دیگر پاسخ می دهیم.

این روش معمولا برای افرادی مورد استفاده قرار می گیرد که تقریبا تمام و یا تعداد زیادی از دندان های خود را از دست داده اند. در این روش زیبایی، راحتی و بازسازی شکل، تکلم و سلامت بیمار باز گردانده می شود.

 

اوردنچر در دندانپزشکی روشا نوعی پروتز دندان به شکل متحرک است که در دهان بر روی پایه هایی قرار می گیرد. در گذشته به افرادی که دندان های خود را به طور کامل از دست داده بودند دندان مصنوعی پیشنهاد می شد که معایبی چون لغزیدن دندان هنگام غذا خوردن و عدم توانایی در جویدن غذاهای سفت را همراه داشت. در استفاده از روش هایی همچون اوردنچر دیگر از معایب دندان های مصنوعی خبری نیست. اوردنچر می تواند قدرت بیشتری به فرد برای جویدن غذاهای سفت بدهد و زیبایی سابق را به دندان ها باز می گرداند و همچنین بسیار طبیعی به نظر می رسد.

این روش اوردنچر معمولا برای افرادی مورد استفاده قرار می گیرد که تقریبا تمام و یا تعداد زیادی از دندان های خود را از دست داده اند.

در این روش زیبایی، راحتی و بازسازی شکل، تکلم و سلامت بیمار باز گردانده می شود. انواع مختلفی از اوردنچر وجود دارد که هر کدام مزایای خاص خود را دارد. این نوع از ایمپلنت ها هرگز دچار پوسیدگی نمی شوند. این روش درد کمی دارد و معمولا دوره نقاهت آن تا 4 هفته طول خواهد کشید تا ایمپلنت ها کاملا در داخل لثه قرار بگیرند. البته کمی درد در این دوره طبیعی است.

همانطور که قبلا گفتیم اوردنچر دندان نوعی دست دندان ثابت (اوردنچر ثابت) و ایمپلنت می باشد.

https://drshamsdentist.com/%D8%B7%D8%B1%D8%A7%D8%AD%DB%8C-%D9%84%D8%A8%D8%AE%D9%86%D8%AF-%D8%AF%D8%B1-%D8%B1%D8%B4%D8%AA/

اوردنچر ثابت یا اوردنچر ایمپلنت مناسب افرادی است که دندان های زیادی را از دست داده اند و نیازمند تعداد بالای دندان جایگزین می باشند.

انواع اوردنچر

•        اوردنچر بر پایه ایمپلنت 

•        اوردنچر بر پایه ایمپلنت و لثه

•        اوردنچر بر پایه لثه

 



:: بازدید از این مطلب : 238
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 24 مهر 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : noor

کورنروپین سنگی شفاف تا نیمه شفاف

کورنروپین بسیار کمیاب است که نام آن برای ادای احترام به طبیعت شناس , نقاش و سیاح دانمارکی آندریاس نیکولاس کورنروپ (1857-1881 ) گرفته شده است . خواص عقیق یمنی این ماده به نام شیمیایی بوروسیلیکات آلومینیوم منیزیم در سال 1887 به صورت ترکیبی غیر سنگی در منطقه ای در گرینلند کشف شد .
زمان زیادی نگذشت که کیفیت سنگی آن و قابلیت برش این سنگ نیز مشخص شد.
این سنگ عموما در رنگ های سبز کتمایل به قهوه ای ظاهر می شود ولی در رنگ های آبی , زرد , صورتی و سفید نیز دیده می شود.

به دلیل نادر بودن این ماده , کورنروپین معمولا توسط مجموعه داران جستجومی شوند و نه طراحان زیورالات .
اما پس از پیداشدن رسوبات آن در آفریقا , محبوبیت و تقاضا برای این سنگ عمومیت بیشتری پیداکرد .
نام تجاری آن پریسماتین (به خاطر کریستالهای منشوری شکل بلند)می باشد .
این سنگ دارای خاصیت چندرنگ نمایی است و به همین دلیلی آنرا در رنگ های قهوه ای مایل به قرمز تا سبز می توان دید .
برخی از سنگها در صورت برش منحنی دارای درجات درخشندگی متفاوتی می شوند که البته به ندرت چنین کیفیتی در سنگ دیده می شود.

تشخیص کورنروپین

سنگ کورنروپین ازترکیبات بوروسیلیکات است که دارای عناصری مثل آلومینیوم و منیزم می باشد و رنگ سبز آن در نتیجه وجود وانادیوم است .
اغلب آنرا به واسطه درخشش شیشه گون , چندرنگ بودنش و فرم کریستالی منشوری آن تشخیص می دهند.
سختی نسبی آن 6.5-7 و ضریب شکست تقریبی آن شبیه به سنگ اسپادومین و حدودا 1.660-1.699 تخمین زده شده است .
سنگی متراکم بوده و قابل قیاس با سنگ تانزانیت Tanzanite و زولتانیت Zultanite میباشد .

 

منشا و منابع کورنروپین

همانطور که گفته شد اولین نمونه های این سنگ در جنوب غرب گرینلند دانمارک دیده شد و سپس
بقایای آن در استرالیا , برمه , کانادا(کبک), کنیا , ماداگاسکار , افریفای جنوبی , سری لانکا , تانزانیا و نروژ یافت شد.

با اینکه این سنگ در ابتدا در گرینلند دیده شده , امروزه مهمترین منابع آن در سری لانکا وجوددارد.
این کشور به تولید این نوع سنگ در رنگ های زرد-سبز و زرد-قهوه ای می پردازد.
نمونه های دیگری که در تانزانیا و ماداگاسکار امروزه دیده می شود , در رنگهای دیگری هستند .
نمونه های دیگر کورنروپین تولید شده در افریقا به رنگ های نایاب آبی و سبز آبی و در اندازه های کوچک هستند .

خرید و ارزشگذاری کورنروپین

رنگ کورنروپین

به طور طبیعی کورنروپین سبز مایل به قهوه ای است اما می تواند بیرنگ و یا در رنگ های صورتی , سفید , زرد و آبی نیز دیده شود .
این سنگ به چندرنگ نمایی شهرت دارد و رنگ آن بسته به زاویه دیده شدن آن , مابین سبز مایل به زرد تا قهوه ای مایل به قرمز تغییر می کند .
کورنروپین شفاف و نیمه شفاف در رنگ های زذد و سبز از جمله نمونه های محبوب این سنگ به شمار می روند .
گرانترین انواع این سنگ نیز به رنگ سبز زمردی و آبی هستند .

شفافیت و درخشش کورنروپین

سنگ کورنروپین از جمله سنگ های شفاف تا نیمه شفاف محسوب می شود .
انواع کوچک آن بسیار شفاف و بدون خش و نمونه های بزرگتر آن دارای ناخالصی در درون سنگ هستند .
کورنروپین بالای 5 قیراط بسیار نادر هستند .

از جمله گونه های دیگر این سنگ , انواع بسیار درخشان آن هستند که درخشش آنها به واسطه ناخالصی ماده معدنی روتیل در آن و ایجاد ناخالصی های سوزنی شکل است .

 

برش و شکل کورنروپین

این سنگ در صورتی که سنگی تمیز و عاری از ناخالصی باشد برش های چندوجهی می خورد .
انواع نیمه شفاف و مات را به صورت منحنی یا ستاره ای برش داده می شوند .
اما رایج ترین فرم های برش بیضی , اشک و گرد هستند .
به طور کلی به دلیل نادر بودن این سنگ , اشکال فانتزی در آن کمتر دیده می شود .
فرآوری کورنروپین
بر روی کورنروپین فرآوری و عملیات خاصی صورت نمی گیرد.

خواص سنگ شناسی کورنروپین

فرمول شیمیایی : بوروسیلیکات آلومینیوم منیزیم
فرمول شیمیایی : MgAl6[(O,OH)2lBO4l(SiO4)4]
ساختار کریستال : قایم الزاویه , منشور
رنگ : سبز مایل به قهوه ای – سبز , سفید , صورتی , زرد , آبی
سختی : 6.5-7
ضریب شکست : 1.660-1.699
تراکم ( دانسیته ) : 3.28-3.35
کلیواژ یا برگوارگی(تمایل سنگ برای شکستگی در امتداد یک جهت ترجیحی در سطوح موازی ) : خوب
شفافیت : شفاف – نیمه شفاف
شکست نور : 0.012- تا 0.017-
درخشش : شیشه ای
حالت فلورسانس : معمولا ندارد – زرد – انواع سبز از کنیا

https://chaav.ir/about-us

سنگ های مشابه یا مرتبط به کورنروپین

به صورت کلی سنگ های مشابه زیادی با کورنروپین وجود ندارد اما برخی سنگ ها هستند که از لحاظ شکل گیری و رنگ می توانند به این ماده کمی شبیه باشند .
یکی از آنها سنگ اپیدوت است که مانند تورمالین و آندالوسیت با کورنروپین اشتباه گرفته می شود.
کورنروپین به شکل رسوبی و سنگ های اتشفشانیو یا ترکیبات سنگ های دگرگونی آنورتوزیت ظاهر می شود.
از جمله سنگ های دیگر مرتبط می توان به کیانیت , هماتیت , سیلیمانیت , آندالوسیت , یاقوت سرخ و یاقوت کبود و دومورتیریت اشاره کرد .



:: بازدید از این مطلب : 263
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 22 مهر 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : noor

شاید برای شما هم سوال پیش آمده باشد که NGO چگونه شرکتی است؟ NGO اختصار عبارت Non governmental Organization و به مفهوم سازمان ‌های مردم ‌نهاد و یا سازمان های عمومی غیردولتی و یا سمن است. در کلی ‌ترین معنای خود، NGO به سازمانی اشاره می ‌کند که به ‌صورت مستقیم بخشی از ساختار دولت محسوب نمی شود، اما نقش بسیار مهمی به‌ عنوان واسطه میان فرد فرد مردم و قوای حاکم بر جوامع و حتی خود جامعه ایفا می ‌نماید. ثبت افزایش سرمایه شرکت اغلب سازمان ‌های مردم ‌نهاد، به صورت غیرانتفاعی و از دولت مستقل هستند و بودجه این گونه سازمان ‌ها، از راه های گوناگونی همچون کمک‌ های مردمی و در مواردی هم دولت، سازمان ‌های دولتی و ترکیبی از شیوه های نامبرده تامین می شود و یا در قالب پروژه ‌های مشترک و در قالب همکاری تامین می ‌گردد.

واژه دولت در علم سیاست، دستگاهی سیاسی از نوع اجباری است که علاوه بر این که حکومتی متمرکز را داراست، انحصار استفاده درست از اجبار و زور را در درون یک قلمرو جغرافیایی معین، حفظ کرده است. البته از واضحات است، مفهوم دولت در معانی دیگری نیز بکار برده شده است.

بسیاری از نویسندگان و فرهیختگان هر دو مفهوم دولت و حکومت را در یک معنای واحد بکار می ‌برند و در زبان های عامیانه و رسانه ای، دولت در حالت معمول، در معنای قوه مجریه و یا هیئت وزیران است. البته این کاربرد از کلمه دولت تنها به قسمی از حکومت ها اشاره دارد. گاهی نیز دول به بخش هایی از حکومت ها اشاره می کند که شامل نهادهایی از نوع مذهبی و مدنی نمی گردد، به عنوان مثال کاربرد واژه دولت در اصطلاح سازمان‌ های غیردولتی به این معنی از دولت ها اشاره دارد.

سازمان ‌های مردم ‌نهاد از نوع نیمه ‌مستقل

برخی سازمان ‌های مردم ‌نهاد نیمه ‌مستقل وظایف و کارهای دولتی را هم انجام می‌ دهند. در حالی که برخی از این گونه سازمان ‌ها هیچ گونه علاقه ‌ای به سیاست از خود نشان نمی دهند، بعضی دیگر به ‌منظور تامین منافع اعضای خود، به لابی ‌گری در دولت می ‌پردازند.

از آن جایی که اصطلاح سازمان مردم ‌نهاد یک مفهوم بسیار کلی گرایانه قلمداد می شود، اغلب این سازمان‌ ها ترجیح می‌ دهند، از اسامی سازمان های داوطلبانه خصوصی (PVO) و یا سازمان توسعه خصوصی (PDO) بهره مند و ذی نفع گردند.

NGO چگونه شرکتی است و تشکل‌ های مردم ‌نهاد در ایران چگونه است؟

در ایران نیز NGO به سازمان مردم نهاد و در اختصار سمن یا تشکل غیردولتی ‌گویند. سازمان‌ های مردم ‌نهاد، برمبنای سه اصل داوطلبانه بودن، غیرانتفاعی و غیرسیاسی بودن تشکیل می شوند و در تاسیس نیز به این اصول تاکید دارند. بودجه در سازمان ‌های مردم ‌نهاد از روش ‌های ذیل تامین می ‌شود:

  •  کمک های مردمی و اهداها
  •  وقف و حبس
  •  کمک‌ های مالی که از سوی سازمان ‌های دولتی و غیردولتی انجام می گیرد.
  •  کمک‌ های مالی صورت گرفته از سازمان های بین‌المللی، که البته با رعایت مقررات و ضوابط مربوط صورت می پذیرد.
  •  وجوه های حاصل شده از فعالیت ‌های سازمانی و انجام طرح هایی در چارچوب اهداف، اساسنامه و آیین ‌نامه سازمان ها
  •  حق عضویت سازمانی

بدیهی است که هر موسسه و یا بنیاد غیردولتی با توجه به نیاز اعضای گروه خود، موضوع فعالیتی معینی را برای حصول اهدافی پی می ‌گیرد، موضوعاتی از قبیل:

آموزش، بهداشت، محیط زیست، اشتغال، فرهنگ، هنر، زنان، رده های سنی گوناگونی همانند کودکان، جوانان و سالمندان، همچنین موضوعات تخصصی و علمی در این حیطه قرار دارند.

به عقیده بعضی از صاحب‌ نظران نیز، تشکل‌ های مردم ‌نهاد به دلایلی چند ممکن است شکل بگیرند که اهم آن ها را می توان موارد زیر بیان کرد:

  •  مقاصد انسان ‌دوستانه
  •  احساس نیاز داشتن و یا تجارب شخصی در برخورد با معضلات اجتماعی
  •  دستورات و سفارش ‌های بزرگان حقیقی در نیکوکاری و همیاری در قالب حرکت ‌های بشر‌دوستانه

تشکل ‌های غیردولتی برای ادامه دادن حوزه های فعالیتشان، نیازمند ویژگی ‌هایی هستند که تضمین کننده بقا و موفقیت آن هاست. عمده رئوس این خصیصه ها را می توان مواردی همچون خودجوشی و نیازهای طبیعی، اهداف مشترک اعضای گروه ها، قانونمندی، برنامه ها و فعالیت های مدون، مشارکت ها و جلب مشارکت (عضوپذیری) و همچنین داشتن استقلال دانست.

https://danasabt.ir/%D8%AB%D8%A8%D8%AA-%D8%AA%D8%BA%DB%8C%DB%8C%D8%B1%D8%A7%D8%AA-%D8%B4%D8%B1%DA%A9%D8%AA/

در تعاریف نیز، یک سازمان مردم نهاد، مطابق با آئین ‌نامه اجرایی تاسیس و فعالیت سازمان ‌های غیردولتی که به تصویب‌ نامه مورخ ۸/۵/۸۴ هیئت وزیران رسیده است، عبارت است از مفهوم زیر:

سازمان غیردولتی به آن تشکل هایی اطلاق می‌ گردد که به واسطه گروه هایی از اشخاص حقیقی یا حقوقی غیردولتی و به صورت داوطلبانه، با رعایت کردن مقررات مربوط وضع شده، دارای اهدافی از نوع غیرانتفاعی و غیرسیاسی هستند. موضوع فعالیت این قبیل سازمان ها نیز مشتمل بر یکی از موارد علمی، فرهنگی، اجتماعی، ورزشی، هنری، نیکوکاری و یا امور خیریه، فعالیت های بشردوستانه، امور مربوط به زنان، آسیب دیدگان اجتماعی، حمایتی، بهداشت و درمان، توانبخشی، محیط زیست، موارد سازه ای، عمران و آبادانی و نظایر آن ها و یا مجموعه ‌ای از فعالیت های مذکور هست.

در مجموع در میان منابع مختلف ادبی، نگاه کلی گرایانه و مثبتی نسبت به سازمان ‌های مردم ‌نهاد وجود داشته، ‌اما چندین شکایت مستقیم نیز مطرح شده ‌است که مشکلات عملیاتی، تضادها و ناهمگونی ‌ها، سوء استفاده کردن از بودجه (متاسفانه در برخی از موارد مبالغ فوق‌العاده زیاد و کلان)، و مواردی از این دست را هدف انتقاد خود قرار داده‌ اند که موجب عدم اعتمادسازی نسبت به این موارد را در ایران بسیار ترویج کرده است.

به عنوان نمونه در اغلب کشورهای در حال توسعه که اقتصادی ناکارآمدی هم دارند، وارد شدن در حیطه صنعت کمک‌ رسانی، سودآورترین کار برای جوانانی است که از دانشگاه ها فارغ‌ التحصیل شده ‌اند و از آن جا که سازمان ‌های مردم ‌نهاد، خدماتی از قبیل آموزش را رایگان و یا به نرخ یارانه ‌ای به آحاد جامعه ارائه می‌ کنند، بخش خصوصی قادر به رشد، توسعه و تکامل نیست و توان رقابتی موثر، کارآمد و پایداری را در این موضع ندارد.



:: بازدید از این مطلب : 239
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 22 مهر 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : noor

روکش دندان چیست؟

روکش دندان (Dental veneer)، یک روش ترمیمی کاربردی در زمینه زیبایی دندان است. روکش های دندانی لایه ای نازک از مصالح سرامیکی یا مواد رزینی هستند که بر روی سطح جلویی دندان ها قرار می گیرند. بهترین دندانپزشکان در رشت این روکش ها به شکل سفید و براق با عملکرد و شکل دندان های طبیعی تولید می شوند. هدف اصلی روکش دندان، بهبود ظاهر دندان ها است که می توانند برای اصلاح اندازه، شکل و رنگ دندان استفاده شوند. مشکلاتی مانند شکستگی، لکه یا فرسودگی، فاصله بین دندان ها، تغییر رنگ و حتی اصلاح زوایای غیرطبیعی دندان ها به کمک این روکش ها برطرف می شوند.

نحوه ی انجام روکش دندان ها

برای نصب روکش دندان، معمولا لایه ای از سطح جلویی دندان ها برداشته می شود تا روکش به طور دقیق روی دندان قرار گیرد. سپس روکش با استفاده از چسب خاصی بر روی سطح دندان چسبانده می شود. پس از نصب روکش، نیازی به مراقبت و نگهداری ویژه ای نیست. اما لازم است که به بهداشت دهان و دندان ها توجه شود و روزانه از مسواک استفاده گردد. همچنین از مصرف غذاها و نوشیدنی هایی که ممکن است به روکش دندان آسیب برسانند، پرهیز کنید.

انواع روکش دندان

روکش دندان، انواع مختلفی دارد که با آن ها آشنا می شویم:

  • روکش پرسلن (Porcelain Veneers): این نوع روکش دندان با استفاده از لایه های باریک پرسلن ساخته می شود. این روکش ها به رنگ دندان شباهت زیادی دارند. از آن ها برای اصلاح شکل دندان ها، ترمیم دندان های شکسته یا تغییر رنگ دندان استفاده می شود. این روکش ها معمولا از نوعی سرامیک یا پرسلن سرامیک تشکیل شده و ترکیب شیمیایی مختلفی نظیر Aluminum fluoride و Disilicate و Leucite دارند.
  • روکش کامپوزیت (Composite Veneers): این نوع روکش دندان با استفاده از ماده کامپوزیت ساخته می شود. ماده کامپوزیت یک ماده قابل ترمیم و قابل شکل دهی است که در لایه های باریک بر روی دندان ها قرار می گیرد. این روش نیاز به زمان کمتری نسبت به روکش پرسلن دارد و معمولا در یک جلسه انجام می شود. روکش کامپوزیتی نیز از مواد کامپوزیت رزینی تهیه می شود. پرکننده های رزینی می توانند حاوی مقادیر مختلفی از مواد خاص مانند سیلیکا (Silica) باشند.
  • روکش آمالگام (Amalgam Veneers): یک روش ترمیمی برای اصلاح شکل و ساختار دندان‌ها است. در این روش، ماده ی آمالگام (یک آلیاژ قابل پرس و جوش تشکیل شده از جیوه، نقره، قلع و روی) به عنوان روکش بر روی سطح دندان قرار می گیرد. روکش آمالگام می تواند برای ترمیم دندان هایی که به علت پوسیدگی نیاز به ترمیم دارند، استفاده شود. آمالگام به خوبی مقاومت در برابر فشار و سایش را فراهم می کند و می تواند به مدت طولانی در دهان باقی بماند. در واقع آمالگام به دلیل ویژگی های مکانیکی و مقاومتی خود، دندان را در مقابل فشار و سایش حفاظت می کند.

https://drshamsdentist.com/%D9%84%D9%85%DB%8C%D9%86%D8%AA-%D8%AF%D9%86%D8%AF%D8%A7%D9%86-%D8%AF%D8%B1-%D8%B1%D8%B4%D8%AA/

بررسی مشکلات مختلف دندان

مشکلات دندانی مختلفی وجود دارند که نیاز به ترمیم به کمک روکش دندان دارند. در ادامه، به برخی از این مشکلات متداول اشاره خواهیم کرد:

  • پوسیدگی دندان: این مشکل با تخریب لایه های سطحی دندان به وجود می آید. درمان شامل پرکردن ترمیمی با استفاده از روکش آمالگام و ماده های کامپوزیتی و سرامیکی است.
  • شکستگی دندان: ممکن است به علت ضربه، تصادف یا فشار زیاد رخ دهد. درمان آن بستگی به شدت شکستگی دارد. ممکن است به پرکردن ترمیمی، پر کردن رویه دندان با کامپوزیت، پروتز دندانی یا ایمپلنت دندان نیاز باشد.
  • تغییرات رنگ: مصرف بیش از حد قهوه، چای، سیگار و مواد غذایی رنگ دار می تواند به تغییر رنگ دندان ها منجر شود. درمان آن شامل بلیچینگ دندان ها یا لمینت آن ها است.
  • عفونت لثه: درمان این مشکل شامل تمیز کردن لثه، رفع التهاب و در صورت لزوم عمل جراحی است.
  • ترمیمات قدیمی: ترمیمات قدیمی مانند پرکردن های فلزی یا آمالگام های قدیمی ممکن است نیازمند تعویض به وسیله ی روکش های کامپوزیتی یا لمینتی باشند.


:: بازدید از این مطلب : 240
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 22 مهر 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : noor

درباره انستاتیت

انستاتیت گونه ی کمیاب سنگ جواهر است که به گروه پیروکسین مواد معدنی تعلق دارد. گالری چاو این سنگ برای اولین بار در سال 1855 توسط G.A. کنگات شناسایی شد و نام غیرمعمولی اش برگرفته از کلمات یونانی به معنی مقاوم است که به بالا بودن نقطه ذوبش اشاره دارد.
انستاتیت معدنی متداول تر است اما کریستال های جواهری آن بسیار کمیاب هستند.
انستاتیت یکی از گونه های کمتر آشنا در میان سنگ های جواهر است و به دلیل نایاب بودن در مجموعه های شخصی نگهداری می شود.
انستاتیت در خالص ترین شکلش بسیار شفاف و بی رنگ است.
رنگ قهوه ای- سبز آن و مات بودنش به دلیل ناخالصی آهن است.
بعضی سنگ های جواهر انستاتیت ممکن است از هماتیت و گوئتیت تشکیل شده باشند.
ناسرگی های اکسید آهن باعث رنگ برنزی شکل و شفافیت متالیک می شود.
انستاتیت را ممکن است به دلیل ناسرگی های سوزنی که دارد به شکل سه ستاره پیدا کنید.

 

شناسایی انستاتیت

انستاتیت عضو گروه پروکسین مواد معدنی و شامل سایر گونه های سنگ جواهر است.
از نظر ترکیب انستاتیت سیلیکات مگنزیوم است.
در بعضی موارد آهن جایگزین بیشتر مگنزیم آن می شود.
اگر درصد زیادی از ترکیب مگنزیمش با آهن جایگزین شود، سنگ جواهر را باید در دسته هیپرستین قرار داد.
انستاتیت در مقیاس Mohs سختی برابر با 5.5 و میزان چگالی اش 3.2 تا 3.3 است.
این سنگ چند رنگ است و شکنش پذیری بالایی دارد.
درخشندگی انستاتیت به دلیل وجود ناسرگی های هماتیت و گئوتیت متالیک است.
با وجود اینکه اکثر انستاتیت سبز- قهوه است، انستاتیت ستاره ای و چشم گربه ای معمولا به رنگ های سبز- خاکستری هستند.

 

 

انستاتیت: اصلیت و منابع

انستاتیت به عنوان ماده معدنی بسیار متداول است اما در شکل شفاف و با کیفیت جواهر کمیاب است.
این ماده معدنی در شهاب سنگ ها همراه با الیوین یافت می شود.
بعضی از منابع قابل توجه برای انستاتیت در استرالیا، برزیل، کانادا، فرانسه، آلمان، هند، میانمار/ بورما، آفریقای شرقی، آفریقالی جنوبی، سریلانکا و آمریکا هستند.

 

رنگ انستاتیت

سنگ های جواهر انستاتیت از نظر رنگ از قهوه ای- سبز تا بی رنگ یا کمی زرد متغیر هستند.
برونزیت نوع آهنی انستاتیت است که به رنگ سبز تا قهوه ای تیره و شفافیت نیمه متالیک شناخته می شود .
انستاتیت کروم آفریقای جنوبی به دلیل کرومیوم بالایی که دارد به رنگ سبز زمردین تا سبز تیره است.
انستاتیت چشم گربه ای و ستاره ای معمولا به رنگ سبز خاکستری است. انستاتیت خالص بی رنگ و بسیار کمیاب است.

شفافیت و درخشندگی انستاتیت

انستاتیت می تواند از درخشان تا مات باشد. بهترین مواد بیشترین شفافیت را دارند.
انستاتیت حاوی موادی مانند اکسیدهای آهن مثال هماتیت و گئوتیت است.
این مواد شفافیت را نیمه متالیک می کنند. بیشتر سنگ ها پس از صیقل دادن شفافیت شیشه ای می یابند. انستاتیت ستاره ای و چشم گربه ای بسیار کمیاب هستند.

 

 

برش و شکل انستاتیت

انستاتیت را بیشتر به شکل حکاکی، برش داده شده یا مهره می بینیم و به ندرت تراشیده است زیرا شکست پذیری منشوری دارد.
انستاتیت چشم گربه ای و ستاره ای تراشیده می شوند تا تاثیرات شکست نور در آنها نمایان شود.
متداول ترین و محبوب ترین شکل ها شامل بیضی، دایره، کوسنی و هشت ضلعی است.
اشکال مرغوب مانند تریلیون و قلب بسیار کمیابند.

آماده سازی انستاتیت

هیچ روشی برای آماده سازی و اصلاح انستاتیت وجود ندارد.

 https://chaav.ir/about-us

ویژگی های شیمیایی انستاتیت

فرمول شیمیایی: Mg2[SiO6]- مگنزیم سیلیکات
ساختار کریستال: راست لوزی، منشوری
رنگ: قهوه ای- سبز، سبز، زرد، بی رنگ
سختی: 5.5 روی مقیاس Mohs
شاخص انکسار: 1.650 تا 1.680
چگالی: 3.20 تا 3.30
شکست پذیری: خوب
شفافیت: شفاف تا مات
انکسار دوگانه یا شکست نور دوسویه: 0.009 تا 0.012
درخشندگی: شیشه ای
شب تابی: ندارد

 

 



:: بازدید از این مطلب : 228
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : جمعه 21 مهر 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : noor

در ثبت شرکت تعاونی خدماتی به سرمایه گذاری با مبلغ بالا نیاز نمی باشد.تغییرآدرس شرکت بنابراین اگر شخصی سرمایه کمی دارد، تاسیس شرکت خدماتی می تواند به عنوان یک گزینه بسیار عالی در نظر گرفته شود. باید این موضوع را در نظر داشته باشیم که شرکت های خدماتی در گروه شرکت های ارائه دهنده خدمت قرار خواهند گرفت که البته خدمات ارائه شده آنها از نوع تولیدی نمی باشد. اگر چه بعضی افراد معتقد هستند که همه شرکت ها را باید از نوع خدماتی دانست، اما جدا کردن این دو گروه از شرکت ها را باید هم از جنبه تولیدی و هم از جنبه ارائه خدمات مورد بررسی قرار داد.

شرکت های خدماتی به شرکت هایی گفته می شود که به موضوعات مرتبط با خدمات می پردازند و در واقع تولید کننده محصول نمی باشند. این شرکت ها خدمتی را به جامعه یا به شرکت های دیگر ارائه می کنند. موضوعات خدماتی بسیاری در این دسته قرار می گیرند که شامل انواع خدمات درمانی، خدمات رفاهی، انجام امور نظافت و بهداشتی، انجام امور مرتبط با تاسیسات و یا فضای سبز و غیره در این گروه خدمات قرار دارند. برخلاف سال های قبل که شرکت ها و خانواده ها خودشان این امور را انجام می دادند، امروزه شرکت های خدماتی ساختار گسترده ای را برای خود ایجاد کرده اند تا ضمن کمک به خانواده ها و شرکت های مختلف، منافع و سود بسیاری را نیز نصیب خود کنند. اغلب شرکت های خدماتی در قالب شرکت های کوچک و چند نفره تشکیل می شوند. عمده ترین قالب مورد کاربرد برای تشکیل یا ثبت شرکت خدماتی، قالب شرکت تعاونی خدماتی می باشد.

شرکت تعاونی خدماتی

یکی از روش های ثبت شرکت خدماتی، ثبت شرکت در قالب شرکت تعاونی است. بر خلاف ثبت شرکت خدماتی در قالب شرکت سهامی خاص و شرکت با مسئولیت محدود، ثبت شرکت تعاونی خدماتی هدف متفاوتی دارد. در واقع شرکت تعاونی خدماتی در نوع هدف با انواع دیگر قالب شرکت های خدماتی متفاوت است. هدف این شرکت ها را باید در ریشه شکل گیری شرکت های تعاونی جستجو کرد.

در تعریف شرکت تعاونی آمده است که شرکت های تعاونی از آن شرکت هایی می باشند که توسط حداقل 7 نفر از اشخاص حقیقی و حقوقی در امور مرتبط با تولید و توزیع و با هدف کمک به بهبود وضع اقتصادی و اجتماعی اعضا خود یا یک منطقه و گروه خاصی تشکیل می شود و شکل فعالیت در یک شرکت تعاونی نیز به صورت همکاری و مشارکت می باشد. به این صورت که هر شخص با وجود اینکه ممکن است میزان مختلفی از سرمایه شرکت را متعهد باشد، اما در نهایت تنها یک رای در تصمیم گیری ها دارد و همه اعضا به یک اندازه در این امر دخالت خواهند داشت.

شرکت های تعاونی محدودیتی در میزان سرمایه ندارند و ساختار آنها شبیه به شرکت های سهامی است. بنابراین در شرکت های تعاونی نیز ساختاری به نام تعاونی خاص و یا تعاونی عام مطرح می گردد.

همچنین موضوع مهم دیگری که در ساختار شرکت های تعاونی وجود دارد این است که شرکت های دولتی، نیمه دولتی و یا مرتبط به دولت در بدنه و ساختار این شرکت ها حضور ندارند. در اصل این شرکت ها تنها می توانند فقط به تامین سرمایه شرکت های تعاونی بدون اینکه سهمی در این شرکت ها داشته باشند، اقدام کنند. این محدودیت به این مفهوم می باشد که دولت و یا اعضا دولت نتوانند در شرکت های تعاونی دخالت کنند. اما شرکت های دیگر که به دولت و یا سازمان های مرتبط به دولت وابستگی ندارند، این امکان را دارند تا در ثبت شرکت تعاونی نیز حضور داشته باشند.

بنابراین شرکت تعاونی خدماتی با تعریف فوق بیشتر مفهوم خود را نشان می دهد. در موضوع ثبت شرکت تعاونی خدماتی، باید هدف نهایی تامین نیاز و یا کمک به بهبود وضعیت اقتصادی و یا اجتماعی یک گروه خاص و یا جامعه هدف شرکت باشد و ساختار آن باید عاری از هر گونه وابستگی باشد و تصمیمات نهایی شرکت نیز مستقل و با تشریک مساعی اعضاء آن گرفته شود.

 ثبت شرکت تعاونی خدماتی می تواند عمومی و یا خصوصی باشد. یعنی عضویت در شرکت تعاونی عام برای کلیه افراد امکان پذیر می باشد و عضویت در شرکت تعاونی خصوصی برای افرادی که در اساسنامه شرکت تعاونی خدماتی مطرح شده باشند ممکن خواهد بود و همه اشخاص اجازه عضویت را ندارند.

هدف از ثبت شرکت تعاونی خدماتی

در واقع شرکت تعاونی خدماتی به منظور ارائه خدمات به مردم یک جامه مشخص مانند مردم یک روستا یا مثلا گروه معلمان یا تامین نیازهای گروه خاصی از اقشار یک جامعه که درآمد مناسب و یا وضعیت مطلوبی ندارند، تاسیس می گردد. در واقع هدف از ثبت شرکت تعاونی خدماتی در این منطقه کمک به بهبود شرایط زندگی و ارائه خدمات به این گروه از جامعه مانند خدمات دارویی، خدمات درمانی، خدمات بهداشتی و غیره است.

انواع شرکت های تعاونی خدماتی

حال شاید این سوال مطرح شود که برای ثبت شرکت تعاونی خدماتی در چه موضوعاتی می توان اقدام نمود. همانطور که در مطالب بالا به آن اشاره شد، انواع موضوعات مختلفی از خدمات را می توان در قالب شرکت در صورت قانونی بودن به مرحله ثبت و اجرا در آورد.

به صورت کلی موضوعاتی که در ثبت شرکت تعاونی خدماتی معمول می باشند، عبارتند از:

  • ثبت شرکت تعاونی خدماتی در حوزه حمل و نقل
  • ثبت شرکت تعاونی خدماتی در حوزه تعمیر و نگهداری ساختمان و ماشین آلات
  • ثبت شرکت تعاونی خدماتی در حوزه بهداشت و درمان
  • ثبت شرکت تعاونی خدماتی در حوزه نگهداری از بیماران و یا سالمندان
  • ثبت شرکت تعاونی خدماتی در حوزه تامین غذا و آشپزخانه
  • ثبت شرکت تعاونی خدماتی در حوزه های نگهداری از زیرساخت های تاسیساتی
  • ثبت شرکت تعاونی خدماتی در حوزه بهبود و توسعه شهری

مجوزهای لازم برای ثبت شرکت تعاونی خدماتی

ثبت انواع شرکت های تعاونی در درجه اول  نیازمند به دریافت مجوز از اداره تعاون شهرستان مربوطه می باشد. بر این اساس برای ثبت شرکت تعاونی خدماتی نیز باید از اداره تعاون شهرستان و یا شهر محل اقامت، مجوز لازم را دریافت کرد. ولی اخذ مجوز از اداره تعاون شهرستان و یا اداره تعاون کل فقط برای ثبت شرکت تعاونی است. زیرا بسیاری از انواع خدمات و فعالیت های اجتماعی و حتی تجاری نیاز به دریافت مجوز از نهاد های مختلف دیگری نیز دارند. بخصوص اینکه در حوزه خدمات این حساسیت خیلی بیشتر از حوزه تولید می باشد. بنابراین با توجه به موضوع فعالیت برای ثبت شرکت تعاونی خدماتی، باید سایر مجوزهای مورد نیاز را نیز دریافت نمود.

به عنوان مثال افرادی که به دنبال ثبت شرکت تعاونی خدماتی حمل و نقل  جاده ای و برون شهری هستند باید از سازمان پایانه های مسافربری و ثبت شرکت تعاونی خدماتی برای حمل و نقل جاده ای درون شهری نیاز به مجوز از اداره تاکسیرانی دارد. در ضمن اگر در حوزه نشر و چاپ قصد ثبت شرکت تعاونی خدماتی دارید باید از وزارت ارشاد و فرهنگ مجوز دریافت کنید و یا برای ثبت شرکت تعاونی خدماتی در حوزه بهداشت و درمان باید مجوز نظام پزشکی دریافت شود.

بنابراین این موضوع فعالیت شرکت است که مشخص می کند آیا شرکت نیاز به مجوز دارد یا خیر. هر چند عمده شرکت های خدماتی و تعاونی خدماتی ممکن است به غیر از مجوز اداره تعاون شهرستان به مجوز دیگری نیاز نداشته باشند.

اما شرکت تعاونی خدماتی نیز همانند دیگر شرکت های خدماتی نیاز به اخذ گواهی تعیین صلاحیت دارند. این نوع گواهی ها به منظور اطمینان از عملکرد شرکت های خدماتی ارائه می شود و برای شرکت های تعاونی خدماتی نیز صادق می باشد.

مراحل دریافت مجوز یا گواهی تعیین صلاحیت شرکت تعاونی خدماتی

  • مراجعه به انجمن صنفی کارفرمایان شرکت های خدماتی پشتیبانی در استانی که شرکت به ثبت رسیده است
  • ارائه مدارک ثبت شرکت تعاونی خدماتی به انجمن های صنفی
  • بررسی مدارک و تقاضای و بررسی صلاحیت و کفایت مدارک
  • حضور در دوره های آموزشی تعیین شده توسط این انجمن های صنفی
  • ارسال مدارک به اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی و یا اداره تعاون شهرستان
  • صدور گواهینامه تایید صلاحیت شرکت تعاونی خدماتی

مراحل ثبت شرکت تعاونی خدماتی

در ثبت شرکت تعاونی باید حداقل 7 نفر شریک که ضرورتاً نباید از اعضا دولت باشند، طبق قوانین تشکیل شرکت تعاونی از بین افراد حقیقی و حقوقی باید حضور داشته باشند و توافقنامه ای برای ثبت شرکت با یکدیگر امضا نمایند.

در ادامه برای ثبت شرکت تعاونی خدماتی باید به ترتیب زیر اقدام شود:

  • تشکیل مجمع عمومی موسسین

در ابتدا برای تشکیل شرکت تعاونی خدماتی، باید افراد موسس یا همان شرکاء در جلسه مجمع عمومی موسسین یا هیئت موسس جمع شوند. به صورت کلی تعداد هیئت موسس شرکت تعاونی خدماتی همانند سایر شرکت های تعاونی دیگر از سه نفر کمتر نباید باشد. البته در صورتی که شرکت تعاونی خدماتی از نوع عام باشد، این هیئت نباید کمتر از 5 نفر باشد.

در این جلسه باید موضوعات کلی ثبت شرکت تعاونی خدماتی مطرح و تصویب گردد. موضوعاتی مانند میزان سرمایه مورد نیاز، موضوعات فعالیت که باید در شرکت دنبال شود، اهداف ثبت شرکت تعاونی خدماتی، خصوصیات شرکا، چگونگی عضوگیری، شرکت تعاونی عام یا خاص باشد، نفرات هیئت مدیره، میزان هر سهم، میزان مسئولیت و یا آیا سهم ویژه مورد نیاز است، تنظیم اساسنامه و اظهارنامه، نام شرکت، آدرس فعالیت شرکت و هر نکته تاثیر گذار دیگری که در آینده شرکت دخیل است باید در این جلسه مطرح و بررسی و مشخص شود.

سپس تمامی توافقات در یک صورتجلسه به نام صورتجلسه مجمع عمومی موسسین تنظیم می گردد و همه شرکا یا سهامداران باید این صورتجلسه را امضا نمایند. اساسنامه و اظهارنامه نیز باید توسط همه اعضا امضا شود.

نکته مهم دیگر این است که در این جلسه باید اعضا هیئت مدیره مشخص شوند و همگی اعضا با امضا زیر اساسنامه و به صورت کتبی و جداگانه مسئولیت خود را برای امور مدیریتی شرکت بپذیرند. این فرایند برای بازرسین شرکت نیز باید انجام شود.

باید توجه داشت که مدیران منتخب برای هیئت مدیره شرکت تعاونی خدماتی برای مدت زمان دو سال و بازرسین برای یک سال منصوب می شوند. در انتها در صورت نیاز به ادامه فعالیت دوره مسئولیت آنها تمدید خواهد شد.

همچنین در صورت نیاز اعضا هیئت مدیره باید در دوره آموزشی یک روزه اداره تعاون شرکت کنند. در ضمن مجدداً باید به این نکته توجه کرد که نباید هیچ کدام از اعضا مذکور در شرکت تعاونی خدماتی دیگری که دارای فعالیت مشابه ای هستند، عضو بوده و یا از نفرات منصوب به دولت و یا سمت دولتی داشته باشند.

  • تعیین نام برای شرکت تعاونی خدماتی

یکی از وظایف مجمع عمومی موسسین انتخاب نام برای شرکت است. برای این کار فرم تعیین نام شرکت باید تکمیل شود که باید به ترتیب اولویت نام های مورد نظر برای شرکت تعاونی خدماتی نوشته شود. در نظر داشته باشید که این نام ها باید مطابق با شرایط و قوانین نام گذاری شرکت ها انتخاب شوند.

هر نامی که برای شرکت تعاونی خدماتی انتخاب شود، باید با قوانین و مقررات نامگذاری مطابقت داشته باشد که برخی از این قوانین عبارت هستند از داشتن سه سیلاب، ایرانی بودن، معنا دار بودن، عدم مغایرت با اصول دینی و عرف جامعه، نداشتن مشابه و یا گمراه کننده بودن و غیره. همچنین باید در عنوان شرکت عبارت تعاونی خدماتی نیز دیده شود که ممکن است قبل و یا بعد از عنوان انتخاب شده، قرار بگیرد.

  • تهیه طرح توجیهی 

هیئت موسس وظیفه دارند که برای راه اندازی و ثبت شرکت تعاونی خدماتی یک طرح توجیهی شرکت تعاونی یا طرح تجاری مرتبط با شرکت تعاونی را تهیه کنند. در این طرح باید موضوعات مختلف فعالیت شرکت به خوبی شرح داده شود.

نام شرکت و نام اعضا و سرمایه گذاران یا سهامداران، هدف از راه اندازی این شرکت تعاونی خدماتی، برنامه ها و رویکردهای شرکت، موضوع فعالیت شرکت، تعداد اشتغال زایی، جامعه هدف، میزان و نحوه سرمایه گذاری، نحوه تامین سرمایه، نوع اعضا و جامعه ای که می توانند عضو شوند و سایر موضوعات دیگر باید در این طرح توجیهی گنجانده شود.

  • تشکیل هیئت مدیره

بعد از انجام مراحل بالا، هیئت مدیره منتخب باید جلسه ای را برای تعیین سمت ها و وظایف افراد تشکیل دهند. هیئت مدیره شرکت تعاونی خدماتی ممکن است در همان جلسه مجمع عمومی موسسین سمت های خود را شناخته و یا ممکن است با رای گیری در جلسه مجمع عمومی، سمت های هر فرد تعریف و مشروح وظایف هر فرد تعیین شود.

 

در هیئت مدیره شرکت تعاونی خدماتی باید برای ثبت شرکت تعاونی خدماتی یک درخواست ثبت برای تسلیم به اداره تعاون تهیه و تنظیم شود. تمامی تصمیم ها و دستاوردهای جلسه هیئت مدیره نیز باید در صورتجلسه ای تحن عنوان صورتجلسه اولین جلسه هیئت مدیره شرکت تعاونی خدماتی نوشته و به امضا همه اعضا برسد.

  • ارائه درخواست ثبت شرکت تعاونی خدماتی به اداره تعاون

در مطالب بالا شرح داده شد که هیئت مدیره باید نامه ای برای اداره تعاون شهرستان و یا اداره تعاون کل تنظیم نماید و برای ثبت شرکت تعاونی خدماتی درخواست خود را ارائه کند. این نامه در قالب یک فرم درخواست که در اداره تعاون موجود می باشد تنظیم می شود. در ضمن باید طرح توجیهی شرکت تعاونی خدماتی به همراه همین فرم به اداره تعاون ارسال شود.

اداره تعاون با دریافت این درخواست، مدارک ارسال شده را بررسی می کند. ممکن است در این زمان نیاز باشد همه افراد یا تعدادی از نفرات هیئت موسس در دوره های آموزشی اداره تعاون شرکت کنند که این دوره یک روزه می باشد. در انتها نیز اگر همه شرایط مناسب تشخیص داده شود، مجوز و موافقت تشکیل شرکت تعاونی و خدماتی صادر می گردد.

https://danasabt.ir/%d9%be%d9%84%d9%85%d9%be-%d8%af%d9%81%d8%a7%d8%aa%d8%b1/

صدور این توافقنامه توسط اداره تعاون به این معنی می باشد که هیئت موسس دو ماه فرصت دارد تا اقدامات لازم را برای تشکیل شرکت تعاونی خدماتی انجام دهد. برای این منظور باید اقدامات زیر توسط هیئت موسس انجام شود:

  • در صورتی که موضوع فعالیت شرکت تعاونی خدماتی نیاز به مجوز داشته باشد از نهاد ذیربط مجوزهای مورد نیاز اخذ شود.
  • اگر هنوز اساسنامه تکمیل نشده باشد، آن را تکمیل و به مجمع عمومی عادی تحویل بدهند.
  • افتتاح حساب به نام شرکت تعاونی خدماتی و تادیه مبالغ تعهد شده توسط سهامداران
  • دعوت از افراد واجد شرایط برای عضویت در تعاونی
  • دعوت از کارشناسان رسمی دادگستری در صورت نیاز برای ارزیابی و تقویم سرمایه غیر نقدی هر یک از شرکا
  • انجام اقدامات مورد نیاز برای ثبت شرکت در اداره ثبت شرکت ها


:: بازدید از این مطلب : 255
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : جمعه 21 مهر 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : noor

روکش های دندانپزشکی (که گاهی به آن روکش پورسلن یا روکش لمینتی دندانپزشکی نیز گفته می شود) پوسته های نازک و سفارشی ساخته شده از مواد به رنگ دندان هستند که برای پوشش سطح دندان طراحی شده اند تا ظاهر دندان شما بهتر شود. متخصص لمینت دندان رشت این پوسته ها به قسمت جلوی دندان متصل می شوند و رنگ، شکل، اندازه یا طول آنها تغییر می کند.

روکش های دندان را می توان از پورسلین یا مواد کامپوزیت رزین ساخت. روکش های پورسلین در برابر ایجاد لکه ها بر روی دندان، بهتر از روکش های رزینی مقاومت می کنند و از ویژگی های دندان طبیعی، مانند انعکاس نور دندانهای طبیعی ( براق بودن دندان ) بهتر تقلید می کند. شما باید در مورد انتخاب بهترین مواد برای روکش خود، با دندانپزشک خود صحبت کنید.

روکش ها معمولا برای اصلاح موارد زیر استفاده می شوند :

دندان هایی که به دلیل درمان کانال ریشه تغییر رنگ داده اند. لکه های ناشی از تتراسایکلین یا داروهای دیگر، استفاده بیش از حد فلوراید یا دلایل دیگر. یا وجود پر کننده های بزرگ رزینی که باعث تغییر رنگ دندان شده اند

دندان های فرسوده

دندانهایی که تراشیده یا شکسته شده اند

دندان هایی که به صورت نادرست، ناهموار یا به صورت نامنظم شکل گرفته اند (برای مثال دهانه یا برآمدگی در آنها وجود دارد)

دندانهای دارای شکافی که این شکاف ها در بین آنها وجود دارد (برای بستن فضای بین این دندانها)

برای روکش یک دندان چه روندی با طی شود؟

 

روکش کردن دندان معمولاً به سه جلسه ملاقات با دندانپزشک نیاز دارد - یکی برای مشاوره و دو مورد برای ساخت و استفاده از روکش ها. یک دندان یا بسیاری از دندان ها به طور همزمان می توانند زیر فرایند ونیرینگ که در زیر شرح داده شده است، بروند.

تشخیص و برنامه ریزی برای درمان

مرحله اول شامل مشارکت فعال شما می شود. نتیجه ای را که می خواهید به آن برسید، به دندانپزشک خود بگویید. در طی این ملاقات، دندانپزشک شما دندان های شما را معاینه می کند تا مطمئن شود روکش های دندانی برای شما مناسب هستند و در مورد اینکه چه روشی استفاده می شود و برخی از محدودیت هایی که شامل آن می شود، بحث می کنند. او همچنین ممکن است از پرتوهای ایکس استفاده کند و احتمالاً معاینات و نتیجه گیری هایی از دهان و دندان شما به عمل آورد.

آماده سازی

برای آماده سازی دندان برای روکش کردن آن، دندانپزشک شما سطح دندان را دوباره شکل می دهد، مقدار شکل دهی آن تقریباً برابر با ضخامت روکشی است که به سطح دندان اضافه می شود. قبل از برش دادن مینا، شما و دندانپزشکتان تصمیم می گیرید که نیاز به بی حسی موضعی برای بی حس کردن منطقه داشته باشید یا خیر. در مرحله بعد، دندانپزشک شما یک طرح یا یک تصویر از دندان شما ایجاد می کند. این مدل به آزمایشگاه دندانپزشکی ارسال می شود، که به نوبه خود روکش شما را می سازد.

معمولاً 2 تا 4 هفته طول می کشد تا دندانپزشک روکش ها را از آزمایشگاه دریافت کند. از روکشهای موقت دندان می توان برای دندانهایی که وضعیت ظاهری بسیار ناخوشایندی دارند، استفاده کرد.

پیوند

قبل از آنکه روکش دندان به طور دائم بر روی دندان شما چسبانده شود، دندانپزشک شما به طور موقت آن را روی دندان شما قرار می دهد تا تناسب و رنگ آن را بررسی کند. او برای دستیابی به تناسبی مناسب، مرتباً روکش آن را در صورت لزوم تراشیده و خارج می کند. رنگ روکش را می توان با سایه مواد روکشی که استفاده می شود تنظیم کرد. در مرحله بعد، برای آماده سازی دندان برای دریافت روکش، دندان شما تمیز، جلا داده شده و قلم زده می شود که دندان را دستخوش تغییراتی می کند تا امکان اتصال محکمی را فراهم کند.

یک مواد سیمانی مخصوصی روی روکش اعمال می شود، سپس روکش روی دندان شما قرار می گیرد. پس از قرار گرفتن صحیح روکش بر روی دندان، دندانپزشک شما یک پرتو نور مخصوصی را به روکش دندان اعمال می کند، که مواد شیمیایی موجود در مواد سیمانی را فعال می کند و باعث می شود خیلی سریع آن را سفت کرده و یا بهبود ببخشد. مراحل آخر شامل از بین بردن هرگونه مواد سیمانی اضافی، ارزیابی روی هم رفتن دندان های شما و انجام هرگونه تنظیم نهایی در روکش در صورت لزوم می شود.

دندانپزشک شما ممکن است از شما بخواهد در طی دو هفته برای ویزیت بعدی بازگردید تا بررسی کند که لثه ها به حضور روکش دندان شما چگونه عکس العمل نشان می دهند و یکبار دیگر محل قرارگیری روکش را بررسی می کنند.

 

روکش های دندانی مزایای زیر را شامل می شوند :

آن ها ظاهری به شکل دندان را به صورتی طبیعی ارائه می دهند.

بافت لثه، با پورسلین به خوبی سازگار است.

روکش های پورسلینی در برابر لکه، مقاوم هستند.

رنگ روکش های پورسلین به گونه ای انتخاب می شوند که باعث می شوند دندان های تیره سفیدتر جلوه کنند.

روکش ها یک روش محافظه کارانه برای تغییر رنگ و شکل دندان را ارائه می دهند. روکش ها معمولاً به شکل دهی زیادی که به طور مثال بر روی تاج دندان انجام می شود، نیاز ندارند اما یک جایگزین مقاوم تر که از جنبه زیبایی شناختی، بهتر است را ارائه می دهند.

روکش های دندانی چه معایبی دارند؟

روکش های دندانی معایب زیر را شامل می شوند :

فرآیند روکش گذاری برگشت پذیر نیست.

روکش ها هزینه ی بیشتری نسبت به اتصال کامپوزیت رزین دارند.

روکش ها معمولاً در صورت تراشیدگی یا ترک خوردگی قابل ترمیم نیستند.

از آنجا که مینای دندان برداشته شده است، ممکن است دندان شما نسبت به غذاهای گرم و سرد و نوشیدنی ها حساس تر شود.

روکش ها ممکن است دقیقاً مطابق با رنگ دندانهای دیگر شما نباشند. همچنین، رنگ روکش نمی تواند به یکباره در جای خود تغییر کند. اگر قصد سفید کردن دندان های خود را دارید، قبل از اقدام به روکش کردن دندان خود، باید این کار را انجام دهید.

اگرچه این احتمال وجود ندارد، اما روکش ها می توانند در بروند و یا بیفتند. برای به حداقل رساندن احتمال بروز این اتفاق، ناخن ها، روی مدادها، یخ یا سایر اجسام سخت را با دندان خود نجوید. یا در غیر این صورت فشار بیش از حد به دندان های خود وارد نکنید.

دندانهای دارای روکش هنوز هم می توانند دچار پوسیدگی شوند، احتمالاً به پوشش کامل دندان با یک تاج دندان نیاز باشد.

https://drshamsdentist.com/%D8%B7%D8%B1%D8%A7%D8%AD%DB%8C-%D9%84%D8%A8%D8%AE%D9%86%D8%AF-%D8%AF%D8%B1-%D8%B1%D8%B4%D8%AA/

روکش ها برای افرادی که دندانهای ناسالم دارند ( برای مثال افرادی که دچار پوسیدگی یا بیماری فعال لثه هستند )، دندانهای ضعیف شده ( در نتیجه پوسیدگی، شکستگی، پر شدگی بزرگ دندان ها ) یا برای افرادی که اندازه ی مینای دندانشان نا مناسب می باشد، انتخاب مناسبی نیست.

افرادی که دچار دندان قروچه هستند، کاندیدای ضعیفی برای روکش های پورسلین می باشند، زیرا دندان قروچه می تواند باعث ترک خوردگی یا تراشیدگی روکش ها شود.



:: بازدید از این مطلب : 233
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : جمعه 21 مهر 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : noor

سنگ قمر ستاره ای مثل سایر گونه های ماه سنگ دارای قدرت و انرژی است. خواص عقیق یمنی افسانه ها و داستان های زیادی در مورد ماه سنگ وجود دارد.
بنابر باورهای هندو، ماه سنگ از نور ماه شکل گرفته، در هند ماه سنگ را مقدس می دانند و اعتقاد بر این است که شانس می آورد.
در کشورهای عربی زنان ماه سنگ را به لباس های زیرشان می دوختند زیرا اعتقاد داشتند که باعث باروری بیشترشان می شود. 
در رم باستان عقیده بر این بود که ماه سنگ از قطرات نور ماه شکل گرفته است.
این سنگ می توانست قدرت ماه را بیشتر کند و قدرت عشق، رویا، احساسات، زنانگی، شهود و روبط عاشقانه را
تقویت نماید ماه سنگ در میان عاشقان طرفدار زیادی دارد زیرا به نظر آنها تمایل و شور را بالا می برد.
بسیاری از فرهنگ ها باور دارند که ماه سنگ قدرت درمان بیماری ها را دارد و می تواند علایم سردرد و کمردرد را از بین ببرد.
ماه سنگ با مسافران و گردشگران در ارتباط است و به آن سنگ مسافر نیز می گویند. 
تمام گونه های ماه سنگ نماد متولدین ماه ژوئن هستند و نشانه برج حوت محسوب می شود. 

تکذیب نامه: افسانه ها و باور به قدرت های متافیزیکی را نمی توان به عنوان یک توصیه تایید شده درنظر گرفت.
این اطلاعات صرفا از منابع مختلفی جمع آوری شده اند و تصویرگران پویا اندیش تضمینی در مورد صحت آنها ندارد. 

ایده های طراحی جواهر و سنگ قمر ستاره ای

سنگ قمر ستاره ای دوام سایر سنگ های جواهر را ندارد.
با این حال جدا از شکنندگی اش، در طراحی جواهرات محبوب است.
سنگ قمر ستاره ای را معمولا به صورت کوژ برش می دهند بنابراین برای جواهراتی که کف شان صاف است، مناسب است.
پوشیدن سنگ قمر ستاره ای باید به جواهراتی محدود شود که نیاز به مراقبت خاص دارند مانند آویز، گوشواره، دکمه سرآستین و سنجاق سینه.
سنگ قمر ستاره ای را می توان در انگشتر نیز استفاده کرد اما باید بسیار مراقب بود که خراشیده نشود و زیاد پوشیده نشود.

 

سنگ قمر ستاره ای نسبت به فشار حساس است بنابراین باید با دقت آنرا با سایر سنگ ها ترکیب کرد.
سنگ های جواهر ستاره دار هم برای مردان و هم زنان بکار می روند.
برای مردان سنگ قمر ستاره ای در گیره کراوات و دکمه سرآستین استفاده می شود.
نکته: سنگ های جواهر رنگی را بنابر اندازه شان بخرید نه وزن قیراط.
سنگ های رنگی نسبت وزن به اندازه شان فرق می کند.
بعضی سنگ ها بزرگتر و بعضی کوچکتر از الماس از نظر وزنی هستند.

 

سنگ قمر ستاره ای دوام زیادی ندارد.

بنابراین نیاز به دقت زیاد در هنگام استفاده دارد.
از مواد شوینده قوی برای تمیز کردن جواهراتتان استفاده نکنید و از شوینده های فراصوتی و بخارشو اجتناب کنید.
فقط از اب و صابون یا شوینده ملایم برای تمیز کردن این سنگ ها استفاده کنید.
با آب گرم یا ولرم باقیمانده صابون را پاک کنید.

https://chaav.ir/about-us

سنگ قمر ستاره ای نسبت به فشار حساس است بنابراین تا جای ممکن باید از نوسانات آب و هوایی دور نگه داشته شود.
همیشه قبل از ورزش کردن یا انجام کارهای سنگین جواهرات را درآورید.
بهتر است ماه سنگ را از سایر جواهرات دور نگه دارید تا خراشیده نشود.
در صورت ممکن است آنرا درون پارچه ای نرم پیچیده و آنرا داخل جعبه جواهر نگهداری کنید. 

 

 


:: بازدید از این مطلب : 266
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 19 مهر 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : noor

ثبت شرکت در تهران

 ثبت شرکت در تهران به دلیل اینکه از قوانین ثبت شرکت ها تبعیت می کند، مراحل و مدارک مشابهی دارد.ثبت افزایش سرمایه شرکت  در واقع برای ثبت شرکت در تهران باید به سامانه ثبت شرکتها در تهران مراجعه کنید و همه مراحل و گام های ثبت را طی کنید.

برای ثبت شرکت در تهران زمانیکه مدارک آماده ارسال می شوند، باید به آدرس پستی اداره ثبت شرکت ها در تهران فرستاده شوند. روی پاکت پست باید گیرنده : اداره ثبت شرکت ها و موسسات غیر تجاری تهران صندوق پستی ۵۵۵/۱۳۱۸۵ نوشته شده باشد.

به علاوه زمان  دریافت آگهی ثبت شرکت خود در تهران باید به آدرس تهران میرداماد تقاطع مدرس پلاک ۲۷۵ مراجعه نمایید. اگر ثبت شرکت خود را در تهران به موسسه حقوقی فکر برتر بسپارید، به دلیل تردد روزانه وکلای ما به این اداره با کمترین هزینه می توانید خدمات خود را از ما دریافت کنید.

مراحل ثبت برند

در اولین مرحله باید اظهارنامه ثبت نامی خود را به کارشناسان ثبت علائم تجاری تحویل دهید، برای تنظیم اظهارنامه، کارشناسان موسسه حقوقی فکر برتر، این کار را در کوتاهترین زمانی که ممکن است برای شما انجام می دهند. بعد از تحویل این اظهارنامه کارشناسان علائم تجاری برای رد یا تایید نام برند شما اقدام می کنند.

اگر از نظرات کارشناسان در این زمینه استفاده نکنید امکان دارد چندین بار برند انتخابی شما به وسیله کارشناسان علائم تجاری، تایید نشود و به ازای هر عدم تایید دوباره ۱۵ روز از وقت و انرژی شما به هدر می رود.

مراحل ثبت برند شامل موارد زیر می شود:

ساخت لوگو با رنگ و شکل بخصوص که سبب جذب مشتری شود .

تبلیغات هدفمند که سبب جذب و شناخته شدن برند شود .

ایده پردازی و روابط عمومی بالا که سبب برگشت دوباره و همیشگی شدن مشتری می شود .

بسته بندی یکی از مهمترین المان های جذب مشتری در برند سازی است که باید به آن توجه ویژه ای شود.

مشخص کردن بازار هدف، مقدار سهمی که از بازار هدف می خواهید، چقدر در آمد برای برندتان پیش بینی می کنید و غیره از سولات مهم در برند سازی است .

هزینه ثبت شرکت

تخمین بررسی هزینه ثبت شرکت یکی از مهم ترین کارهایی است که سهام داران، برای ثبت تغییرات در شرکت های خود، باید به آن توجه کنند. اطلاع دقیق از هزینه ثبت موسسه یا شرکت نیاز به تجربه و دانش کافی دارد. برای پرداخت سرمایه و هزینه های ثبت شرکت، باید از همه مراحل و آئین نامه های این کار آگاهی داشت. این هزینه ها عبارتند از:

هزینه مشاوره های تخصصی با کارشناسان با تجربه و با تخصص کافی در موسسات حقوقی معروف

هزینه تعیین نام و ثبت اسم شرکت

هزینه تهیه کردن پوشه، پاکت مخصوص، گیره، پول و هزینه پست، تمبر و غیره

هزینه حق الوکاله وکلای دادگستری

هزینه حق الثبت شرکت

هزینه نشر آگهی ثبت موسسه یا شرکت در روزنامه های رسمی و یا روزنامه های کثیر الانتشار

مراحل ثبت شرکت

قدم به قدم مراحل ثبت شرکت به شرح زیر است:

مرحله اول: انتخاب شرکای کاری خوب، بسته به نوع فعالیت شرکت

مرحله دوم: ثبت شرکت در سامانه ثبت شرکتها و دریافت کد رهگیری برای پیگیری روند ثبت شرکت

مرحله سوم: انتخاب اسم مناسب و خوب برای شرکت

یکی از مسائل مهم در استعلام شرکت در ثبت شرکت، تعیین اسم شرکت است که هم در انتخاب آن باید رعایت شود و هم در مرحله ثبت، به دلیل اینکه عدم رعایت این قواعد مدت ها شما را درگیر انتخاب نام شرکت می کند.

اسم شرکت باید از حداقل سه الی چهار سیلاب تشکیل شود، که هر سیلاب به تنهایی معنی فارسی داشته باشد و هم شبیه اسامی ثبت شده نباشد.

مرحله چهارم : وارد کردن اطلاعات مدت زمان و محور فعالیت شرکت

مرحله پنجم : وارد کردن اطلاعات آدرس دقیق و کد پستی شرکت

مرحله ششم : تعیین مقدار سرمایه مورد نیاز اولیه بسته به نوع شرکت و فعالیت آن

مرحله هفتم : وارد کردن اسم شرکا و تعیین نقش و حدود سرمایه گذاری هرکدام از آنها

مرحله هشتم : مشخص کردن حدود و اختیارات اعضای شرکت

مرحله نهم : اگر شعب دیگری دارید، باید این قسمت در فرم تکمیل شود.

دهمین مرحله: مطالب صورت جلسه هیئت مدیره و موسسین که باید دقیقا تایپ شود.

مرحله یازدهم : ارائه اساسنامه شرکت

مرحله دوازدهم : ارائه تقاضانامه شرکت

مرحله سیزدهم : تکمیل و ارائه مدارک لازم

مرحله چهاردهم : پست کردن همه مدارک 

نقش وکیل در کاهش هزینه ثبت شرکت

برای تاسیس و ثبت شرکت باید به خوبی با مقررات و حقوق مربوطه آشنا باشید تا مانع ورود ضررو زیان‌های آینده شوید. علاوه بر این لازم است که با کمک یک وکیل، با آگاهی کامل اقدام نمایید و برای دریافت اطلاعات دقیق در رابطه با  کاهش هزینه‌ ثبت شرکت و ثبت شرکت ارزان از مشاوره ثبت شرکت و متخصص امور ثبتی موسسه حقوقی فکر برتر کمک بگیرید.

مراحل ثبت تغییرات شرکت 

به طور کلی، شرکت ها برای ثبت تغییرات شرکت باید اقدامات زیر را انجام دهند.

  • تنظیم صورتجلسه و امضا ذیل همه اوراق به وسیله شرکا
  • ثبت شرکت آنلاین با مراجعه به سامانه ثبت شرکت ها به آدرس http://irsherkat.ssaa.ir  
  • بارگذاری مدارک و وارد کردن اطلاعات خواسته شده در سامانه فوق
  • ارسال مدارک به وسیله پست به اداره ثبت شرکتها
  • مراجعه به اداره ثبت شرکت ها و پرداخت هزینه های قانونی مقرر برای دریافت آگهی تغییرات
  • پرداخت هزینه روزنامه رسمی
  • صدور آگهی

ثبت شرکت خدمات ارز دیجیتال

مدارک لازم برای ثبت شرکت خدمات ارز دیجیتال عبارتند از:

کپی از جواز تاسیس

کپی از اساسنامه شرکت صرافی

ارائه گواهی مرتبط به حسن انجام مهارت های عملیات صرافی

کپی از روزنامه آگهی تاسیس شرکت یا آخرین تغییرات در صورت وجود 

ثبت شرکت و اقامت اروپا

کشورهای اروپایی به دلیل موقعیت های خوبی که دارند، همیشه مورد توجه خیلی از مردم جهان بخصوص مردم ایران بوده اند. تعداد زیادی از افراد می خواهند که بتوانند از راه های مختلف اقدام به اخذ اقامت کشورهای اروپایی نمایند. راه های مختلفی هم وجود دارد که بتوان به وسیله آن اقامت اروپا را گرفت. از راه های مطمئن، درست و مناسب برای اقامت در اروپا، ثبت شرکت در کشورهای اروپایی است که به وسیله آن می توان اقامت اروپا را به وسیله ثبت شرکت، از آن خود کرد. 

مراحل ثبت شرکت در هر کشوری فرق می کند. برای مثال امکان دارد یک کشور مقررات آسان‌ تری داشته باشد و هزینه ‌های کمتری دریافت کند. از طرف دیگر ثبت شرکت و اقامت اروپا به سرمایه زیاد و یک دفتر مرکزی نیاز دارد. البته هر کشوری مزایای اقتصادی مخصوص به خود را دارد و این سختی‌ ها به عواید پس از آن می‌ارزد. در کل ثبت شرکت در خارج از کشور به راحتی قابل انجام نیست و شرایط و ضوابط ویژه ای دارد.

ارزانترین کشورها برای ثبت شرکت

ارزانترین کشورها برای ثبت شرکت عبارتند از:

در بین همه کشورها انگلستان یکی از کشورهای مهم برای ثبت یک شرکت جدید به شمار می رود. مابقی عبارتند از:

ثبت شرکت در سنگاپور

ثبت شرکت در امارات متحده عربی

ثبت شرکت در هلند

ثبت شرکت درنیوزلند

ثبت شرکت در کشور گرجستان

ثبت شرکت در کشور لهستان

ثبت شرکت درکشور مجارستان

مراحل ثبت شرکت سهامی خاص

در مرحله اول باید درسایت قراردادی برای ثبت شرکت سهامی خاص بسته شود که این کار به شکل حضوری، تلفنی یا آنلاین انجام پذیر است.

شما باید مدارک لازم را در اختیار کارشناسان ما در موسسه حقوقی فکر برتر قرار دهید تا هر چه سریع تر اقدامات لازم را انجام دهند.

سپس شما باید چند نام پیشنهادی به اداره مربوطه ارائه دهید. نام های پیشنهادی شما برای این که مورد تایید قرار گیرد باید شرایط زیر را داشته باشد:

  • فارسی باشد.
  • معنا و مغهوم معینی داشته باشد.
  • مطابق با فرهنگ کشورمان باشد.
  • تکراری نباشد. به معنی اینکه قبلا ثبت نشده باشد.

نکته: نام هایی که توسط شما ارائه می شود، از طرف مسئول مربوطه مورد بررسی قرار می گیرد و نام انتخاب می شود. نامی که انتخاب می شود روی برگ اظهارنامه نوشته می شود. سپس مسئولان اداره هم باید این نام را تایید کنند.

در صورتی که همه مراحل قبل به درستی انجام پذیرد، نام انتخاب شده در واحد تعیین نام در دفتر مربوطه ثبت می شود.

کارفرما که شما هستید تقاضانامه و وکالت نامه را تایید می کنید.

کارشناس، مدارک شما را به اداره مربوطه تحویل می دهد تا پرونده تشکیل شود. سپس پرونده در دبیرخانه ثبت می شود.

مدارکی که از طرف شما ارسال می شود به وسیله کارشناسان اداره ثبت بررسی می شود و نظر آن ها در این مورد مشخص می شود. در صورت عدم وجود مشکل، کارشناسان نسبت به رفع  مشکل اقدام می کنند.

در صورتی که همه مراحل بالا به درستی انجام شود، شرکت ثبت می شود. مدارک لازم به شخص یا اشخاص تقاضا کننده تحویل داده می شود. مدارک گفته شده، شرکت نامه، صورتجلسه هیات مدیره، تقاضانامه، اساسنامه و آگهی تاسیس را شامل می شود.

شرایط ثبت شرکت عمرانی سهامی خاص

 حداقل 3 نفر عضو + 2 نفر بازرس داشته باشد که بازرسین از اعضا نباشند.

حداقل یک میلیون ریال سرمایه اولیه

حداقل 35 % سرمایه نقدا پرداخت شود.

مدارک لازم برای ثبت شرکت عمرانی سهامی خاص:

1-کپی برابر اصل مدارک شناسایی همه اعضای شرکت عمرانی

2-امضای اقرارنامه

3-اصل گواهی نداشتن سوء پیشینه هیات مدیره شرکت عمرانی

4-مجوز در صورتیکه موضوع شرکت عمرانی، مجوزی باشد.

5-تنظیم وکالتنامه اگر امور به وسیله وکیل انجام می شود.

شرایط ثبت شرکت عمرانی با مسئولیت محدود 

حداقل 2 نفر عضو وجود داشته باشد

حداقل یک میلیون ریال سرمایه اولیه

تعهد دادن یا پرداخت کل سرمایه

مدارک لازم برای ثبت شرکت عمرانی با مسئولیت محدود به شرح ذیل است:

1-کپی برابر اصل مدارک شناسایی همه اعضای شرکت عمرانی

2-اصل گواهی نداشتن سوء پیشینه

3-امضای اقرارنامه

4-مجوز در صورتیکه موضوع شرکت مجوزی باشد.

5-تنظیم وکالتنامه اگر که امور به وسیله وکیل انجام می شود.

سپس اقدام به به تهیه شرکتنامه (برای شرکت های مسئولیت محدود)، اظهارنامه شرکت، اساسنامه و صورتجلسات مجمع عمومی شرکت نمایید.

لازم به ذکر است متقاضیان محترم می توانند مدارک تهیه شده را به کارشناسان خبره ما در موسسه حقوقی فکر برتر، ارائه کنند و بقیه مراحل را به ما بسپارند. 

مراحل ثبت شرکت عمرانی 

1-مشخص کردن اطلاعاتی مانند میزان سرمایه شرکت و انتخاب اعضای شرکت عمرانی، مشخص کردن مدت، حدود و موضوع فعالیت شرکت عمرانی، تعیین مرکز اصلی شرکت و محل شعب آن (اگر تاسیس شعبه مد نظر باشد) و تعیین وظایف و حدود اختیارات مدیران.

2-مراجعه به سامانه ثبت شرکت ها و تکمیل اطلاعات خواسته شده مانند معرفی نام شرکا، معرفی شعبات شرکت و مشخص کردن نام شرکت

3-ارائه اساسنامه شرکت و دیگر مدارک خواسته شده به اداره ثبت شرکت ها از طریق ارسال پستی

4-مراجعه حضوری به اداره بعد از تایید مدارک ارسال شده برای امضا ذیل دفتر و تطبیق مدارک

5-چاپ آگهی تاسیس شرکت در روزنامه رسمی

ثبت شرکت واردات و صادرات 

ثبت شرکت واردات و صادرات هم مانند دیگر شرکت ها برای اینکه انجام شود نیاز به دریافت مجوزهای لازم از سازمان های مرتبط را دارد. به همین علت در مرحله قبل از ثبت، باید مدارک و مجوزهای لازم را با توجه به فعالیتی که می خواهید به انجام برسانید، از سازمان مربوطه دریافت کنید. شرکت های واردات و صادرات به علت اینکه در سطح بین المللی فعالیت می کنند، باید مجوزهای لازم را از سازمان هایی مانند سازمان صنعت، معدن و تجارت دریافت کنند و در کنار آن هم با وزارت خارجه و دیگر وزارت خانه ها در ارتباط باشد تا در صورت نیاز از این وزارت خانه ها هم مجوز لازم را دریافت نماید.

مراودات تجاری کالا با دیگر کشور ها در چنین شرکت هایی باید مطابق اصول و قوانین کشور انجام پذیرد. به این دلیل که شرایط اقتصادی موجود در کشور سبب عدم صادر کردن برخی از اقلام و کالا به کشور مورد نظر است. این احتمال وجود دارد که صادر کردن کالای خاص به کشور های دیگر باعث آسیب رساندن به اقتصاد کشور شود. به همین دلیل اجازه صادر کردن بعضی از کالاها به بعضی از شرکت های خارجی داده نمی شود. پس در زمان ثبت شرکت واردات و صادرات باید همه فعالیتهای مربوط به کالا در اساسنامه شرکت نوشته شده تا با بررسی اساسنامه به وسیله سازمان صنعت و معدن مجوزهای لازم به شرکت اعطا شود. 

شرایط ثبت شرکت واردات و صادرات

ثبت شرکت واردات و صادرات در قالب شرکت با مسئولیت محدود و شرکت سهامی خاص انجام می گیرد و ثبت این شرکت ها مستلزم رعایت بعضی شرایط است. این شرایط عبارت اند از:

  • در شرکت با مسئولیت محدود تعداد افرادی که به عنوان سهام دار و بازرس در شرکت مشغول به فعالیت هستند، 2 نفر است که این رقم در شرکت سهامی خاص به 5 نفر افزایش یافته است.
  • یکی از شرایطی که در ثبت شرکت با مسئولیت محدود و شرکت سهامی خاص مشابه است، این است که مقدار مبلغ سرمایه در هر دوی شرکت ها صد هزار تومان است.
  • در شرکت سهامی خاص، شرکت به شکل دسته جمعی مدیریت می شود. به دلیل اینکه تعداد اعضای هیئت مدیره در این شرکت 3 نفر است، اما در شرکت سهامی خاص شرکت به صورت تک نفره مدیریت می شود و تعداد اعضای هیئت مدیره در این شرکت 1 نفر است.

چگونگی ثبت شرکت واردات و صادرات 

در مرحله اول شما باید از سامانه ثبت شرکت ها  همه اطلاعات خواسته شده  را ثبت کنید و همچنین صورتجلسه را تنظیم کنید و در سایت آپلود کنید. تمام اطلاعات مربوط به شرکت را در قسمت های مربوطه وارد کنید. در صورت عدم تایید مدارک مربوطه، باید دوباره تلاش کنید.

ثبت شرکت، تجربه لازم دارد و ثبت آن بدون تجربه و راهنمایی، امکان دارد عواقب جبران ناپذیری برای شما داشته باشد و در آینده به مشکلاتی مانند مشکلات مالی و مالیاتی، مشکلات شراکتی در تنظیم سطح اختیارات اعضا شرکت، عدم فعالیت در اصناف یا حوزه کاری دچار شوید.

مراحل ثبت شرکت واردات و صادرات

برای این که بتوانید ثبت شرکت واردات و صادرات را انجام دهید، لازم است تا یک سری مراحل را طی کنید. بسیاری از افراد زمانی که می خواهند شرکت خود را ثبت کنند، این سوال برایشان پیش می آید که برای انجام این کار نیاز به عبور از چه مراحلی دارند؛ به همین علت ما در این بخش سعی کرده‌ایم تا مراحل لازم برای ثبت شرکت واردات و صادرات را کاملا برایتان شرح دهیم.

اولین کاری که باید انجام دهید، این است که اعضای این شرکت و شرکای مربوطه را مشخص کنید.

پس از این که شرکا و اعضا را مشخص کردید حال باید میزان سهمی که هر یک از این اعضا و شرکا قرار است از آن بهره‌مند شوند را معین کنید تا بعد از ثبت شرکت میان افراد اختلافی ایجاد نشود.

حال نوبت آن است که حق امضای شرکت واردات و صادرات بر عهده‌ چه کسی است. داشتن حق امضا به این معنی است که فرد دارای حق امضای شرکت می‌توانند چک‌ها، قراردادها و … را امضا کند.

پس از انجام این مراحل باید که از مدارک شناسایی اعضا و شرکای مربوطه عکس تهیه کنید چون این عکس ها  در سامانه ثبت شوند.

مرحله بعد، ثبت با موضوع واردات و صادرات است.

https://danasabt.ir/%D8%AB%D8%A8%D8%AA-%D8%AA%D8%BA%DB%8C%DB%8C%D8%B1%D8%A7%D8%AA-%D8%B4%D8%B1%DA%A9%D8%AA/

پس از انجام این کارها، باید آگهی تاسیس داده و آن را در روزنامه ثبت کنید.

مرحله‌ آخر این است که کد اقتصادی و همچنین کارت بازرگانی را دریافت کنید.

پس از انجام این مراحل، شما می‌توانید به سادگی اقدام به ثبت شرکت واردات و صادرات کنید.



:: بازدید از این مطلب : 271
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 19 مهر 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : noor

توجه در انتخاب رنگ لمینت دندان می تواند طرح لبخند را در صورت شما زیباتر کند. بهترین دندانپزشکان در رشت این روش که از روش های رایج و پر طرفدار برای زیبایی و ترمیم دندان ها به شمار می رود می تواند در پوشش دادن جرم گرفتگی، پریدگی و همچنین ترک های دندان عملکرد بسیار خوبی داشته باشد. یکی از دغدغه های افرادی که قصد دارند به لمینت دندان خود بپردازند این است که در انتخاب رنگ برای لمینت دندان اغلب دچار وسواس می شوند و قادر نیستند که انتخابی درست داشته باشند. اگر در انتخاب رنگ لمینت دندان دقت کافی نداشته باشیم و به صورت غیر اصولی و نادرست رنگ لمینت دندان را انتخاب نماییم می تواند جلوه غیر طبیعی و بسیار بدی داشته باشد. انتخاب رنگ درست و اصولی می تواند در زیبایی ظاهری شما تاثیر بسیار شگفت انگیزی به همراه داشته باشد.

بسیاری از متقاضیان که قصد انجام لمینت های دندانی دارند بیشتر دنبال رنگ های سفید و براق هستند باید بگوییم که این انتخاب نمی تواند اصولی و درست باشد. زیرا با انتخاب رنگ سفید و براق طبیعی بودن دندان های شما نادیده گرفته می شود. با توجه به تنوع رنگ های لمینت دندان دست بیمار و پزشک در انتخاب رنگ مورد نظر بسیار باز خواهد بود. به جرات می توان گفت که انتخاب رنگ لمینت دندان بخش مهمی است که در انجام این اقدام زیبایی دندان باید به آن توجه شود. بهتر است که در انتخاب رنگ لمینت علاوه بر سلیقه شخصی از تخصص و تجربه دندانپزشک نیز بهره بگیریم تا انتخابی منطقی تر و طبیعی تر داشته باشیم.

انتخاب رنگ نادرست حتی ممکن است موجب شود که بسیاری از افراد با دیدن دندان های شما فکر کنند که دارید از دندان مصنوعی استفاده می کنید. رنگ نامناسب لمینت باعث می شود که لبخند شما حالت طبیعی نداشته باشد و به نوعی تصنعی به نظر آید.

 

نکات مهم و کلیدی در انتخاب رنگ لمینت دندان

وقتی که به دندانپزشک مراجعه می کنید که لمینت دندان انجام دهید، شما ابتدا باید به انتخاب رنگ لمینت دندان به کمک دندانپزشک خود بپردازید. بعد از این که دندان پزشک به بررسی و معاینه دندان های شما اقدام کرد می تواند به شما در انتخاب رنگ لمینت کمک کند و پیشنهادهایی را ارائه دهد. مشورت با دندانپزشک در این زمینه بسیار مهم است زیرا لمینت ها از نظر رنگی تنوع زیادی دارند و سلیقه هر بیمار با بیمار دیگر متفاوت است. بنابراین بهترین کار این است که با کمک پزشک و با توجه به سلیقه خود رنگ مناسب برای لمینت دندان خود را انتخاب نمایید. انتخاب رنگ های طبیعی برای لمینت دندان بهتر از رنگ های براق و روشن تر از رنگ طبیعی دندان است. در ادامه با نکاتی که در انتخاب رنگ لمینت دندان باید به آن توجه کنیم آشنا می شویم.

  • انتخاب رنگ لمینت دندان برای افرادی که دارای پوست تیره هستند باید به گونه ای باشد که رنگ لمینت دندان با رنگ پوست آنها مطابقت داشته باشد. لمینت با رنگ روشن برای کسانی که پوست تیره دارند مناسب است.
  • اگر دارای پوست سفید هستید باید دقت کنید که در انتخاب رنگ برای لمینت دندان سفید ترین رنگ ممکن را برگزینید تا در این صورت بین دندان های شما و پوست سفیدی که دارید تمایز قائل شوید و سفیدی دندان های شما بیشتر در معرض دید باشد.
  • اگر قصد دارید که دندان های شما سفید طبیعی به نظر برسند توصیه می شود که لمینت سرامیکی را که به صورت لایه لایه بر روی آن کار شده است انتخاب نمایید. همانطور که می دانید دندان های طبیعی انسان دارای رنگ یکنواخت و یکدست نیست. رنگ دندان های ما به گونه ای است که در لبه ها سفیدی بیشتر و در میانه رنگ دندان ها مات تر هستند. توجه به این نکته در انتخاب رنگ لمینت دندان می تواند سبب شود که دندان های شما حالت مصنوعی نداشته باشند.
  • بعد از انتخاب رنگ سفید برای دندان خود معمولاً دندانپزشک به شما توصیه می کند برای این که دندان های شما حالت طبیعی تر داشته باشد و زنده تر به نظر برسد بهتر است در لبه های آن ها کمی تغییر به وجود آورد.
  • نکته مهم دیگر در انتخاب رنگ لمینت دندان این است که باید به سفیدی چشمان خود توجه کنید. هرچه رنگی که برای لمینت دندان خود انتخاب می کنید سفیدتر از سفیدی چشمان شما باشد در نتیجه باعث می شود که لبخند شما مصنوعی به نظر برسد و دندان های شما حالت طبیعی نداشته باشند.
  • https://drshamsdentist.com/%D9%85%D8%AA%D8%AE%D8%B5%D8%B5-%D8%B1%DB%8C%D8%B4%D9%87-%D8%AF%D9%86%D8%AF%D8%A7%D9%86-%D8%AF%D8%B1-%D8%B1%D8%B4%D8%AA/
  • مراقبت از انتخاب رنگ لمینت دندان چگونه است؟

    بعد از انتخاب رنگ لمینت دندان و نصب آن بر روی دندان ها شما توسط دندانپزشک سوالی که در ذهن شما ممکن است نقش ببندد این باشد که چگونه باید از رنگ لمینت دندان های خود مراقبت کنم؟ در جواب باید بگوییم برای این که لمینت دندان های شما دوام و طول عمر بیشتری داشته باشد و شاهد رنگ گرفتگی بر روی آن نباشید بهتر است که به نظافت و پاکیزگی دندان های خود حتی بیشتر از گذشته ادامه دهید. مراعات کردن رژیم غذایی و همچنین مسواک زدن بعد از انتخاب رنگ لمینت دندان و نصب آن بر روی دندان، از جمله کارهایی است که باید به طور مکرر انجام دهید.

     



:: بازدید از این مطلب : 261
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 19 مهر 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : noor

یاقوت های کبود بزرگ کمیاب هستند و محبوبیت زیادی دارند. خواص عقیق یمنی بزرگترین یاقوت کبود ستاره دار از هند با وزن 536 قیراط بدست آمده است.
این سنگ در سیصد سال پیش در سریلانکا کشف شده، ستاره هند توسط مورگان به موزه آمریکایی هنر طبیعی اهدا شد.
سپس جک مورفی سنگ را دزدید. دو ماه بعد سنگ پیدا شد.
یاقوت کبود راک فلر در سال 1934 توسط جان راکفلر از یک ماهاراجه هندی به قیمت نامعلومی خریداری شد.
وزن این سنگ 62.02 قیراط در شکل مستطیلی بود که بر روی یک حلقه قرار گرفته بود.
برای اولین بار در سال 1988 توسط سوتبی به ارزش 2.82 میلیون دلار فروخته شد و سال 2001 کریستی آنرا برابر با 3,031,000 دلار یا تقریبا 48871 دلار برای هر قیراط خریداری کرد.
یاقوت کبود 423 قیراطی لوگان در موزه اسمیتسونیان تاریخ طبیعی نمایش داده می شود.
این یاقوت کبود بزرگترین یاقوتی است که به نمایش عمومی درآمده و بزرگترین یاقوت کبود آبی رنگی است که تابحال شناخته شده است.
این سنگ تخم مرغی و به شکل کوژ از سریلانکار بدست آمده و 16 قیراط وزن دارد.
خانم جان لوگان یاقوت کبود را به موسسه اسمیتسونیان در سال 1960 اهدا شد.
سایر یاقوت های مشهور شامل ستاره نیمه شب، یک یاقوت کبود ستاره دار سیاه با وزن 116 قیراط است.
یاقوت ابی 330 قیراطی آسیایی در موزه امریکایی تاریخ طبیعی یافت شد.
همچنین جواهرات سلطنتی انگلیس دارای دو یاقوت کبود مشهور به نام های اس تی. ادوارد و استوارت هستند.

https://chaav.ir/about-us

تمیز کردن و نگهداری از یاقوت کبود

یاقوت کبود را می توان با یک پارچه نرم یا برس و آب و صابون تمیز کرد.
پس از تمیز کردن تمامی پس مانده صابون را به خوبی پاک کنید.
یاقوت کبود تحت حرارت بالا تغییر رنگ می دهد بنابراین از تغییر ناگهانی دما خودداری کنید.
هیچوقت از شوینده های اسیدی یا مواد شیمیایی برای تمیز کردن استفاده نکنید.
یاقوت کبود بسیار بادوام است اما توصیه می شود که قبل از تمرینات ورزشی و فعالیت بدنی آنرا درآورید.
و در کنار سنگ های جواهر ضعیف تر قرار ندهید.
بهتر است درون پارچه پیچانده شده و داخل جعبه جواهرات نگهداری شود.

 



:: بازدید از این مطلب : 281
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 18 مهر 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : noor

انواع ثبت شرکت آژانس هواپیمایی

به طور کلی دو دسته شرکت‌ وجود دارد که فعالیت آنها در زمینه‌ی گردشگری است. ثبت افزایش سرمایه شرکت  این شرکت‌ها عبارتند از:

دفاتر خدمات مسافربری:

این دفاتر خدماتی مطابق با آئین‌نامه نظارت بر فعالیت انواع دفترهای گردشگری و خدمات مسافربری موارد ذیل را شامل می‌شود:

• دفتر های جهانگردی و سیاحتی که شغل آنها برگزاری تورهایی برای داخل یا خارج از کشور است. این شرکت‌ها با رعایت کامل قوانین سفرهای زیارتی را ثبت‌نام و و خدمات مربوط به آن را ارائه می‌دهند.

• دفاتر مسافرتی که فروش بلیط به مسافران را بر عهده دارند و مطابق با قوانین خدمات لازم را در این زمینه ارائه می‌دهند.

دفاتر زیارتی:

که وظیفه انجام امور مربوط به سفرهای زیارتی در داخل یا خارج از کشور را برعهده دارند. این دفاتر کلیه خدمات را مطابق با قوانین تنظیم می‌کنند.

بایدها و نبایدهای ثبت شرکت

برای ثبت شرکت آژانس هواپیمایی یکسری شرایط مورد نیاز است که به شرح زیر می‌باشند:

• انتخاب شخصی به عنوان مدیر فنی که بر تمامی امور مربوطه تسلط کافی داشته باشد. این شخص باید دارای تابعیت جمهوری اسلامی ایران باشد و دین اسلام را قبول داشته باشد.

• وجود گواهی‌های عدم اعتیاد، عدم سوء پیشینه، دارا بودن کارشناسی رشته فناوری اطلاعات، سابقه کاری حداقل در حدود سه سال الزامی است.

• ارائه آدرس و نام کامل دفتر برای ثبت قانونی و رسمی شرکت الزامی است. علاوه بر آن، باید توجه داشته باشید که دفتر شما دارای متراژی بیشتر از ۴۰ تا ۷۰ متر باشد. همچنین، مکان دفتر شما دارای کاربری تجاری یا اداری باشد.

• دفتر مورد نظر شما بایستی دارای استانداردهای خاصی باشد.

• جهت رعایت قوانین نیاز به ارائه ضمانتی بیش از ۵۰ میلیون تومان است. این مبلغ مطابق با شاخص های تورم ممکن است تغییر کند.

• مبلغ ضمانت شما در صورت عدم رعایت تعهدات خود توسط مرجع قانونی می‌تواند تغییر کند.

• انتخاب نام مناسب برای آژانس متناسب با فعالیت خود از ضروریات است. در این رابطه انتخاب نام غیر فارسی غیر قانونی است.

هزینه ثبت شرکت آژانس هواپیمایی

این هزینه شامل تمامی هزینه‌های است که جهت انجام کارهای ثبتی خود باید پرداخت کنید. توجه داشته باشید که هزینه‌های پرداختی برای اخذ مجوز از سازمان میراث فرهنگی جزو این هزینه‌ها نیست. در واقع، هزینه ثبت شرکت آژانس هواپیمایی با هزینه تاسیس شرکت‌های دیگر چندان تفاوتی ندارد.

با این وجود، چنانچه شرکت خود را به صورت آنلاین ثبت کنید، قادر خواهید بود تمامی مزیت‌های ثبت شرکت آنلاین نظیر شرکت در مناقصات و مزایده‌ها بهره کافی ببرید. سامانه ثبت شرکت آنلاین در رابطه با موضوعات مختلف در میان تمامی موسسات و مراکز کمترین هزینه ثبت شرکت را در اختیار متقاضیان قرار می‌دهد. علاوه بر آن، با توجه به آنلاین بودن ثبت شرکت شما می‌توانید در زمان و هزینه های مربوط به ایاب و ذهاب و تشکیل پرونده صرفه‌جویی قابل توجهی داشته باشید.

مشاوره ثبت شرکت

توجه داشته باشید که برای ثبت شرکت آژانس هواپیمایی شما ابتدا باید نوع آژانس خود را مشخص کنید. در زیر جهت مشاوره ثبت شرکت، انواع آژانس‌های هواپیمایی معرفی شده‌اند:

آژانس بند الف: این نوع آژانس نوعی دفتر خدمات مسافرتی است که در زمینه های مختلفی از قبیل تنظیم برنامه‌های مسافرتی، فروش بلیط مسافرت، ذخیره مکان و هر نوع اقدام دیگر که مربوط به خدمات ترابری مسافر چه به صورت مستقیم و چه به صورت غیر مستقیم، با رعایت قوانین و مقررات راه و ترابری فعالیت می‌کند.

آژانس بند ب: نوعی دفتر خدمات سیاحتی- جهانگردی است که در زمینه‌های مختلفی از قبیل زمینه‌های زیر فعالیت دارد: اخذ ویزا، تنظیم و انجام مسافرت‌های گروهی داخلی و خارجی، ذخیره مکان و هرگونه خدمات ایرانگردی و جهانگردی. توجه داشته باشید که تمامی این اقدامات باید مطابق با قوانین و مقررات ایرانگردی و جهانگردی باشد.

آژانس بند پ: زمینه فعالیت این دفتر خدمات زیارتی به شرح زیر می‌باشد: ثبت نام، تنظیم، انجام مسافرت‌های زیارتی به داخل و خارج از کشور، ذخیره مکان و هرگونه خدمات زیارتی با رعایت قوانین و مقررات حج و زیارت.

توجه به این نکته ضروری است که اشخاص حقیقی و حقوقی که قصد تاسیس آژانس بند الف را دارند، مطابق با ماده یک آیین نامه نیاز دارند حتماً مجوز مربوطه را از وزارت راه و شهرسازی دریافت کنند. در رابطه با تاسیس آژانس‌های بند ب و پ دریافت مجوز لازم از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی مطابق با ماده یک آیین نامه الزامی است. در غیر این صورت در صورت عدم اخذ مجوزهای لازم نیروی انتظامی می‌تواند با معرفی مرجع مربوط از فعالیت این آژانس‌ها ممانعت به عمل آورد و محاکمان را به محاکم دادگستری معرفی کند.

به علاوه، مطابق با یک تبصره یک شخص حقیقی و حقوقی این توانایی را دارد که تمامی مجوزهای موضوع ماده را دریافت کند.

مدارک ثبت شرکت

ثبت شرکت به صورت قانونی و برخورداری از مزایای آن نیازمند ارائه مدارک کامل است. شما می‌توانید برای ثبت شرکت آژانس هواپیمایی خود از این شرکت را به دو نوع مختلف شرکت با مسئولیت محدود و شرکت سهامی خاص به ثبت برسانید. برای این کار لازم است تمامی مدارک لازم برای ثبت شرکت را ارائه و شرایط لازم برای آن را داشته باشید. در زیر مدارک لازم برای ثبت شرکت آمده است:

مدارک لازم برای ثبت شرکت آژانس هواپیمایی به صورت سهامی خاص: در صورتی که قصد داشته باشید شرکت هواپیمایی خود را به صورت شرکت سهامی خاص ثبت کنید، نیاز به مدارک ذیل دارید:

• دو برگ امضا شده از اظهارنامه شرکت

• دو نسخه امضا شده از اساسنامه شرکا

• کپی برابر اصل شناسنامه و کارت ملی برای تمامی سهامداران و بازرسان شرکت

• اصل مجوز صادره از مراجع ذیصلاح

• دو نسخه امضا شده از صورتجلسه مجمع عمومی موسسین شرکت و صورتجلسه هیئت مدیره

• اصل وکالتنامه وکیل دادگستری

• اصل فیش بانکی و اصل گواهی بانک مبنی بر افتتاح حساب بانکی به نام شرکت در شرف تاسیس و سپرده‌گذاری حداقل ۳۵ درصد از سرمایه شرکت در حساب مذکور

• تعهدنامه کلیه اعضا هیئت مدیره و بازرسان شرکت مبنی بر نداشتن سوء‌پیشینه کیفری و نداشتن محدودیت‌های قانونی برای عضویت در هیئت مدیره و قبول سمت در هیئت مدیره شرکت و سمت بازرسان شرکت

مدارک لازم برای ثبت شرکت آژانس هواپیمایی به صورت مسئولیت محدود: در این صورت مدارک ارائه شده باید به شرح زیر باشد:

• دو برگ امضا شده از تقاضانامه شرکت

• دو برگ امضا شده از شرکت نامه

• دو نسخه امضا شده از اساسنامه شرکت

• کپی برابر اصل شناسنامه و کارت ملی تمامی شریکان

• اصل مجوز صادره از مراجع ذیصلاح

• دو نسخه امضا شده از صورتجلسه مجمع عمومی موسسه شرکت و صورتجلسه هیئت مدیره

• اصل وکالتنامه وکیل دادگستری

• تعهد نامه کلی اعضای هیئت مدیره مبتنی بر نداشتن سوء پیشینه کیفری و نداشتن محدودیت‌های قانونی برای عضویت در هیئت مدیره و قبول سمت در هیئت مدیره شرکت

مزایای ثبت شرکت آژانس هواپیمایی

چنانچه قصد تاسیس این نوع از شرکت‌ها را دارید، بهتر است اندکی با مزایای ثبت آن آشنایی پیدا کنید. در زیر به شرح تعدادی از مزیت‌های شرکت‌های مزبور می‌پردازیم:

• با ثبت شرکت قانونی اعتماد مشتریان جهت استفاده از خدمات شما افزایش می‌یابد.

• امکان شرکت در مناقصه‌ها و مزایده‌های دولتی و سازمانی برای شما فراهم می‌شود که در صورت برنده شدن در آنها سود و درآمد بالایی کسب می‌کنید.

• ارزش دارایی شما افزایش می‌یابد و در این صورت پس از مدنی حتی در صورت عدم فعالیت می‌توانید با فروش شرکت خود به غیر به درآمد بالایی برسید.

• امکان استفاده از امتیازات دولتی شامل وام‌های اعطاشده به شرکت‌ها برای شما فراهم می‌شود. توجه داشته باشید که چنانچه نیازبه گسترش شرکت خود دارید و می‌خواهید نمایندگی‌هایی را درسایر شهرها و استان‌ها دایر کنید، باید حتما شرکت

خود را به صورت قانونی به ثبت برسانید.

مراحل ثبت آژانس هواپیمایی به صورت مسئولیت محدود

ثبت شرکت به صورت مسئولیت محدود بهترین روش برای ثبت شرکت آژانس هواپیمایی است. به همین دلیل، ما در این مقاله مراحل ثبت این شرکت را برایتان شرح می‌دهیم:

تهیه اساسنامه: هر شرکتی برای تاسیس نیاز به اساسنامه‌ای دارد که توسط تمامی شرکاء تایید شده باشد. این اساسنامه پس از تایید به سازمان هواپیمایی کشور فرستاده می‌شود. در نهایت این اساسنامه بررسی و مطابق با آن مجوزی صادر می‌شود. توجه داشته باشید که باید در صورت اعمال هرگونه تغییر در اساسنامه باید سریعا آن را به سازمان هواپیمایی گزارش کنید. این تغییر می‌تواند تغییر در خود اساسنامه، شرایط مدیریتی شرکت و... باشد.

تعیین شرکا: برای ثبت شرکت آژانس هواپیمایی نیاز دارید که حداقل دو شریک برای خود انتخاب کنید. تعداد شریکان میزان حداکثری ندارد.

مشخص کردن میزان حداقل سرمایه شرکت: در شرکت‌های با مسئولیت محدود تعهد مدیرعامل برای مبلغ ذکر شده جهت انجام امور ثبتی شرکت کافی است. با این وجود، میزان حداقل سرمایه شرکت باید در اساسنامه قید شود و شرکا باید آن را تایید کنند. مسئولیت هرکدام از این شرکا متناسب با سرمایه‌ای تعیین می‌شود که در شرکت دارند. این شرکا در سود و زیان شرکت نیز سهیم هستند.

تعیین نام آژانس هواپیمایی: انتخاب نام برای آژانس امری ضروری است و در این هنگام باید عبارت آژانس هواپیمایی را برای مشخص شدن نوع فعالیت قید کنید. از طرفی، نام انتخابی شما باید سه سیلابی بوده و معنای کاملی داشته باشد. در نهایت تمامی شرکاء باید این نام را تایید کنند. برای اینکار بهتر است ۵ نام را انتخاب کنید تا بررسی شده د در نهایت یکی از آنها انتخاب شود. در صورت عدم تایید نام انتخابی شما باید نام‌های دیگری را امتحان کنید. این نام علاوه بر اداره ثبت توسط سازمان میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی نیز باید تایید شود.

نهایی کردن مدارک شرکت: برای این کار شما باید قبل از ثبت شرکت مدارکی از قبیل اساسنامه، اظهارنامه، تقاضانامه و... را آماده کرده باشید.

ثبت شرکت دوستانه و خانوادگی

برای ثبت شرکت یا موسسه، مجموعه‌ای از افراد می‌توانند اقدام کنند که در جهت انجام فعالیتی خاص با یکدیگر همکاری دارند. در اینجا انتخاب نوع شرکت برای نیل به اهداف زیر بسیار ضروری است: ضرورت جمع کردن سرمایه زیاد، تخصص‌های گوناگون، استفاده از مزایای بیمه و یازنششتگی، افتتاح حساب بانکی تجاری، بهره‌مندی از وام و منابع مالی، امکان شرکت در مناقصات و مزایده و قراردادهای دولتی و...

باید توجه داشت که در ثبت شرکت دوستانه و خانوادگی شرکت‌های با مسئولیت محدود جزو بهترین گزینه‌ها محسوب می‌شوند. این شرکت‌ها در اصل بین افرادی با روابط مالی مشترک شکل می‌گیرند.

مطابق با ماده ۹۴ قانون تجارت، شرکت‌های با مسئولیت محدود اینگونه تعریف می‌شوند: شرکت‌ با مسئولیت محدود شرکتی است که بین دو یا چند نفر برای امور تجاری تشکیل می‌شود و هرکدام از شرکاء بدون تقسیم سرمایه به سهام یا قطعا سهام تنها تا میزان سرمایه خود مسئول ادای قرض‌ها و تعهدات شرکت هستند‌.

شرکت‌های با مسئولیت محدود به طور کلی دارای مشخصات ذیل می‌باشند:

• تعداد شرکا در این شرکت‌ها محدود و در حدود دو یا چند نفر است.

• قانون تجارت درباره میزان سرمایه شرکت با مسئولیت محدود مبلغی تعیین نکرده است. با این وجود، به صورت عرفی میزان سرمایه لازم را یک میلیون ریال اعلام کرده‌اند.

• شرکا در برابر قرض‌ها و تعهدات شرکت به میزان سرمایه پرداختی و نه بیشتر سهیم هستند.

• در این نوع شرکت‌ها تقسیم سرمایه به سهام وجود ندارد. بلکه هرکدام از شرکاء در حد توان خود در شرکت سرمایه‌گذاری می‌کنند و در آن سهیم می‌شوند.

• در شرکت‌های با مسئولیت محدود همانند سایر شرکت‌ها رضایت شرکاء بدون اکراه و اشتباه برای قید در قرارداد تشکیل شرکت الزامی است.

• این نوع شرکت‌ها منحصرا برای امور تجاری تشکیل می‌شود. شرکای شرکت نیز ممکن است تاجر، غیرتاجر، صغیر و یا محجور باشند.

• به صورت قانونی تنظیم اساسنامه در ثبت شرکت با مسئولیت محدود چندان ضروریتی ندارد. با این وجود، تنظیم شرکتنامه رسمی از الزامات ثبت چنین شرکتی است. این شرکتنامه باید توسط شرکاء یا نماینده آنها امضا شود.

• تشکیل شرکت با مسئولیت محدود رابطه مستقیمی با تسلیم تمام سرمایه نقدی تادیه و سهم‌الشرکه غیرنقدی دارد.

ثبت تغییرات شرکت

پس از ثبت شرکت آژانس هواپیمایی شما ممکن است نیاز به ثبت تغییرات شرکت داشته باشید. برخی از این تغییرات به شرح زیر می‌باشند:

افزایش سرمایه: در این نوع شرکت‌ها برخی تغییرات نظیر افزایش فعالیت و ابعاد فعالیتی یا هر دلیل دیگری نیاز به افزایش سرمایه دارد.‌ این موضوع پس از تایید مجمع عمومی فوق‌العاده و هماهنگی با سازمان هواپیمایی کشور در اداره کل ثبت شرکت‌ها به مرحله انجام می‌رسد. به این صورت که با اضافه شدن مبلغ اسمی سهام یا سهم الشرکه یا افزودن شریک جدید افزایش سرمایه انجام می‌شود.

کاهش سرمایه: آژانس هواپیمایی گاهی به دلایل مختلفی نظیر شرایط بد اقتصادی کشور، عدم توانایی شرکا در تادیه سهام یا هر دلیل دیگر نیاز به کاهش سرمایه پیدا می‌کنند. این کاهش سرمایه در صورت تایید مجمع عمومی فوق‌العاده و هماهنگی با سازمان هواپیمایی کشور با کاهش مبلغ اسمی سهام یا خروج هریک از شرکا به مرحله انجام می‌رسد.

نقل و انتقال سهام یا سهم‌الشرکه: این نقل و انتقال در آژانس‌های هواپیمایی با تصویب مجمع عمومی فوق‌العاده انجام می‌شود. البته، در صورت تضامنی بودن شرکت یا انتخاب آن از نوع شرکت با مسئولیت محدود جلب رضایت تمامی شرکا برای انتقال سهم‌الشرکه الزامی است. علاوه بر آن، در صورت ورود یک شریک جدید به شرکت با دریافت سهام و سهم‌الشرکه جدید و در صورت انتخاب او به عنوان مدیر عامل سازمان هواپیمایی کشور نیز باید انتقال سهم‌الشرکه را تایید کند.

تغییر آدرس آژانس هواپیمایی: تمامی شرکت‌های آژانس هواپیمایی در هنگام ثبت شرکت باید آدرس و محل دقیق شرکت را برای دریافت مجوز از سازمان هواپیمایی تعیین کنند. چنانچه نیاز به تغییر آدرس شرکت داشته باشید این عمل باید علاوه بر تایید سازمان هواپیمایی به تایید اداره شرکت‌ها نیز برسد و هماهنگی‌های لازم با آنها انجام شود.

انحلال آژانس هواپیمایی: گاهی اوقات حکم دادگاه یا نارضایتی شرکا از شرکت و تایید مجمع عمومی فوق‌العاده باعث انحلال آن می‌شود. در این صورت شرکا می‌توانند پس از تعیین تکلیف تمامی دارایی‌ها و بدهی‌ها دارایی‌های باقی‌مانده را بین خود تقسیم کنند.

https://danasabt.ir/%D8%AB%D8%A8%D8%AA-%D8%AA%D8%BA%DB%8C%DB%8C%D8%B1%D8%A7%D8%AA-%D8%B4%D8%B1%DA%A9%D8%AA/

تغییر اعضا هیئت مدیره: تعیین نفرات هیئت مدیره آژانس به هنگام تاسیس بر عهده مجمع عمومی موسسین و مجمع عمومی فوق‌العاده است. در صورت سهامی بودن این شرکت‌ها تعداد نفرات باید هر دو سال یکبار مجددا تعیین شوند. در غیر این صورت نیز تغییر نفرات در زمان‌های معینی انجام می‌شود. برای اینکار شما نیازی به تایید سازمان هواپیمایی کشور ندارید. با این وجود، چنانچه نیاز به تغییر مدیر عامل شرکت داشته باشید، مدیر عامل جدید باید از قبل توسط سازمان هواپیمایی کشور تایید شده باشد.

انتخاب یا تعیین بازرس: انتخاب نفراتی جهت بازررسی شرکت در هنگام ثبت شرکت آژانس هواپیمایی از ضروریات است. علاوه بر آن، تجدید یا ابقای این بازرسان سالانه باید انجام شود. این بازرس برای دو نوع آژانس هواپیمایی با مسئولیت محدود و تضامنی باید از میان افراد ناشناس انتخاب گردد.



:: بازدید از این مطلب : 270
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 18 مهر 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : noor

تصمیم‌گیری برای انجام روش‌های ترمیمی و زیبایی مانند لمینت دندان، کار دشواری است.بهترین دندانپزشکان در رشت  چرا که با یک انتخاب نامناسب سلامت دهان و دندان شما، می‌تواند به خطر بیافتد. در مسیر تحقیق و بررسی درباره‌ی این روش‌ها، مخاطب با سوالات زیادی رو به رو خواهد شد.

پیش از انتخاب کلینیک و دندانپزشک و مراجعه برای مشاوره تخصصی، بهتر است که اطلاعات نسبی خود درباره روش مورد نظر بالا ببرید. برای کمک به تصمیم‌گیری راحت‌تر شما، برخی از پرتکرارترین سوالات مربوط به لمینت را در این مطلب با هم بررسی می‌کنیم و به آن‌ها پاسخ خواهیم داد. ممکن است سوالات شما درباره لمینت دندان نیز پاسخ داده شود پس با ما همراه باشید.

 

آیا لمینت یک روش موقتی است و ماندگاری آن چقدر است؟

با اینکه میزان ماندگاری لمینت ابدی نیست، می‌توان گفت که این روش یک روش دائمی ترمیم دندان خواهد بود. طول عمر یک لمینت سرامیکی با کیفیت، تحت مراقبت منظم می‌تواند تا 15 الی 20 سال به طول انجامد.

از طرفی، در صورتی باید تصمیم به انتخاب لمینت برای زیبایی دندان خود بگیرید که مطمئن باشید هرگز از این تصمیم پشیمان نخواهید شد. همانطور که پیش‌تر اشاره کردیم، تراشیدن مینای دندان از اساسی‌ترین مراحل لمینت دندان است. متریال سرامیکی لمینت، روکش محکمی در ازای مینای دندان از دست رفته می‌سازد. شما هرگز نمی‌توانید با دندان‌های تراشیده شده، بدون روکش و محافظ زندگی کنید بنابراین برداشتن لمینت یک امر محال می‌باشد.

پس در پاسخ به این سوال باید گفت، لمینت یک روش دائمی اجباری با طول عمری 20 ساله است.

 

بهترین نوع لمینت کدام است؟

لمینت‌ بر اساس مواد سازنده به طور کلی به دو دسته تقسیم می‌شود: لمینت سرامیکی و لمینت کامپوزیتی. لمینت کامپوزیتی، با مواد رزینی ساخته خواهد شد. قیمت آن نسبت به لمینت دندان سرامیکی بسیار کمتر است اما پیشنهاد می‌شود به جای لمینت کامپوزیتی از کامپوزیت دندان استفاده کنید تا مجبور به تراشیدن مینای دندان خود نباشید.

بهتر است اگر قصد انجام لمینت را دارید، از لمینت سرامیکی استفاده کنید. از لحاظ شفافیت، استحکام و ماندگاری بسیار شرایط بهتری دارد. لمینت‌های سرامیکی بر پایه موادی مانند: شیشه (پرسلین)، آلومینا و زیرکونیا ساخته می‌شوند.

• ویژگی‌های لمینت سرامیکی شیشه‌ای: عمومی‌ترین مورد انتخابی مشتریان است. استحکام متوسط، شفافیت زیاد، رنگ‌پذیری کم و قیمت مناسب از ویژگی‌های آن است.

• ویژگی‌های لمینت سرامیکی آلومینا: تنوع بالا در طیف رنگی، استحکام بالا و شفافیت متوسط، این محصول را برای مشتریانی که به طبیعی بودن رنگ لمینت دندان خود حساس هستند، مناسب کرده است.

• ویژگی‌های لمینت سرامیکی زیرکونیا: این لمینت با درخشش کم اما مقاومت بسیار بالا ساخته می‌شود. اگر دغدغه اصلی شما استحکام دندان‌هایتان است، این مورد برای شما بهترین انتخاب خواهد بود.

با بررسی نکاتی که در بالا ذکر شد، می‌توان گفت انتخاب بهترین نوع لمینت بسته به سلیقه مشتری و شرایط او می‌تواند متفاوت باشد.

 

پس از انجام لمینت چه مراقبت‌هایی لازم است؟

لمینت دوره نقاهت خاصی ندارد. پس از انجام کار به راحتی می‌توانید از دندان‌های خود استفاده کنید. برای ماندگاری بهتر لمینت دندان خود، کافی‌ست در بلند مدت نکاتی را رعایت کنید. نکاتی مانند:

• مصرف نوشیدنی‌های بسیار گرم و یا بسیار سرد، می‌تواند عصب دندان‌های شما را حساس کند.

• استفاده از سیگار و قلیان موجب پوسیدگی بافت لمینت شما و کاهش عمر مفید آن خواهد شد.

• استفاده از مسواک و نخ دندان دو بار در روز ضروری است.

https://drshamsdentist.com/%D9%84%D9%85%DB%8C%D9%86%D8%AA-%D8%AF%D9%86%D8%AF%D8%A7%D9%86-%D8%AF%D8%B1-%D8%B1%D8%B4%D8%AA/

• از مواد غذایی سفت و مواد غذایی با رنگ مصنوعی کمتر استفاده کنید.

• چای و قهوه زیاد در طول روز را حذف کنید تا موجب تغییر رنگ لمینت و یا بروز تفاوت رنگ لمینت و دندان طبیعی شما نشود.

• به صورت منظم و هر شش ماه برای چکاپ لمینت دندان خود، به دندانپزشک خود مراجعه کنید.

 



:: بازدید از این مطلب : 279
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 18 مهر 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : noor

سنگ کانزیت دارای شفافیت بالایی است . خواص سنگ آکوامارین بیشتر این سنگ ها بسیار شفاف هستند ولی مواردی دیده شده که دارای ناخالصی ها و ترک بودند.
سنگ های شفاف و بدوو ناخالصی طرفدار بیشتری دارند ولی این امر باعث افزایش اجرت و بهای این سنگ ها نمی شود.
این سنگ بعد از پولیش شدن دارای درخشش شیشه ای می شود

برش و شکل کانزیت

برش سنگ کانزیت معمولا به شکل چندوجهی انجام میشود تا درخشش سنگ را افزایش دهد.
همچنین , به خاطر چندرنگ نمایی زیاد این سنگ , سنگ شناسان می بایست برش های مناسب این سنگ را طوری انجان دهند تا رنگ ها پررنگ تر به نظر برسند .
از طرف دیگر , به خاطر کلیواژکامل این سنگ , برش دادن این سنگ امری چالش برانگیز است زیرا کوچکترین برش نامناسب در این سنگ باعث ایجاد ترک و یا شکست خواهد شد.
کانزیت به شکل های بیضی , گرد و هشت ضلعی برش داده می شوند .

فرآوری کانزیت

با اینکه اکثر قریب به اتفاق کانزیت ها تحت عملیات و فراوری خاصی قرار نمی گیرند , برخی از انواع قهوه ای و سبز آن برای ارتقا سطح رنگی ممکن است تحت عملیاتی نظیر تابش دهی و یا حرارت دهی قرار گیرد.

 

خواص سنگ شناسی کانزیت

  • فرمول شیمیایی : سیلیکات آلومینیوم لیتیومLiAl[Si2O6] 
  • ساختار کریستال : مونوکلینیک , منشوری و لوله ای
  • رنگ : بنفش کمرنگ تا صورتی
  • سختی : 6.5-7
  • ضریب شکست : 1.660-1.681
  • تراکم ( دانسیته ) : 3.21-3.15
  • کلیواژ یا برگوارگی(تمایل سنگ برای شکستگی در امتداد یک جهت ترجیحی در سطوح موازی )  : کامل
  • شفافیت : شفاف
  • شکست نور : 0.014-0.016 
  • درخشش : شیشه ای
  • حالت فلورسانس : قوی , زرد-قرمز , نارنجی

سنگ ها مشابه یا مرتبط به کانزیت

این سنگ متعلق به خانواده اسپادومین هاست .
( نمونه اسپادومین زرد و سبز آن بسیار رایج هستند ) البته گونه های سبز آبی و چندرنگ این سنگ نیز موجود است که معمولا جنبه مصرفی برای زیورالات و برش ندارد .
نمونه بیرنگ آن تریفان نام دارد که با سنگ های مورگانیت صورتی , تورمالین صورتی نزدیکی دارد .
برخی کونه های یاقوت عمومت با سنگ کانزیت اشتباه می شوند در حالیکه این سنگ از یاقوت نرمتر بوده و قطعات بزرگتر آن در دسترس تر است .
مثلا بیشتر یاقوت ها در وزن زیر 1 قیراط هستند ولی کانزیت با این وزن تقریبا نادر است .

اسطوره شناسی , متافیزیک و خواص درمانی کریستال کانزیت

برخی کانزیت را سنگ ماه فوریه می دانند ولی نشانه شناسان بر این موضوع موافقت ندارند.
گفته می شود این سنگ برای صاحبش رزق و روزی می آورد و باعث ایجاد ارتباط بهتر ا با اطرافیانش می شود.
این سنگ به خاطر حساسیت به نور خورشید و گرما , به سنگ شب شهرت دارد .
رنگ صورتی این سنگ باعث پیوند مابین انرژی های قلب و ذهن می شود , به ارتباط افرادی که متارکه کرده اند کمک می کند و به قلب های شکسته آرامش می دهد .
این سنگ از لحاظ بدنی , به ناهنجاری های ریوی کمک خواهد کرد . 

در عهد باستان همانند قرون باستان , مردم باورداشتند که می توان انعکاس جهان را در سنگ ها دید .
جنبش های مدرن در غرب , این باور رابرای ارتقا بازار و صنعت تولید سنگ ها , احیا کردند.
چه این نظریه صحیح باشد و چه نه , در خرید افرادی که به این سنگ نیاز دارند تغییری نمی توان ایجاد کرد . 

کانزیت نماد سیاره های پلوتو و ونوس است . 

نکته : تاثیرات درمانی و متافیزیکی ذکر شده به صورت پیشنهاد درمانی در این مقاله تلقی نمی شوند .
تمامی مباحث سنتی , آیینی و اسطور های بالا برگرفته از منابع متعددی بوده و به عنوان تنها گزینه موجود ذکر نشده اند .
این اطلاعات جایگزین نظر پزشک نیست و در صورت هرگونه عارضه ای به پزشک مراجعه نمایید .
استفاده از سنگ های درمانی هیچ گونه تضمینی در قبال درمان قطعی بیماری ها ندارد و نمیتواند تحت هیچ شرایط قابل اطمینان باشد . 

ایده هایی برای طراحی زیورالات بااستفاده از کانزیت

با اینکه درجه سختی سنگ کانزیت مناسب بوده و دارای شفافیت و درخشش خوبیست , هنوز برای بسیاری از افراد سنگی ناشناخته محسوب می شود.
این سنگ برای استفاده در کلیه زیورالات بسیار مناسب است .
نکته جذاب و مهم در این سنگ , رنگ آن و شفافیت آن است .
رنگ این سنگ سبب شده تا بیشتر در مد بانوان مورد استفاده قرار بگیرد .
استفاده از این سنگ صورتی با البسه مشکی توصیه می شود . 

امروزه , سنگ های صورتی از محبوبیت خاصی برخوردار هستند ولی بیشتر آنها مثل انواع یاقوت ها بسیار گرانقیمت بوده و به ندرت در ابعاد بزرگ یافت می شوند .
همچنین بر خلاف یاقوت ها , برای سنگ کانزیت , قیمت هر قیراط این سنگ با بزرگتر شدن آن تغییر چندانی ندارد .
در صورتیکه سنگ صورتی بزرگی را می خواهید , کانزیت می تواند از جوانب زیادی گزینه مناسبی باشد .
انگشتر های با سنگ کانزیت بهترین انتخاب برای استفاده در زیورالات شب هستند .

https://chaav.ir/blog/13-%D8%AA%D8%B4%D8%AE%DB%8C%D8%B5+%D8%B3%D9%86%DA%AF+%D8%A2%DA%A9%D9%88%D8%A7%D9%85%D8%A7%D8%B1%DB%8C%D9%86

نکته : هنگام خرید سنگ های ارزشمند , بیشتر به اندازه آن توجه کنید تا وزن قیراطی آن ها .

نسبت اندازه به وزن سنگ های رنگی متفاوت است .
در مقایسه وزنی , برخی از آنها بزرگتر و برخی کوچکتر از الماس هستند .

 



:: بازدید از این مطلب : 280
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 17 مهر 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : noor
  • تعریف شرکت سهامی

ماده 1 لایحه قانونی اصلاح قسمتی از قانون تجارت،شرکت سهامی را چنین تعریف می کند:"شرکت سهامی،شرکتی است که سرمایه آن به سهام تقسیم شده و مسئولیت صاحبان سهام،به مبلغ اسمی سهام آن ها است". ثبت شرکت سرمایه هر شرکت سهامی به قسمت های مساوی تقسیم می گردد،که هر قسمت آن را سهم می نامند.

منظور از مبلغ اسمی سهام هر صاحب سهم،کل مبلغی است که وی در شرکت سرمایه گذاری کرده است.مسوولیت هر صاحب سهم در برابر بدهی های شرکت محدود به همان مبلغ اسمی سهام او است.
به موجب ماده 2 لایحه مزبور"شرکت سهامی،شرکت بازرگانی محسوب می شود،ولو این که موضوع عملیات آن،بازرگانی نباشد".بنابراین،شرکت سهامی به محض تشکیل و ثبت،در زمره شرکت های تجاری قرار می گیرد.هر چند که برای انجام امور غیر تجاری،مانند خرید و فروش آپارتمان،تاسیس شده باشد و با توجه به اینکه موضوع شرکت های تجاری دیگر،باید حتماَ امور تجاری باشد،تا شرکت بازرگانی محسوب گردند،لذا می توان گفت که لایحه اصلاح قانون تجارت،در مورد شرکت های عام و خاص،قائل به استثنا شده و به این طریق خواسته است با وسعت بخشیدن به زمینه های فعالیت،موجبات بیشتر تشکیل آن ها،بخصوص تشکیل شرکت سهامی عام را که در آن سرمایه های کوچک از راه خرید سهام،امکان مشارکت و جریان پیدا می کند،فراهم آورد.

  • انواع شرکت های سهامی

شرکت سهامی بر دو نوع است:شرکت سهامی عام که در آن قسمتی از سرمایه به وسیله موسسین شرکت و قسمتی دیگر از طریق فروش سهام به مردم تامین می گردد.در شرکت سهامی خاص،که تمام سرمایه آن منحصراَ به وسیله موسسین تامین می گردد.
در شرکت سهامی خاص،تمام سرمایه آن منحصراَ به وسیله موسسین تامین می گردد.در شرکت های نوع اول«شرکت سهامی عام» و در شرکت های نوع دوم،عبارت «شرکت سهامی خاص» حتماَ باید قبل یا بعد از نام شرکت بدون فاصله با آن،در کلیه اوراق،اطلاعیه ها و آگهی های شرکت،به طور روشن و خوانا نوشته شود.

  • وجوه اشتراک شرکت های سهامی عام و خاص

1-هر دو شرکت بازرگانی محسوب می شوند اگرچه موضوع عملیاتشان بازرگانی نباشد.
2-سرمایه هر دو به قطعات سهام تقسیم شده و مسوولیت صاحبان سهام محدود به مبلغ اسمی سهام آن ها می باشد.
3-در هر دو شرکت ذکر سهامی عام یا خاص بلافاصله بعد از نام شرکت که کلیه اوراق اطلاعیه و آگهی ها ضروری است.
4-در هر دو شرکت موسسین نسبت به کلیه اقدامات و اعمالی که به منظور تاسیس و به ثبت رساندن شرکت انجام می دهند مسوولیت تضامنی دارند.

https://danasabt.ir/2023/09/17/%D8%A7%D8%AE%D8%B0-%DA%A9%D8%A7%D8%B1%D8%AA-%D8%A8%D8%A7%D8%B2%D8%B1%DA%AF%D8%A7%D9%86%DB%8C-%D9%81%D9%88%D8%B1%DB%8C/

  • وجوه افتراق شرکت های سهامی عام و خاص

1-تشکیل مجمع عمومی موسس در شرکت های سهامی عام ضروری است اما در سهامی خاص ضرورتی ندارد.(مواد 16 و 17 ل.ا.ق.ت)
2-در سهامی عام در هنگام تاسیس 20% از سرمایه توسط موسسین تعهد و حداقل 35% توسط آنان به حساب جاری شرکت در شرف تاسیس سپرده می شود و مابقی از طریق فروش سهام عموم تامین می گردد اما در شرکت سهامی خاص تمام سرمایه توسط موسسین تعهد و تامین می گردد.
3-سرمایه شرکت سهامی عام در هنگام تاسیس حداقل 5 میلیون ریال و سهامی خاص حداقل 1 میلیون ریال می باشد.(ماده 6 ل.ا.ق.ت)
4-اظهارنامه ثبت شرکت در شرکت سهامی عام به امضای موسسین می رسد اما در سهامی خاص کلیه سهامداران باید آن را امضاء کنند.
5-شرکت سهامی عام برای فروش سهام باید اعلامیه پذیره نویسی منتشر نماید اما سهامی خاص این حق را ندارد.
6-انتشار اوراق قرضه تنها در شرکت سهامی عام ممکن است و شرکت سهامی خاص این توانایی را ندارد.(ماده 21 ل.ا.ق.ت)
7-امضای ورقه تعهد سهم در سهامی عام مستلزم قبول اساسنامه و تصمیمات مجامع عمومی می باشد اما در شرکت سهامی خاص اساسنامه باید به امضای کلیه سهامداران برسد(بند 2 ماده 4 بند 1 ماده 20 و ماده 23 ل.ا.ق.ت)
8-حداقل تعداد اعضا برای تشکیل شرکت سهامی عام 5 نفر و در شرکت سهامی خاص 3 نفر می باشد.



:: بازدید از این مطلب : 280
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 17 مهر 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : noor

پروتز دندان جایگزین مصنوعی برای دندان های طبیعی از دست رفته است. برخی از انواع دندان مصنوعی برای جایگزینی چند دندان از دست رفته طراحی شده اند. انواع دیگر پروتزها جایگزین تمام دندان ها، لثه ها و حتی بافت های اطراف می شوند. بهترین دکترایمپلنت در رشت حفره های دندانی، بیماری لثه و آسیب های صورت می تواند منجر به از دست دادن دندان شود. بسته به تعداد دندان های از دست رفته، ممکن است نیاز به پروتز دندان باشد.

انواع متداول دندان مصنوعی عبارتند از:

  • پروتز کامل برای بیمارانی است که تمام دندان های خود را از دست داده اند.
  • پروتزهای متحرک جزئی برای بیمارانی است که چند دندان از دست داده اند یا گزینه متحرک را ترجیح می دهند.
  • پروتزهای پارسیل ثابت برای بیمارانی است که چند دندان از دست داده اند و برای کسانی که گزینه غیر متحرک را ترجیح می دهند.
  • پروتزهای فوری برای بیمارانی است که می خواهند دندان های خود را کشیده و دندان مصنوعی را در همان روز نصب کنند.

    پروتزهای مصنوعی چگونه ساخته می شوند؟

    به طور کلی، فرآیند ساخت پروتز دندان شامل 10 مرحله است:

    • دندانپزشک شما استخوان فک یا دندان شما را اندازه گیری می کند و قالب می گیرد.
    • مدل گچی دهان شما از برداشت ها ایجاد می شود.
    • مدل بر روی مفصل کننده (دستگاه مکانیکی که نمایانگر فک شماست) قرار می گیرد. این امر به تکنسین این امکان را می دهد که دندان ها را با موم ثابت کند.
    • پس از قرار دادن پروتز دندان، برای ایجاد بافت واقعی لثه، موم را تراشیده و شکل می دهند.
    • سپس پروتزها در بطری (دستگاه نگهدارنده) قرار می گیرند. گچ اضافی روی پروتز ریخته می شود تا شکل آن حفظ شود.
    • بطری را در آب جوش قرار می دهند تا بقایای موم شسته شود.
    • تکنسین برای جایگزینی موم، اکریلیک را به بطری تزریق می کند. برای اطمینان از اینکه اکریلیک نمی‌چسبد، یک جداکننده مایع روی گچ اعمال می‌کنند.
    • قالب گچ به دقت از پروتز جدا می شود و گچ باقی مانده از آن جدا می شود.
    • سپس تکنسین اکریلیک اضافی را بریده و آن را جلا می دهد.
    • پروتز به دندانپزشک شما تحویل داده می شود و برای فیتینگ وقت تعیین می شود.

      علل از دست دادن دندان ها:

      از دست دادن دندان اولین دلیلی است که افراد از پروتز دندان استفاده می کنند. چند دلیل اصلی برای از دست دادن دندان وجود دارد، از جمله موارد زیر:

      • بیماری های پریودنتال
      • کشیدن دندان
      • پیری طبیعی
      • مراقبت ضعیف از دهان
      • پوسیدگی شدید دندان
      • آسیب به صورت یا فک

      چه افرادی می توانند پروتز دندان انجام دهند؟

      هم مردان و هم زنان با از دست دادن شدید دندان می توانند پروتز دندان را انجام دهند. این ها به سن بستگی ندارد، بلکه به وضعیت دندان های بیمار بستگی دارد.

      همچنین مهم است که بیمار دارای ساختار استخوانی کافی و بافت لثه سالم باشد. پروتزها برای ماندن طولانی مدت در محل خود نیاز به حمایت کافی از بافت های طبیعی دارند.

      رایج ترین گروه سنی برای استفاده از پروتز افراد بالای 65 سال می باشند. نیاز به دندان مصنوعی بعد از 40 سالگی نیز بسیار رایج است، به خصوص در بین خانم ها.

      انواع پروتز دندان:

      انواع مختلفی از پروتز وجود دارد. بهترین نوع پروتز برای شما بستگی به سلامت دهان و دندان و سبک زندگی شما دارد. رایج ترین پروتز دندان عبارتند از:

      پروتزهای کامل، جایگزینی برای تمام دندان های بیمار است. آن ها کاملا شخصی هستند و شکل و ظاهر دندان های طبیعی را بازیابی می کنند.

      پروتزهای معمولی همچنین جویدن را بهبود می بخشند، به این معنی که می توانید دوباره غذا را له کنید، آسیاب کنید و دوباره به طور معمول غذا بخورید.

      اگر عملکرد جویدن شما قبل از نصب پروتز طبیعی بود، اهمیت آن ها بسیار کمتر از دندان های طبیعی یا ایمپلنت خواهد بود. فقدان لنگر در استخوان به این معنی است که شما قادر به تولید نیروی جویدن نیستید.

      بسیاری از بیماران نیز با دندان مصنوعی کامل دچار اختلالات گفتاری مانند لیز زدن می شوند.

       

      مزایا:

      • زیبایی شناسی بهبود یافته است.
      • بیماران به طور کلی با یک پروتز ثابت (دائم) احساس امنیت بیشتری می کنند.
      • قوی تر از پروتزهای متحرک
      • موقعیت ثابت دندان و اکلوژن بهتر
      • حفاظت طولانی تر از ساختار دهان

      معایب:

      • جایگزینی غیر قابل برگشت دندان های اطراف (اباتمنت).
      • اباتمنت ها بیشتر در معرض خطر پوسیدگی هستند.
      • خطر آسیب به پریودنتیوم و پالپ دندان.
      • هزینه تعویض بیشتر از پروتزهای متحرک است.

      https://drshamsdentist.com/%DA%A9%D8%A7%D9%85%D9%BE%D9%88%D8%B2%DB%8C%D8%AA-%D8%AF%D9%86%D8%AF%D8%A7%D9%86-%D8%AF%D8%B1-%D8%B1%D8%B4%D8%AA/

      پروتزهای جزئی متحرک:

      برخلاف پروتزهای کامل که جایگزین همه دندان ها می شوند، پروتزهای متحرک تنها جایگزین برخی از دندان ها می شوند.

      پروتز پارسیل متحرک شامل دندان های جایگزین است که به پایه پلاستیکی رنگ لثه متصل شده اند.

      پروتزهای جزئی متحرک بر روی یک چارچوب فلزی ریخته گری برای استحکام بیشتر ساخته می شوند. آن ها ظاهر، حس و عملکرد طبیعی دندان های شما را بازیابی می کنند.



:: بازدید از این مطلب : 270
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 17 مهر 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : noor

از آن جا که معاملات تجار مشمول عملیات تجاری است و  پلمپ دفاتر علاوه بر خود آن ها،با توجه به مراودات و داد و ستدهای مختلف،افراد متععدی را درگیر و مرتبط می سازد لازم است به منظور انضباط امور و پیش بینی وقایع مترتب،تمهیدات لازم نسبت به ثبت و ضبط فعالیت ها و فعل و انفعالات مربوط به کلیه امور تاجر و تجارتخانه اندیشیده شود تا در مواقع مقتضی از طریق مراجعه به آن ها بهره برداری لازم،له یا علیه تاجر در جهت اثبات ادعا و دعوی احتمالی و احقاق حق صورت پذیرد.

 در گذشته نیز استفاده از دفاتر تجاری در اشکال و انواع مختلف بین تجار و کسبه متداول بوده است و بسته به نوع و گستره فعالیت و میزان آشنایی و تسلط تاجر با دانش و قواعد مرسوم محیط های کسب و کار از اسناد مختلف در فعالیت های روزمره بهره مند بوده اند تا به مرور زمان و شکل گیری قوانین و مقررات و پیدایش قانون تجارت و اعمال ضوابط قانونی،تجار مکلف به رعایت و محترم شمردن تکالیف مقرر در قانون مربوطه گردیده اند.بطوری که امروزه تقریباَ در تمامی کشورها تجار موظف به تهیه و تنظیم دفاتر تجارتی می باشند.
الف-انواع دفاتر تجاری
اول-دفتر روزنامه
دفتر روزنامه دفتری است که تاجر باید همه روزه مطالبات و دیون و داد و ستد تجاری و معاملات راجع به اوراق بهادار از قبیل خرید و فروش و ظهرنویسی و به طور کلی جمیع واردات و صادرات تجاری را به هر اسم و رسمی که باشد و وجوهی را که برای مخارج شخصی خود برداشت می کند در آن ثبت نماید.(ماده 7 ق.ت)
اما ماده 3 آیین نامه ی "نحوه ی تنظیم و تحریر و نگاهداری دفاتر" دفتر روزنامه را چنین تعریف می نماید:" دفتر روزنامه دفتری است که اشخاص حقوقی یا حقیقی کلیه عملیات مالی و پولی خود را اعم از خرید و فروش و دیون و مطالبات و ظهرنویسی و هرگونه فعالیتی که ایجاد دین یا طلب کند و نیز عملیات محاسباتی را به تاریخ وقوع و سایر عملیات را که طبق اصول حسابداری و عرف متداول دفترداری در پایان دوره مالی برای تنظیم حساب سود و زیان و ترازنامه لازم است بلااستثنا به ترتیب تاریخ وقوع در آن ثبت کنند".در این ماده به جای کلمه "تاجر" اشخاص حقوقی یا حقیقی آمده است و نیز با اشاره به اصول حسابداری و عرف متداول دفترداری،در واقع روش عملی دفترداری دو طرفه،مورد توجه قرار گرفته است.
دوم-دفتر کل
دفتر کل تصویر کلی یا خلاصه ای تفکیک شده از دفتر رروزنامه است که در آن،معاملات تاجر اعم از خرید،فروش،مطالبات یا دیون تحت نظم و عنوان حساب های مشخص،به ترتیب وقوع به ثبت می رسد.
ماده 8 ق.ت در تعریف دفتر کل می گوید:"دفتر کل دفتری است که تاجر باید کلیه معاملات را لااقل هفته ای یک مرتبه از دفتر روزنامه استخراج و انواع مختلفه آن را تشخیص و جدا کرده،هر نوعی را که در صفحه مخصوصی در آن دفتر،به طور خلاصه ثبت کند".
سوم-دفتر دارایی
برابر ماده 9 ق.ت دفتر دارایی دفتری است که تاجر باید هر سال صورت جامعی از کلیه دارایی منقول و غیرمنقول و دیون و مطالبات سال گذشته خود را به ریز ترتیب داده در آن دفتر ثبت و امضاء نماید و این کار باید تا پانزدهم فروردین سال بعد انجام می پذیرد.امروزه عملاَ در بنگاه های تجاری این دفاتر به علت آنکه عملیات سالیانه تاجر یا شرکت تجاری به صورت ترازنامه تنظیم می گردد،اهمیت خود را از دست داده است.
چهارم-دفتر کپیه
در این دفتر برابر ماده 10 ق.ت" باید کلیه مراسلات و مخابرات و صورت حساب های صادره تاجر یا شرکت تجاری به ترتیب تاریخ،ثبت گردد و همچنین بنا به تبصره ماده مذکور کلیه مراسلات و مخابرات و صورت حساب های وارده نیز باید به ترتیب تاریخ ورود،مرتب و در پوشه مخصوص ضبط گردد."
پنجم-دفتر ثبت تجاری
بنا به دستور ماده 16 ق.ت:اگر تاجر ایرانی یا خارجی بخواهد در ایران شغل معمولی خود را اعمال تجاری قرار دهد،مکلف به ثبت نام خود در دفتر ثبت تجاری می باشد،در غیر این صورت متخلف به جزای نقدی از 200 تا 2000 ریال محکوم خواهد شد".
ب-پلمپ دفاتر تجاری
دفاتر مندرج در ماده 6 ق.ت به استثنای دفتر دارایی و دفتر کپیه باید قبل از آنکه در آن ها چیزی نوشته شود،توسط نماینده اداره ثبت امضاء و اوراق آن ها دارای نمره ترتیبی و قیطان کشی شده باشد و متصدی امضاء مکلف است که صفحات هر دفتری را شمرده و در صفحه اول و آخر آن تعداد صفحات آن را با قید تاریخ امضاء نمایند.ضمناَ باید دو طرف قیطان با مهر سربی که وزارت دادگستری برای این منظور تهیه می نماید منگنه شده و کلیه اعداد با تمام حروف نوشته شود.
ماده 2 آیین نامه نحوه تنظیم و تحریر و نگاهداری دفاتر مقرر می دارد:دفاتر روزنامه و کل باید به زبان فارسی تحریر و قبل از ثبت هرگونه معامله در آن ها مطابق مقررات مواد 11 و 12 قانون تجارت مصوب 1311 از طرف نماینده اداره ثبت اسناد امضاء و پلمپ گردد.
و در هر حال پلمپ نکردن دفاتر تجاری آن ها را از قدرت اثباتی محروم نکرده،بلکه می تواند جزء امارات قضایی محسوب گردد.
موارد رد دفاتر قانونی از نظر مالیاتی
به موجب ماده 20 آیین نامه نحو تنظیم و تحریر و نگاهداری دفاتر،در موارد ذیل دفاتر قانونی رد می شود.
1-خارج شدن دفاتر ارائه شده از پلمپ به هر نحو
2-فقدان یک یا چند برگ
3-عدم ثبت یک یا چندفعالیت مالی و پولی به شرط احراز
4-تقدم ثبت یک یا چند معامله،نسبت به تاریخ وقوع آن ها
5-ثبت تمام یا قسمتی از یک فعالیت(آرتیکل،موضوع) در حاشیه
6-ثبت تمام یا قسمتی از یک فعالیت بین سطور
7-تراشیدن و پاک کردن مندرجات دفاتر به منظور سوء استفاده
8-جای سفید گذاشتن در صفحات بیش از حد معمول
9-سفید ماندن تمام صفحه در دفتر روزنامه و دفتر مشاغل به منظور سوء استفاده به استثنای ثبت تراز افتتاحی
10-محو کردن مندرجات دفاتر،با رنگ یا جوهر و نظایر آن ها به منظور سوء استفاده
11-تاخیر تحریر دفتر روزنامه و دفتر کل و دفاتر مشاغل زاید بر حد مجاز مقرر در آیین نامه
12-استفاده از دفاتر نانویس سال یا سال های قبل،در صورتی که مشخصات آن ها در مهلت مقرر در ماده 17 آیین نامه(ظرف 30 روز از تاریخ شروع سال مالیاتی یا مالی)،به حوزه مالیاتی ذیربط اعلام نشده باشد.
13-عدم ارائه یک یا چند جلد از دفاتر ثبت و پلمپ شده،ولو آنکه در آن ها چیزی نوشته نشده باشد.
14-بستانکار شدن حساب های بانکی و نقدی،مگر اینکه حساب های بانکی با صورت حساب بانک مطابقت نماید و یا بستانکار شدن حساب های بانکی یا نقدی ناشی از تقدم و تاخیر ثبت حساب ها یا دریافت و پرداخت باشد،که در این صورت موجب رد دفتر نیست.
15-عدم ثبت خلاصه عملیات شعب در دفاتر مرکز
16-عدم ارائه آیین نامه یا دستورالعمل های کار ماشین و برنامه های آن در اشخاصی که از سیستم های مکانیکی یا الکترونیکی استفاده می نماید.
17-اشتباه حساب حاصل در ثبت عملیات،در صورتی که نسبت به اصلاح آن طبق مقررات تبصره ماده 10 آیین نامه اقدام نشده باشد.
تبصره ماده 10 آیین نامه:"اشتباهات حساب حاصل در ثبت عملیات،در صورتی که بعدا در اثنای  عملیات سال مربوط مورد توجه واقع و به اصطلاح آن در دفتر مبادرت و مستندات آن ارائه شود،به اعتبار دفاتر خللی وارد نخواهد کرد."

https://danasabt.ir/%D8%AB%D8%A8%D8%AA-%D8%AA%D8%BA%DB%8C%DB%8C%D8%B1%D8%A7%D8%AA-%D8%B4%D8%B1%DA%A9%D8%AA/

18-عدم صدور صورت حساب و یا عدم درجه شماره اقتصادی و همچنین عدم رعایت دستورالعمل های صادره از وزارت امور اقتصادی و دارایی.
در صورت رد دفاتر قانونی از نظر مالیاتی،ممیز مالیاتی باید مراتب را با ذکر دلایل کافی،کتباَ به مودی ابلاغ و پرونده امر را جهت رسیدگی به هیات متشکل از سه نفر حسابرس منتخب وزیر امور اقتصادی و دارایی ارسال دارد.چنانچه مودی ظرف یک ماه از تاریخ ابلاغ فوق،به آن هیات مراجعه و با ادای توضیحات کتبی لازم و با ارائه دلایل و مدارک کافی،رفع اشکال نماید،تشخیص درآمد مشمول مالیات بر اساس رسیدگی به دفاتر انجام خواهد شد.در غیر این صورت بر اساس رای هیات مذبور تشخیص درآمد مشمول مالیات به طریق علی الراس به عمل خواهد آمد.

https://danasabt.ir/%d9%be%d9%84%d9%85%d9%be-%d8%af%d9%81%d8%a7%d8%aa%d8%b1/

 



:: بازدید از این مطلب : 301
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 13 مهر 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : noor

تعریف کنسرسیوم و جوینت ونچر
کنسرسیوم Consortium)) لغتی لاتین به معنای هم فرجام و مشارکت است که به اتحاد چند فرد یا چند شرکت یا چند سازمان یا ترکیبی از آن ها با هم گفته می شود که کارت بازرگانی فوری برای رسیدن به یک هدف،فعالیت های هماهنگ دارند یا منابعشان را با هم جهت انجام سودآوری ادغام می کنند.لذا،چنانچه افراد یا شرکت ها و سازمان ها برای انجام یک پروژه خاص نظیر احداث یک پل با هم شرکت کنند به این شرکت کنسرسیوم گفته می شود.هر کنسرییوم دارای مدت محدودی است و با اتمام هدف،پایان می یابد.

شرکت کنسرسیوم زمانی تشکیل می شود که یک یا چند شرکت از طریق توافقنامه یا تفاهم نامه همکاری مقدماتی و تنظیم قرارداد تشکیل سرمایه گذاری مشترک،هدف واحدی را دنبال کنند.در شرکت های کنسرسیوم حدود و وظایف هر کدام از اعضای شرکت از طریق تفاهم نامه همکاری تعیین می گردد.
جوینت ونچر
جوینت ونچر(Joint Venture) یا مشارکت انتفاعی،به یک واحد تجاری مشترک گفته می شود که توسط دو یا چند مشارکت کننده برای هدف مشخص تجاری،مالی،یا فنی ایجاد می شود.به بیانی دیگر،جوینت ونچر،به اتحاد چند شرکت یا فرد و یا ترکیبی از آن ها جهت انجام فعالیت مشخص گفته می شود،بدون اینکه مدت معینی برایش در نظر گرفته شده باشد.نظیر اتحاد چند شرکت جهت انجام پروژه های نفتی
در معنای این اصطلاح حقوقی-تجاری تعابیر مختلف دیگری نظیر "مشارکت انتفاعی"،"سرمایه گذاری مشترک"،"مشارکت حقوقی" بکار برده می شود.
ویژگی های شرکت جوینت ونچر:

  • رابطه قراردادی

"جوینت ونچر" بر اساس یک قرارداد شکل می گیرد و مبتنی بر قرارداد است.
کلیه ی قواعد راجع به نقل و انتقال سهام،منع رقابت شرکا با شرکت،نحوه و میزان افزایش سرمایه و نحوه حل و فصل اختلافات بر اساس قرارداد "جوینت ونجر"تعیین و حل و فصل می شوند.

  • فعالیت مشخص

"جوینت ونچر" به منظور انجام فعالیت مشخص و خاص تشکیل می گردد و باید در زمینه ی فعالیت ابعاد اقتصادی و جغرافیایی خاص مدنظر گرفته شود.

  • کنترل مشترک

در چارچوب یک "جوینت ونچر"،طرفین با همکاری یکدیگر فعالیت خاصی را پیش می برند.در واقع دخالت فعال طرفین در اداره"جوینت ونچر"از وجوه ممیزه آن است.چنان چه یکی از طرفین با وجود مشارکت در تامین سرمایه و سهیم شدن در سود فعالیت از مشارکت فعال در مدیریت امتناع کند،نمی توان روابط ایجاد شده را تحت عنوان"جوینت ونچر" تحلیل نمود.

  • شرکت در نفع و ضرر

شرکا در تمامی سود و زیان های شرکت به یک اندازه سهم خواهند برد.

  • قالب حقوقی

روابط طرفین بر اساس قرارداد قابل تحلیل است.قالب حقوقی قرارداد جوینت ونچر بر مبنای نهادهای حقوقی کشور سرمایه پذیر انتخاب می گردد.
ثبت شرکت های کنسرسیوم و جوینت ونچر
شرکت های کنسرسیوم،جوینت ونچر را می توان در قالب شرکت سهامی خاص و یا شرکت با مسئولیت محدود به ثبت رساند.بدین جهت تهیه مدارک ذیل به منظور تقدیم آن ها به اداره ی محترم ثبت شرکت ها الزامی است.
1-تکمیل فرم درخواست ثبت شرکت
2-شرکتنامه،اظهارنامه و اساسنامه در 2 نسخه
3-کپی روزنامه رسمی آگهی تاسیس یا آخرین تغییرات آن در صورت وجود
4-کپی شناسنامه و کارت ملی اعضاء
5-اخذ جواز
6-اخذ گواهی عدم سوء پیشینه تمامی اعضای هیات مدیره
بعد از تشکیل کنسرسیوم،نسبت به تعیین حوزه مالیاتی و اخذ کد اقتصادی اقدام نمایید.



:: بازدید از این مطلب : 279
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 13 مهر 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : noor

داشتن لبخندی زیبا و دلنشین میسر نخواهد بود مگر با دندان های درخشان و یک دست و مرتب.  متخصص لمینت دندان رشت از این رو استفاده از روش های کامپوزیت دندان در میان قشرهای مختلف و رده های سنی بسیار رایج و متداول شده است. روش های مختلف کامپوزیت که یکی از جذاب ترین تکنیک های دندان پزشکی است برای تمامی سنین قابل اجرا میباشد و حتی در دندانپزشکی کودکان نیز مورد استفاده قرار می گیرد.

کامپوزیت دندان چیست؟

کامپوزیت دندان جدید ترین و مدرن ترین نوع ترمیم دندان است که بسیاری مورد استفاده قرار می گیرد. کامپوزیت دندان را می توان در مواردی مانند پریدگی قسمتی از دندان، زردی و بدرنگی، شکستگی، عدم تقارن و پوسیدگی دندان به کار گرفت.

دلایل محبوبیت کامپوزیت دندان

استفاده از روش کامپوزیت دندان به نسب روش هایی مانند لمینت بسیار ساده تر و غیر تهاجمی تر و به صرفه تر از لحاظ زمان، هزینه می باشد که تنها با یک بار مراجعه به دندان پزشکی قابل اجرا می باشد. همچنین استفاده از این روش برای تعداد زیادی از دندان ها میسر می باشد.

دلیل دیگر محبوبیت کامپوزیت دندان این است که استفاده از این روش بافت های دندان و همچنین استخوان فک را درگیر نخواهد کرد. علاوه بر این موادی که در این روش به کار برده می شوند به دلیل بهره گیری از فناوری های نوین در آن ها در سطح گسترده تری از دندان قابل استفاده می باشند.

 

روش های مراقبتی از دندان های کامپوزیت شده

مسلما دندان هایی که جهت ترمیم و رفع عیوب آن ها از تکنیک کامپوزیت استفاده شده است نیاز به مراقبت های بیشتری نسبت به دندان های دیگر دارند مهمترین این اقدامات مراقبتی از این قرار می باشند:

۱: مسواک زدن دندان ها به شکل مرتب و اصولی.

۲: استفاده از مسواک و خمیر دندان مناسب.

۳: استفاده از دهان شویه و نخ دندان.

۴: جلوگیری از سردی و گرمی هم زمان دندان ها.

۵: خودداری از جویدن و شکستن مواد غذایی سخت.

۶: شست و شوی کامل دندان ها بعد از مصرف مواد غذایی و نوشیدنی های دارای رنگ مانند چای و قهوه.

۷: عدم استفاده از دخانیات.

۸: خودداری از دندان قروچه.

انواع کامپوزیت دندان

همانگونه که پیشتر نیز یادآور شدیم کامپوزیت دندان انواع مختلفی دارد. در ادامه این متن به رائه مهم ترین انواع آن خواهیم پرداخت.

۱: کامپوزیت دندان ماکروفیل یا درشت دانه

کامپوزیت درشت دانه یا کامپوزیت ماکروفیل اولین نوع از کامپوزیت ها می باشد که وارد بازار شد و در مطب های دندانپزشکی مورد استفاده قرار گرفت. این نوع از کامپوزیت دارای ذراتی هستند که اندازه آن ها در حدود ۱۰ تا ۵۰ میکرومتر می باشند. اندازه این ذرات بسیار بزرگ تر از حد نرمال می باشند اما قطعا درشت بودن این ذرات بدون دلیل نمی باشد و فوایدی را به دنبال دارند. از جمله مهمترین این فواید دوام و مقاومت بالای کامپوزیت است. با این حال پولیش و تمیز کاری سطح ترمیم شده با وجود این ذرات درشت اندکی مشکل می باشد.

۲: کامپوزیت دندان میکروفیل یا ریز دانه

ابن نوع کامپوزیت ریز ترین نوع کامپوزیت است که ذرات آن کمتر از ۱۰۰ نانو متر می باشند. این نوع کامپوزیت بسیار ضعیف می باشند و در برابر فشارهای وارد شده به دندان مقاومت کمی از خود نشان می دهند.

۳: کامپوزیت دندان هیبرید

این نوع کامپوزیت دندان ترکیبی از نوع درشت دانه و ریزدانه است زیرا در ترکیبات آن ذرات مختلفی با اندازه های متفاوت وجود دارند. این درات از ۱۰ تا ۵۰ میکرو متر و همچنین ۴۰ نانو متر می باشند.

۴: کامپوزیت دندان میکرو هیبرید و نانو هیبرید

کامپوزیت میکرو هیبرید و نانو هیبرید هر دو جزء گروه هیبرید هستند که حاوی ذراتی کم تر از ۱۰۰ نانومتر تا بیشتر از ۱ میکرو متر هستند. این نوع مواد دارای مقاومت بسیار بالایی در برابر پوسیدگی هستند زیرا دارای فیبر بالایی می باشند. استفاده از این نوع کامپوزیت به دلیل عدم یکدستی در سطح ترمیم شده سبب کاهش تاثیر پولیش خواهند شد.

۵: نانو کامپوزیت

این نوع کامپوزیت جزء مدرن ترین و نوین ترین موادی هستند که به تازگی وارد بازار شده اند. این مواد دارای ذرات ۲۰ نانو متر می باشند. نحوه عمل این مواد به این صورت است که ذرات تشکیل دهنده این مواد به هم دیگر متصل شده و نانو خوشه ای را تشکیل می دهند. در واقع ویژگی و خصوصیت بارز این مواد همین امر می باشد زیرا این فرایند سبب استحکام بسیار بالای این مواد می شود.‌ این مدل کامپوزیت مناسب ترین و ایده آل ترین مواد برای رفع انواع عیوب دندان می باشند.

دلایل مهم غیر طبیعی به نظر رسیدن کامپوزیت دندان

انتخاب رنگ غیر طبیعی که سنخیتی با سن فرد و همچنین رنگ پوست و صورت او ندارد مهم ترین دلیل برای غیر طبیعی به نظر رسیدن کامپوزیت می باشد.
فرم نامناسب و عدم شفافیت در مواد به کار گرفته شده از دیگر دلایل غیر طبیعی به نظر رسیدن کامپوزیت دندان می باشند.



:: بازدید از این مطلب : 296
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 13 مهر 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : noor

امروزه سرمایه ی اصلی بسیاری از کسب و کارها نام تجاری آن ها است،ثبت شرکت  گرچه کارخانه ها و نیروی انسانی ممکن است از بین برود ولی نام شرکت ها همچنان باقی می ماند، نامی که سابقه ی آن نزد عموم یکی از ارزش های پایدار است. در طی دهه ها، ارزش شرکت ها بر حسب املاک، تجهیزات و کارخانه ها و دارایی های مشهود اندازه گیری می شدند، با این حال در حال حاضر به این نتیجه رسیده اند که ارزش واقعی یک شرکت جایی بیرون از آن یعنی در ذهن مشتری است.

در دوران کنونی، با توجه به رقابت شدید بین شرکت ها، مطالعه و شناسایی شاخص های انتخاب یک نام موفق برای شرکت ضروری به نظر می رسد چرا که نام گزاری مسئله ی قابل تاملی است که شرکت های ضعیف و قوی را از هم جدا می سازد.

در چنین شرایطی،با حضور گسترده ی شرکت های تجاری در عرصه ی تجارت ،انتخاب نام شرکت بر اساس عوامل مختلفی صورت می گیرد.در این مقاله سعی در شناخت شاخص های تاثیر گذار در انتخاب نام شرکت های تجاری بزرگ و صاحب نام داریم.

معیارهای انتخاب نام برتر برای شرکت:

1-نام انتخاب شده می بایست  با معیارهای تعیین شده منطبق باشد.

در تدوین نام شرکت، رعایت کلیه ی الزامات و تشریفات قانونی تعیین نام که  در مفاد"دستورالعمل اجرایی تعیین نام اشخاص حقوقی" ذکر شده است الزامی است.ما در سایر مقالاتمان در رابطه با "ثبت نام شرکت"، به طور مفصل به توضیح این الزامات پرداخته ایم که جهت مطالعه ی بیشتر در این باره می توانید به دیگر مقالات در سایت مراجعه فرمایید.

در ذیل خلاصه وار به برخی از این الزامات  در تدوین نام شرکت اشاره می کنیم:
الف)نام انتخاب شده می بایست  مطابق با فرهنگ اسلامی باشد.
ب)اسم خاص باشد.(اسم خاص کلمه ای است که می تواند مستقیماَ نهاد جمله باشد و برای دلالت بر شخص،شییء یا مفهومی به کار می رود).
ج)لاتین نباشد.
د)واژه ی بیگانه نباشد و فارسی باشد.
ه)از انتخاب اسامی مشهوره خود داری شده باشد.

2-معنی و مفهوم مناسب داشته باشد.

نامی موفق است که دامنه ی متنوعی از ایده ها و ویژگی ها را در برگیرد و نه تنها با استفاده از آهنگ خود، بلکه مهم تر از آن با استفاده از معنی و مفهوم لغوی خود و هر عاملی که در طول زمان به نحوی با آن در آمیخته و در جامعه به صورت هویت اجتماعی و شناخته شده نمود یافته،با مشتری سخن گوید.
بنابراین از انتخاب واژه های بی معنا خودداری کنید.

3-در انتخاب نام،ذهنیات و برداشت های مصرف کنندگان هم در نظر گرفته شده باشد.

ذهنیات و برداشت های مصرف کنندگان از نام شرکت از مهم ترین فاکتورهای انتخاب نام شرکت و موضوعی جدید در حوزه بازاریابی محسوب می شود. به بیانی دیگر، انتخاب نام شرکت منحصراَ محدود به سلیقه ی موسسین شرکت نمی باشد و می بایست نظر افراد بسیاری از اقشار جامعه را به خود جلب نماید. بنابراین، مخاطبین بازار را در نظر بگیرید و از انتخاب نام های پیچیده و دشوار برای شرکتتان بپرهیزید. نامی را انتخاب نمایید که به راحتی تلفظ شود و در اذهان باقی بماند. برای این کار می توانید با فراهم نمودن لیستی از اسامی انتخابی،نطر دیگران را نیز جویا شوید.

4-خلاق و نوآورانه و جذاب تدوین شده باشد.

بررسی های انجام شده نشان می دهد شرکت هایی که به درستی نام خود را انتخاب نموده اند بسیار موفق تر از کسانی بوده اند که نام های کلیشه ای و تکراری برای شرکت خود برگزیده اند.لذا از انتخاب نام های خسته کننده بپرهیزید.نامی را انتخاب کنید که متفاوت وجذاب باشد.

5-در انتخاب نام شرکت،اسامی رقبا و همکاران مورد ارزیابی و بررسی قرار گرفته شده باشد.

نام های رقیبان خود را ارزیابی کنید .لیکن،رقیبانتان را دوستان خود بدانید،رقابت سالم در کار می تواند مبارزه ای برای ارتقاء کیفیت باشد.این را به عنوان یک اصل در نظر بگیرید.
در انتخاب نام شرکت،سازگاری بین شخصیتی که نام های رقیب در بر دارند و شخصیتی که مشتریانتان آن ها را دوست دارند را مورد ارزیابی قرار دهید.زمانی که مشتریان می خواهند از بین شرکت های مختلف رقیب ،انتخابی را انجام دهند،یکی از راه های حفظ منحصر به فرد بودن، پوشاندن نام یک شرکت در لباسی از ارزش های احساسی است.به همین دلیل،در کارتان با اخلاق و حرفه ای رفتار کنید.

6- صداقت ،آراستگی و شایستگی و نیرومندی در آن لحاظ شده باشد.

بعد صداقت شامل مشخصه هایی نظیر واقعی بودن است و بعد آراستگی و شایستگی معیارهایی نظیر قابل اطمینان و موثق بودن،را پوشش می دهد.قدرتمند انتخاب کنید.

7- سبک زندگی و عوامل اجتماعی و فرهنگی مورد توجه قرار گرفته باشد.

به طور خلاصه می توان گفت که ویژگی های سبک زندگی بر روی معیارهای انتخاب نام شرکت تاثیر گذار بوده و تا حد زیادی با رفتار تصمیم گیری مشتریان همبستگی دارد.لذا از انتخاب نام های بیگانه و غیر متعارف بپرهیزید.

8-محدود کننده نباشد.

در انتخاب نام شرکت، بهتر آن است که قلمرو مکانی را لحاظ نکنید. شاید بخواهید شهرتان را و یا فعالیتتان را گسترش دهید .لذا خودتان را محدود نکنید.

9- در آن به نوع شرکت و فعالیت شرکت توجه شده باشد.

به کمک نام شرکت مشخص می شود که شرکت چه اهدافی دارد و راجع به چیست.
بنا به تجویز مفاد اساسنامه متناسب با نحوه تشکیل، نوع سرمایه و موضوع فعالیت خود نامی تعیین نمایید تا بواسطه آن شرکت بتواند فعالیت و عملکرد خود را از دیگران تفکیک و متمایز نماید. قانون تجارت، در رابطه با انتخاب نام شرکت موادی را آورده است. این ماده ها عبارتند از:

ماده ی 117: در این ماده آمده است در اسم شرکت تضامنی باید عبارت "شرکت تضامنی" و لااقل اسم یک نفر از شرکا ذکر شود. در صورتی که اسم شرکت مشتمل بر اسامی تمام شرکا نباشد، باید بعد از اسم شریک یا شرکایی که ذکر شده است، عبارتی از قبیل "و شرکا" یا "و برادران" قید شود.

ماده ی 95: در نام شرکت باید عبارت با مسئولیت محدود ذکر گردد وگرنه در مقابل ثالث تضامنی محسوب می گردد و تابع مقررات آن خواهد بود. نام شرکت نباید متضمن نام هیچ یک از شرکا باشد، در غیر این صورت شریکی که نامش در اسم شرکت ذکر شده در حکم شریک ضامن خواهد بود(ماده 95 ق.ت)

ماده ی 141: به موجب ماده 141 قانون تجارت،شرکت مختلط غیر سهامی تحت اسم مخصوصی تشکیل می شود.قسمت اخیر ماده مقرر می کند:"در اسم شرکت باید عبارت "شرکت مختلط" و لااقل اسم یکی از شرکای ضامن قید شود".در حقوق فعلی فرانسه،قید نام یکی از شرکا دیگر اجباری نیست و اگر شرکا بخواهند نام یک یا چند نفر از شرکا را قید کنند،مجازند از اسامی شرکای ضامن و یا شرکای با مسئولیت محدود استفاده کنند.مع ذلک،قید اینکه شرکت یک شرکت"مختلط غیر سهامی"است در تمام نوشته ها و مکاتبات شرکت ضروری است.

ماده ی 143: در حقوق ایران،قید نام یکی از شرکای با مسئولیت محدود در اسم شرکت موجب مسئولیت تضامنی او می شود.

https://danasabt.ir/2023/09/17/%D8%A7%D8%AE%D8%B0-%DA%A9%D8%A7%D8%B1%D8%AA-%D8%A8%D8%A7%D8%B2%D8%B1%DA%AF%D8%A7%D9%86%DB%8C-%D9%81%D9%88%D8%B1%DB%8C/

10-ثبت نشده باشد.

از نام انتخابیان استعلام بگیرید.
نام یک شرکت، نشان دهنده ی سرمایه گذاری بر روی یک محصول و یا یک خدمت می باشد.در نتیجه سازمان اداره ی ثبت شرکت ها با ثبت نام شرکت ها ، به دنبال ایجاد یک وسیله ی پشتیبانی کننده در برابر تقلید کنندگان و پیشگیری از انتخاب اسامی تکراری و ثبت شده می باشد.

لذا حتی بهترین نام ها نیز چنانچه قبلاَ در اداره ثبت شرکت ها به ثبت رسیده باشند فاقد اعتبار بوده و قابلیت ثبت ندارند. به همین دلیل، حتماَ نام انتخابی را استعلام نمایید. شما می توانید با ورود به پایگاه اطلاعاتی شناسه ملی اشخاص حقوقی کشور به نشانی http://www.ilenc.ir و یا پایگاه اطلاعاتی روزنامه رسمی کشور به نشانی http://rrk.ir برای استعلام از نام انتخابیتان اقدام کنید. چنانچه نام مورد نظر قبلاَ ثبت شده باشد اطلاعات آن در سامانه قابل رویت می باشد.

در انتها، این را نیز در نظر داشته باشید که اشخاص حقوقی که ثبت نام پیشنهادی آن ها مستلزم اخذ مجوز از مراجع ذیصلاح است باید پیش از ارائه ی تقاضای ثبت تاسیس به مرجع ثبت شرکت ها، به طریق مقتضی نسبت به اخذ مجوز اقدام و به ضمیمه مدارک تسلیم نمایند.



:: بازدید از این مطلب : 359
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 11 مهر 1402 | نظرات ()